Tillfällig dags försäkring?

robeen

jag har en egen bana i stan
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
K1200R
Hur gör ni andra som har försäkrat hos IF eller TH som inte tillåter bankörning ?

sandstream

Guest
De flesta som arrangerar bandagar har en grupp för licens och oförsäkrat.

Personligen skulle jag aldrig försäkra min hoj hos IF eller TH oavsett hur billigt det var just för att de inte tillåter banåkning.

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
robeen skrev:
Hur gör ni andra som har försäkrat hos IF eller TH som inte tillåter bankörning ?

Jag tjatade på IF för några veckor sedan om det gick att fixa något bara för en enstaka gång och en dag. Men det var helt omöjligt. Fick mail från deras produktansvarig om att de inte kunde göra några som helst undantag. Så från deras håll funkar det inte. Då bytte jag till Folksam och sänkte min premie med 1300:- i månaden dessutom.

robeen

jag har en egen bana i stan
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
K1200R
Man borde ju kunna köpa en extra försäkring från något annat bolag.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Men Bilsport & MC är det inga problem iaf.

Bara tuta o köra. Enda kravet är att man inte kör "på tid".

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Magnus skrev:
Bilsport & Mc försäkrar ju inte sporthojar överhuvudtaget.
Bilsport & MC försäkrar även sporthojar. Dock kan endast trafikförsäkring tecknas då halvförsäkringen kostar mer än 25 000 kr/år. De tecknar inga försäkringar som kostar över 25 000 kr/år.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Hulken_1 skrev:
Jag bytte från TH till Folksam pga vill köra på bana (ej licensgrupp) och också Sviestads trafikövningar

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1370311&postcount=8

När jag frågade Folksam i våras om deras trafikförsäkring gällde på bana, så fick jag ett kristallklart nej till svar. Dock verkar dom ge lite olika bud, för folk här på forumet har sagt annorlunda. Jag kör med T-H, men har även en olycksfallsförsäkring hos dom som tydligen gäller om jag skulle skada mig vid bankörning. Hur det är om jag skulle köra på nån annan på bana vet jag inte.

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Eldstorm skrev:
Bilsport & MC försäkrar även sporthojar. Dock kan endast trafikförsäkring tecknas då halvförsäkringen kostar mer än 25 000 kr/år. De tecknar inga försäkringar som kostar över 25 000 kr/år.

Har ringt till dem 3 gånger för att kolla försäkring (på hojarna: ZX6R-98, GSXR750-00 och R6-02) och det ända svar jag har fått är att de försäkrar inte den typen av hojar.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Magnus skrev:
Har ringt till dem 3 gånger för att kolla försäkring (på hojarna: ZX6R-98, GSXR750-00 och R6-02) och det ända svar jag har fått är att de försäkrar inte den typen av hojar.

Du ska nog utelämna R:en i hojmodellernas namn. :rolleyes:

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Magnus skrev:

Dom får inte neka att teckna en trafikförsäkring.

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Möjligt att det inte sa nått pris för att det var så högt att de visste att jag inte skulle teckan en trafikförsäkring där.

Spelar ju ingen större roll nu då jag har TH försäkring för tävlingsfordon :tummenupp

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Magnus skrev:
Möjligt att det inte sa nått pris för att det var så högt att de visste att jag inte skulle teckan en trafikförsäkring där.

Spelar ju ingen större roll nu då jag har TH försäkring för tävlingsfordon :tummenupp
Vart hittar man information om den försäkringen?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Magnus skrev:
Jag har min RGV försäkrad (halvförsäkring) hos bilsport & MC. fast de kanske inte är en sporthoj. De hade även helförsäkring men dock "lite" för dyrt för min lilla plånbok.

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
John skrev:
Vart hittar man information om den försäkringen?

Fanns nån länk på www.svemo.se om oregistrerat tävlingsfordon leta lite där.

Försäkringen täcker stöld och transportskador och man måste ha licens.

@philsson: Nä det är en moppe inte en sporthoj :7peta

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Magnus skrev:

Vissa sporthojar försäkrar de. T ex försäkrar de Aprilia Tuono och Falco, sen om du tycker det är sporthojjar eller inte är en annan sak :)
Gå in på deras hemsida och välj den försäkring som passar dig och sedan "vad kostar försäkringen", så du kan se vilka hojar de försäkrar och till vilket pris.

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Magnus skrev:
Jag fick priser på SP-1 och en nyare Blade i år utan problem. När man är över 30 så verkar priserna falla drastiskt på just Bilsport & MC. Från 24.000kr för en trafikförsäkring ena året till drygt 10.000kr för en helförsäkring (SP1 -00).

Slangen_2

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
CBR1000RR
robeen skrev:

Jag blir inte klok på detta med IF försäkring. När jag skulle anmäla mig till bankörning så sa jag att jag hade IF som bolag och då sa arrangören att jag fick åka med alla andra. Då sa jag att min trafik försäkring inte gäller. Han sa då att den enligt lag måste gälla. Efter lite diskussion så tog han och ringde IF och berättade om upplägget på körningen (att det är föråkare och erfarna instruktörer) och de sa till honom att den gällde så länge det inte va träning inför tävling eller tidtagning.

Jag fattar ingenting nu. Har själv försökt att kontakta IF, men kan inte få ett klart svar.

Är det någon som vet om det finns en lag eller exakt vad som gäller. Vill ju inte chansa, i fall man skulle köra på någon annan på banan (mig själv skiter jag).

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024