Inför: Trip till Dalsland fre 10/6 alt 11/6

IronMike

Guest
Inför: Trip till Dalsland ngn helg framöver

(http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=79681&page=1&pp=20)

Tänkte att vi, från sthlm möts upp på typ Mcdonalds-västberga, ngn fredag kl 17.00 eller ngt senare om det är folk som inte kan komma loss från sina jobb i tid, eller tidigare, hojta till vad som passar er, så kanske vi kan kompromissa.. Sedan kan vi glida tillsammans neråt Södertälje, där man håller höger mot Oslo/Karlstad - varpå dom som vill kan hålla ett högre tempo, det är i princip rak motorväg ända till Örebro.

I Örebro kan vi samlas upp om det blir lite splittrat, på Statoil / Mcdonalds, tanka och kisspaus, kanske käka något för dom som vill.

..vidare mot Karlstad, där kan vi köra ett snabbt tankstopp. Borde komma fram vid 21-tiden i Frösskog, där vi har stugan. Väl framme kan vi dumpa lite prylar, - sen dra ut å reka lite vägar. Sen tillbaks, kvällsmacka och ev ngn kall öl.

Uppgång vid 09.00 .. samåkning till Håverud, där vi möter upp lite folk från westcoast :pannkyss

Sen kan vi köra lite fram och tillbaks Håverud-Tisselskog ... sen dra stora rundan:

attachment.php


Framåt kvällen, styr vi upp grillen vid min stuga, dricker några öl å har allmänt gemütlich, kanske styr upp en tävling med luftgeväret, eller slangen competition med typ sveriges snabbaste moppe vi har i boden :fyllisar

Hemgång på söndag vid lunch, och hemma i sthlm lagom till middagstid.

Alternativt, att vi sticker från sthlm mkt tidigt lör morgon, men då blir det väldigt mkt åkning på kort tid.

-är det något mer ni undrar över, är det bara att dra iväg ett pm eller slå en signal på 0704562936

Mvh

Micke
 
Last edited:

IronMike

Guest
Såja. Inte långt kvar nu... Ni som va med i andra tråden kan väl posta här, så man vet hur många som kommer :pannkyss
 

Murra

Medlem
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Vallentuna
Hoj
Suzuki GSX400fws 1984
Nä fan det låter ju hur kul som helst skulle vart förra helgen, iofs var det ju kasst väder då. Jobbar denna helg och nästa. :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet
vill meee
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Lycka till grabbar och tjejer.
Är själv uppvuxen på andra sidan sjön (Råvarpen) från Brudfjället sett. Jag kan intyga att den vägen är hysterisk. Om ni startar från tisselskog (finns mycket stora hällristningsfyndigheter där) så ge akt på varningsskylten som varnar för brant backe. Vägen försvinner bokstavligen rakt ner i en svepande högerkurva. Kör öugnt fram och tillbaka några vändor innan ni börjar rasta högerhanden. Ibland kör bilar upp lite grus på vägbanan.

När ni är ute och kör den stora turen så kan asfaltskvalitén vara lite si och så, ta det lugnt mao.

Som exil-Dalslänning säger jag välkommen till det vackraste och mest nedläggningshotade landskapet i Sverige och hoppas att ni får en riktigt bra "tur". :)
 

IronMike

Guest
benrangel skrev:
Lycka till grabbar och tjejer.
Är själv uppvuxen på andra sidan sjön (Råvarpen) från Brudfjället sett. Jag kan intyga att den vägen är hysterisk. Om ni startar från tisselskog (finns mycket stora hällristningsfyndigheter där) så ge akt på varningsskylten som varnar för brant backe. Vägen försvinner bokstavligen rakt ner i en svepande högerkurva. Kör öugnt fram och tillbaka några vändor innan ni börjar rasta högerhanden. Ibland kör bilar upp lite grus på vägbanan.

När ni är ute och kör den stora turen så kan asfaltskvalitén vara lite si och så, ta det lugnt mao.

Som exil-Dalslänning säger jag välkommen till det vackraste och mest nedläggningshotade landskapet i Sverige och hoppas att ni får en riktigt bra "tur". :)
=) älskar den där första kurvan i Tisselkog...

Intresset för kommande helgen är lite svalt, så de blir nog uppskjutet ett par veckor...
 

Murra

Medlem
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Vallentuna
Hoj
Suzuki GSX400fws 1984
IronMike skrev:
=) älskar den där första kurvan i Tisselkog...

Intresset för kommande helgen är lite svalt, så de blir nog uppskjutet ett par veckor...

Låter ju asskönt, hur sugen som helst men jobbet sätter käppar i hjulet för mig denna helgen. :död
 

IronMike

Guest
Murra skrev:
Låter ju asskönt, hur sugen som helst men jobbet sätter käppar i hjulet för mig denna helgen. :död
Jag kom på att jag också jobbar i helgen...plus att jag nyss kom hem från en 40 mil++ runda, helt slut =) vi tar det någon helg när det passar fler ! :)
 

Murra

Medlem
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Vallentuna
Hoj
Suzuki GSX400fws 1984
IronMike skrev:
Jag kom på att jag också jobbar i helgen...plus att jag nyss kom hem från en 40 mil++ runda, helt slut =) vi tar det någon helg när det passar fler ! :)

Haha, okej. :tungan
Dessutom så är ju en del härifrån sh o kör på gotlandring i helgen.
 

Fredrik

Långsam..
Gick med
3 May 2004
Ort
ÅMÅL
Hoj
hojlös.. :(
Läste i tidningen idag att det hade varit en olycka mellan motorcykel och buss på Brudfjället i söndags.
Vet inte hur det gick, hoppas inte det blev allvarliga skador.
Nå'n som vet mer :confused:, kanske nå'n här på forumet

Åker gärna med när det blir dags, har ju inte så himla långt dit. :tummenupp
 

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
detta verkar askul! fast jag kommer inte loss förens på lördag!
ev. alt. tid i örebro om det blir ngn åkning på lördag?

Mvh
/z

edit: läste att det blev uppskjutet.. :(
doh!

hoppas det blir ngn helg då man kan vara med.
 
Last edited:

Mc Carlsson

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Lidköping
Hoj
Såld.
IronMike skrev:
vi tar det någon helg när det passar fler ! :)
Bara du inte "glömmer" av denna Dalslandstripp bara.......men det tror jag iofs inte kommer att hända. Vore bara tråkigt om det inte blev av, helt klart så är detta en tur som bör genomföras i sommar :)

Hoppas för sjutton bara att man själv kan åka med när det blir av, men det ordnar sig säkert på något sätt :hej
 

IronMike

Guest
Gixxer 1 skrev:
Bara du inte "glömmer" av denna Dalslandstripp bara.......men det tror jag iofs inte kommer att hända. Vore bara tråkigt om det inte blev av, helt klart så är detta en tur som bör genomföras i sommar :)

Hoppas för sjutton bara att man själv kan åka med när det blir av, men det ordnar sig säkert på något sätt :hej
Kanske kan styra något nästa helg? Om det inte krockar med midsommar.. Denna tripp kommer bli av såklart :tummenupp
 

Murra

Medlem
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Vallentuna
Hoj
Suzuki GSX400fws 1984
IronMike skrev:
Kanske kan styra något nästa helg? Om det inte krockar med midsommar.. Denna tripp kommer bli av såklart :tummenupp

Menar du 17-19/6 då kan inte jag, knegar. :( Kan ju försöka byta men det lär ju inte gå. Helgen efter det 24-26/6 är midsommar.
 

IronMike

Guest
Murra skrev:
Menar du 17-19/6 då kan inte jag, knegar. :( Kan ju försöka byta men det lär ju inte gå. Helgen efter det 24-26/6 är midsommar.
Vi tare ngn helg efter midsommar om intresse finns =) .. eller vardagar, när folk har semester..
 

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dals Långed
Hoj
Ducati MS 1200 2013
Hornet_Fredde skrev:
Läste i tidningen idag att det hade varit en olycka mellan motorcykel och buss på Brudfjället i söndags.
Vet inte hur det gick, hoppas inte det blev allvarliga skador.
Nå'n som vet mer :confused:, kanske nå'n här på forumet

Åker gärna med när det blir dags, har ju inte så himla långt dit. :tummenupp

Tror inte det var så farligt. Hörde larmet på polisradion. Han var visst uppe och gick innan ambulansen kom.

Det hände ungefär mitt på i s-svängen ca 4.5 km efter håverud.
Han verkar ha kommit norr i från. ca 6 m bromsspår som går från egen halva och över på mötande halva mitt i en av svängarna. Kommer man med lite för hög fart kanman överaskas av den svängen från norr. Dessutom är sikten lite skymd så ta det lugnt där. Brukar också vara grus där med. Hatar bilar som måste gena och slänga upp grus.

Har ju förmånen att bo 10 km från vägen så det blir några vändor på en säsong. :yoparty
 

Murra

Medlem
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Vallentuna
Hoj
Suzuki GSX400fws 1984
IronMike skrev:
Vi tare ngn helg efter midsommar om intresse finns =) .. eller vardagar, när folk har semester..

ABsolut. Jag hänger på valfri helg i juni (förrutom första 2-3/7) eller augusti gärna så fort som möjligt :D


löööv u all
 

IronMike

Guest
Murra skrev:
ABsolut. Jag hänger på valfri helg i juni (förrutom första 2-3/7) eller augusti gärna så fort som möjligt :D


löööv u all
Helgen efter midsommar då ? :yoparty
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
Först läste jag fan vad nice, sen insåg jag att det var försent, sen insåg jag att det inte alls är för sent! :)
Jag hänger gärna med!
Vilken helg som.
//Fredde
 

IronMike

Guest
freddexwing skrev:
Först läste jag fan vad nice, sen insåg jag att det var försent, sen insåg jag att det inte alls är för sent! :)
Jag hänger gärna med!
Vilken helg som.
//Fredde
:tummenupp
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top