Min MC har blivit vandaliserad!!

Knoxan

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
WR450F -05
Min två veckor gamla motorcykel har blivit vandaliserad :4skrika :4skrika :huvet

Någon idiot har kastad en stor jävla vägkon på cykeln så att ena backspegeln gått av och det har blivit en stor, skarp buckla i tanken så att lacken lossnat på flera ställen. I övrigt har den klarat sig, men FY FAN vad förbannad jag är just nu :mad:

Har ju bara halvförsäkring, så inte blir det nå pengar från försäkringsbolaget inte. Har polisanmält skadan, men det hjälper ju inte direkt. De brydde sig inte speciellt. Sa nått i stil med "otur grabben"!

Det jobbiga är att imorgon skulle jag åka och ställa av den i ett garage då jag skall resa bort en längre tid. Så jävla typiskt att det hände nu...

/En helt bedrövad ERik

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
I sådana här situationer önskar man att man visste vem som gjorde det så man kan orsaka skada på/med denna personen.

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
Parkerings skada är jag helt vilse ute eller kan man inte få ut pengar från trafikförsäkringsföreningen då? krävs säkert att det skedde av ett annat fordon men din granne kanske såg något eller delar av ett regnr.

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Ja eller så är det lika bra att man inte vet för då skulle man bli polisanmäld själv. Ja det är jobbigt att ha hojen ute, 9 av 10 nätter har jag den i garaget ibland har jag den utanför lägenheten nästan så man förväntar sig att nån ska ha gjort något med den då man kommer ut.

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
Swedie skrev:
I sådana här situationer önskar man att man visste vem som gjorde det så man kan orsaka skada på/med denna personen.

Påminner om en kille som gjorde bort sig för många år sen.
När han opererade bort halsmandlarna blev han steril och han rörde aldrig mer något som tillhörde någon annan.

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Kan ha helt fel nu, men halvförsäkring, täcker inte den egentligen allt sånt som andra tar sig till med din hoj? Typ stöld, skadegörelse, brand osv...

I mitt huvud är skillnaden mellan halv och hel, att hel täcker även egna dumheter man gör, som att åka av vägen osv.

Rätta mig gärna om jag har fel.

Edit: Sen som vanligt...

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Hoj
Kawasaki zzr600
Swedie skrev:

Tyvärr skulle det nog bara bli värre...

..men det skulle kännas bättre :) :banana

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Anton_Ljunghusen skrev:
halvförsäkring täcker väl det.. eller??

Beror väl på bolag iaf. Jag har TH och det står klart och tydligt att halvförsäkringen INTE täcker uppsåtlig skadegörelse.

Ont: Tråkigt på en så finn hoj :(

Knoxan

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
WR450F -05
Det hände på docentvägen på porsön där jag bor. Har pratat med IF som jag har försäkringen hos och det täcks inte tyvärr... det går på vagnskada enligt tjejen jag pratade med. Skall man ringa igen och höra hur det funkar tro?

Hur fixar jag tanken på bästa sätt tror ni? Tänkte ju inte köpa en ny iaf, men man måste nog fixa lackskadorna så att den inte börjar rosta sönder. Man blir så jäkla less... att man inte kan få ha en fin pryl utan att någon idiot skall göra nått sånt här. :(

Har lixom inte tid att greje med hojen nu heller, utan jag får ta tag i reperationerna senare i sommar. Håller precis på att flytta ut och dra till göteborg och jobba.

/Erik

Neb Jones

Forza stradale! Forza forza!
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Suzuki SV650s
Knoxan skrev:
Det hände på docentvägen på porsön där jag bor. Har pratat med IF som jag har försäkringen hos och det täcks inte tyvärr... det går på vagnskada enligt tjejen jag pratade med. Skall man ringa igen och höra hur det funkar tro?

Hur fixar jag tanken på bästa sätt tror ni? Tänkte ju inte köpa en ny iaf, men man måste nog fixa lackskadorna så att den inte börjar rosta sönder. Man blir så jäkla less... att man inte kan få ha en fin pryl utan att någon idiot skall göra nått sånt här. :(

Har lixom inte tid att greje med hojen nu heller, utan jag får ta tag i reperationerna senare i sommar. Håller precis på att flytta ut och dra till göteborg och jobba.

/Erik

Jo, men det måste ju gå på halvförsäkringen...

Knoxan

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
WR450F -05
Har pratat med IF igen och det täcks inte. Hade det varit ett stöldförsök hade det täckts, men det är det ju inte och ser verkligen inte ut som det, så det är bara att bita i det sura äpplet verkar det som.

Börjat lugna ner mig lite nu. Det är ju trots allt bara backspegeln och tanken. Är tacksam för att dom inte vält den och pajjat kåpor, repat ramen osv. Detta går ju att fixa, men det kommer nog kosta några tusen tyvärr.

Tack för ert stöd! Det värmer verkligen.

/Erik

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
Pertan skrev:
När han opererade bort halsmandlarna blev han steril och han rörde aldrig mer något som tillhörde någon annan.
:va ??

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag råkar ju jobba som försäkringsrådgivare :hihi och jag kan säga att man måste ha
1. en helförsäkring så att man kan ta det på vagnskadedelen
2. eller så har man en tilläggsförsäkring mot skadegörelse. såna brukar faktiskt vara väldigt billiga. på de flesta bolag kostar dom bara 100kr per år och dom har väldigt låga självrisker. flera bolag har 0kr självrisk på dessa tilläggsförsäkringar. jag är dock osäker på vilka bolag som har såna för mc för jag sysslar så gott som bara med bilar.

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Med en större mängd våld placera den där konen någonstans där man inte trodde att det kunde få plats en kon.

/fredde

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
Pertan skrev:
Gustav1 skrev:
Jag måste nog stämma in där.

:confused:

Okej är det brist på fantasi! en spark i skrevet så bollarna flyttade sig en bit upp.

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Det är nästan så att jag skulle anmält det som stöldskada.
Men u har du ju redan berättat att det var vanlig vandalisering så det är nog kört, trist på en ny hoj.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln