Provkör Aprilia på Funbike idag.

FredR1k

www.hojdack.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6+yz426+wr450
Bara dit å köra!

Hojar till utlåning:
Factory (Fel Mille-R)
Tuono
Capo Nord

Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
FredR1k skrev:
Bara dit å köra!

Hojar till utlåning:
Mille-R
Tuono
Capo Nord

Provkör inget, då får du bara griller i huvudet..Skulle MER än gärna provköra Mille-R samt gärna Ducati och MV augusta!!!!!!!

Provade en zx9r 1996 i helgen, ganska skön att köra och lätthanterlig, samt snäll så det förslår o klipp på topp, bra nybörjarhoj!!!..............

FredR1k

www.hojdack.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6+yz426+wr450
sporTlovEr skrev:
Provkör inget, då får du bara griller i huvudet..Skulle MER än gärna provköra Mille-R samt gärna Ducati och MV augusta!!!!!!!

Provade en zx9r 1996 i helgen, ganska skön att köra och lätthanterlig, samt snäll så det förslår o klipp på topp, bra nybörjarhoj!!!..............

Skulle vilja köra en Factory men det var väl Aprilia för snåla för :tungan :7peta

Jaaa! Köp en zx9r 1996, skitbra då kan du åka först i ledet och platta till asfalten så den blir jämn å fiiin. :tummenupp

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
FredR1k skrev:
Skulle vilja köra en Factory men det var väl Aprilia för snåla för :tungan :7peta

Jaaa! Köp en zx9r 1996, skitbra då kan du åka först i ledet och platta till asfalten så den blir jämn å fiiin. :tummenupp

Jag har hittat "min" afaltsskrynklare(asfaltsjämnare...)! RF 900!!! Den skall jag ha tills jag får råd med något som jag tror är en drömhoj för mig(zx12r alt busa)! aRWE el funatic får väl övertyga mig någongång, så kan jag komma med en OBJEKTIV utvärdering på bästa hoj.. :hihi

Var en kompis som var upp från varberg som har en zx9r 1996:a, är kul att prova o bredda sina erfarenheter.

Majk

Guest
Lunkan skrev:
Du är då inte blyg Majk, fast det kanske du inte brukar bli beskylld för :hihi :yoparty

He he du vet hur tyst och tillbakadragen jag var på Lelle veckan förra året , det kommer bli lika igen. :fyllisar :pannkyss :fyllisar

Jgt

Medlem
Gick med
8 Oct 2003
Hoj
Honda VTR 1000F -97
vem var det som hade skrapat millen då?

ingen härifrån eller? :)

Majk

Guest
Jgt skrev:
vem var det som hade skrapat millen då?

ingen härifrån eller? :)
Den var i varje fall skrapad (före) jag provade den kl 15 typ.

Ett utalande av mig som kör världens skönaste V-TWIN , med sammtycke av (FredR1K) som kör världens skönaste Radial fyra eller vad det heter ?Pejo :7peta ?? :hihi
Aprillian betede sig som ett mellanting ,absolut byggd för RACE = Seg och svår att sköta vid lugn körning under 3 tussssen varv ,hade inte V-Twinnens riktiga bottenvrid,sen kom allting men den varnade för övervarv tidigt (alldeles för tidigt innan det så kallade skyddet rappade i :rofl ).

Kan som ägare till en riktig V-Twinn tala om att burkarna på Factoryn dödade all känsla :(
,hörde liksom ingenting.

Stort stort + till bromsarna som höll på att skicka en över styre vid minsta insacktning :hihi GRYMT GRYMMA (kan vara det snabba stopp som arwe åberopar längst ner på sin sida *allvarligt*)

Skön trots allt med väldigt smal tank som man sitter skönt på ,alldeles för lätt att ta kurvor med (kan bero på jävligt bra inställning samt Öhlinsdämparna som satt på)

Mitt Betyg är alltså Fyra spam av fem möjliga till en orrig jävla Italenare som slår Ducatis 999 med hästlängder vi har en ny Ita vinnare :tummenupp

Tack för mig och ni Ducati posare vet att kritik inte biter ni är den ständiga 5:an (Suzuki 1:a)

/Majk.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Tror ej de hade ändrade om varningen då.. ligger på 6k standard och det är tok för lågt det är typ när man kör in hojen man ska ha den på.

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
stämmer gött det ,,
min röda lampa börjar blinka vid 10500Rpm då det roliga börjar plana ut ,,
det e liksom justerbart vart man vill ha den röda dioden börja blinka ,,
klart dom ställer den på ett lågt varvtal när dom vet att det kommer en massa japan nollor o ska köra skiten or juvelerna ,, dumt o skicka dom till himmelen bara för en provkörning ,, :D

Lam-Kaka skrev:
Tror ej de hade ändrade om varningen då.. ligger på 6k standard och det är tok för lågt det är typ när man kör in hojen man ska ha den på.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept