Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Då var det dags för min projektråd Honda CBR900RR v.2.5
(Förklaring till dom olika versionerna kommer längre ned).
Har sedan min förra tråd legat lite grann på latsidan.
Hade rejäla planer inför vintern 2004/2005. Men som vanligt så blir det inte alltid som man planerar.
Planerna inkluderade alltifrån tyskhäck till ny lack och en massa godis i form av nya tillbehör.
Men mina ursäkter/undanflykter till att det inte blev så är följande:
-Ny flickvän (Kan inte ägna all tid ute i garaget första året. Andra året däremot..hehe..)
-Min gamla bil gick sönder (Den var för övrigt döpt till skrutten av den nya flickvännen)
-Köp av ny bil (Planerade på att lägga ut dom pengarna först under sommaren.
Men istället sinade hojkassan till förmån av den nya bilen.)
-Jobbet krävde mer av min tid än jag trodde.
-Jag har besiktning av hojen denna sommar (Jobbigt att bygga tillbaka hojen till besiktningsbart skick)
Så med tanke på allt ovanstående så bestämde jag att prioritera serva hojen framför ombyggnad.
Jag kommer dock att lägga upp det jag gjort och det jag fortlöpande gör under sommaren.
(Förklaring till dom olika versionerna kommer längre ned).
Har sedan min förra tråd legat lite grann på latsidan.
Hade rejäla planer inför vintern 2004/2005. Men som vanligt så blir det inte alltid som man planerar.
Planerna inkluderade alltifrån tyskhäck till ny lack och en massa godis i form av nya tillbehör.
Men mina ursäkter/undanflykter till att det inte blev så är följande:
-Ny flickvän (Kan inte ägna all tid ute i garaget första året. Andra året däremot..hehe..)
-Min gamla bil gick sönder (Den var för övrigt döpt till skrutten av den nya flickvännen)
-Köp av ny bil (Planerade på att lägga ut dom pengarna först under sommaren.
Men istället sinade hojkassan till förmån av den nya bilen.)
-Jobbet krävde mer av min tid än jag trodde.
-Jag har besiktning av hojen denna sommar (Jobbigt att bygga tillbaka hojen till besiktningsbart skick)
Så med tanke på allt ovanstående så bestämde jag att prioritera serva hojen framför ombyggnad.
Jag kommer dock att lägga upp det jag gjort och det jag fortlöpande gör under sommaren.
Last edited: