robeen skrev:Hur gör ni andra som har försäkrat hos IF eller TH som inte tillåter bankörning ?
robeen skrev:Hur gör ni andra som har försäkrat hos IF eller TH som inte tillåter bankörning ?
Zee skrev:Men Bilsport & MC är det inga problem iaf.
Bara tuta o köra. Enda kravet är att man inte kör "på tid".
Bilsport & MC försäkrar även sporthojar. Dock kan endast trafikförsäkring tecknas då halvförsäkringen kostar mer än 25 000 kr/år. De tecknar inga försäkringar som kostar över 25 000 kr/år.Magnus skrev:Bilsport & Mc försäkrar ju inte sporthojar överhuvudtaget.
Hulken_1 skrev:Jag bytte från TH till Folksam pga vill köra på bana (ej licensgrupp) och också Sviestads trafikövningar
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1370311&postcount=8
Eldstorm skrev:Bilsport & MC försäkrar även sporthojar. Dock kan endast trafikförsäkring tecknas då halvförsäkringen kostar mer än 25 000 kr/år. De tecknar inga försäkringar som kostar över 25 000 kr/år.
Magnus skrev:Har ringt till dem 3 gånger för att kolla försäkring (på hojarna: ZX6R-98, GSXR750-00 och R6-02) och det ända svar jag har fått är att de försäkrar inte den typen av hojar.
Magnus skrev:Har ringt till dem 3 gånger för att kolla försäkring (på hojarna: ZX6R-98, GSXR750-00 och R6-02) och det ända svar jag har fått är att de försäkrar inte den typen av hojar.
Vart hittar man information om den försäkringen?Magnus skrev:Möjligt att det inte sa nått pris för att det var så högt att de visste att jag inte skulle teckan en trafikförsäkring där.
Spelar ju ingen större roll nu då jag har TH försäkring för tävlingsfordon
Jag har min RGV försäkrad (halvförsäkring) hos bilsport & MC. fast de kanske inte är en sporthoj. De hade även helförsäkring men dock "lite" för dyrt för min lilla plånbok.Magnus skrev:Bilsport & Mc försäkrar ju inte sporthojar överhuvudtaget.
John skrev:Vart hittar man information om den försäkringen?
Magnus skrev:Bilsport & Mc försäkrar ju inte sporthojar överhuvudtaget.
Jag fick priser på SP-1 och en nyare Blade i år utan problem. När man är över 30 så verkar priserna falla drastiskt på just Bilsport & MC. Från 24.000kr för en trafikförsäkring ena året till drygt 10.000kr för en helförsäkring (SP1 -00).Magnus skrev:Har ringt till dem 3 gånger för att kolla försäkring (på hojarna: ZX6R-98, GSXR750-00 och R6-02) och det ända svar jag har fått är att de försäkrar inte den typen av hojar.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|