Ålderskilnad i relationer: Fundering

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
snart =)
Satt och läste i tråden och kännde att jag behövde skriva av mig men att det inte passade riktigt i den tråden.

För 3 år sedan fick min mamma reda på att pappa varit otrogen med någon tjej. Allt slutade sommaren 2002 och det gamla kräket hade skickat iväg mig på språkresa till frankrike för att kunna sköta det på sitt sätt. När jag kom hem så var inte min mammas bil kvar utanför huset och hon var inte hemma. Hon gick inte att nå per telefon och pappa ville inte berätta vad som hänt så jag gick och hade en riktig "down" i några dagar innan han äntligen fick ur sig att de hade skillt sig. (Bra sätt att dra ut det på, jag trodde ju att hon hade dött eller något annat otänkbart.. :kocko)

Min morsa hade visst suttit på sjukhus sedan mitten på sommaren efter en svår depression vilket inte var så konstigt efter 35 års äktenskap med ett abrupt slut. Min mamma är inte svag men betänk då detta. Min farsa hade smusslat med den andra tjejen sedan millenneskiftet (dvs i 2 år) år nu kommer poängen till varför jag ville starta en ny tråd om det här. Tjejen var 19 när de började träffas och han var 56! Han snackar en massa skit om äkta kärlek när den JÄVLA FITTIGA SLAMPAN går runt i pälsar och annat skit. Sen 5 år tillbaka går jag runt i samma 2 par gamla slitna jeans som jag redan lappat ett par gånger i knäna. Studiebidrag? Du måste skämta... Har fått jobba parallelt mot skolan ända sedan 8'an för att ens kunna gå på bio och annat samt umgås med kompisar. Inte nog med att farsan lämnat mig och mina 2 yngre syskon med morsan för någon pengakåt fitta så vill han inte att vi ska ha kvar huset utan har haft saken uppe i rätten i 3 år nu. Jag har varit hos alla hans 4 advokater (morsan har samma hela tiden) och blir jämnt kallad till olika möten där de ska bestämma vårdnad, peningfrågan (han betalar 2000kr/månad för alla syskonen inklusive mig) och vägrar betala mera.

Vad kan man säga? Han äger Oponus Wroclaw (Poslkt) som är ett av det största firmorna när det gäller versktadsmaskiner och har ensamrätt till att sälja SICE's maskiner i polen. Utöver det så har han två däckverskstäder med ett stort klientel i sverige.

Kan NÅGON förklara för mig vad fan som är fel på min farsa och vad fan som pågår i hans huvud? Det ända jag har som tröst är min halvtaskiga nsr125 (pengar från såld cross + en jävla massa arbete) som knapt går.. Det kan väl inte vara kärlek att han tar med någon bondtjej (faktiskt, hon var bondflicka) till platser jag inte ens kunnat drömma om? När vi firade Jul i sverige förra året var han både i Egypten och Greklan, samma julhelg...

Om du kommit ända hit så tackar jag för att du tagit dig tiden att läsa. Är det något som kommit fram oklart så fråga på bara men mest ville jag skriva av mig för jag har inte haft någon neutral att prata med ända från start.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
crackmac skrev:
Kan NÅGON förklara för mig vad fan som är fel på min farsa och vad fan som pågår i hans huvud?

:3freak Vilken historia.
Nu kanske inte du kan föreställa dig men jag kan lätt fantisera om att när jag är 50+ så skulle jag villja sexa med nittonåringar. Nu säger jag inte att jag skulle överge min fru, barn och annat som man har i ett fast förhållande men nog fan skulle jag villja fantisera om göra det.

Försök att inte lägga så mycket värde i att du får mindre av din pappas pengar än vad hans unga tjej får. I hans värd är det säkert jättestor skillnad på er ålder och sånt.
Men jag antar att du har förklarat vad du känner för honom, vill han inte gå dig tillmötes tycker jag att du ska säga åt honom att han mister sitt barns totala tillit. Att du helt enkelt har tappat all respekt för honom nu. Något annat finns väl inte att göra förutom att stötta din mamma så mycket du orkar. Mammor är ofta väldigt bra att ha.

Disclaimer: Jag vet ingenting om relationer egentligen, waste of time att läsa det här tror jag.
Mvh/
Victor
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Biturbo skrev:
Oavsett resten, så är det aldrig ok att behandla sina barn på det sättet.

Amen! :Bugar

....Som sagt.. Egentligen är hans relation till den nya tjejen ointressant eftersom det är hans ensak vem han träffar. Att även vuxna träffar nya är ju ingen nyhet... Det som däremot rent ut sagt åt helvete är hur han behandlar er övriga. Hans nonchalans och likgiltighet skulle göra mig galen...

Jag har haft turen att min föräldrar hängt ihop i vått och torrt men jag är inte främmande för att de skulle kunna skiljas vid något tillfälle. Det skulle vara svårt men jag skulle acceptera det. Skulle min farsa däremot bete sig som ett svin och helt ignorera våra tankar och känslor och mest se oss som ett hinder skulle jag be honom fara åt h-e och säkert klippa kontakten....

Sedan skulle han få känna hur bittert och ensamt det är när familjen vänt honom ryggen och han står själv då hans unga älskarinna polötligt hittar någon mer spännande än den gråhåriga lönnfeta gubbe som han är..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top