Kraschfest på Sviestad 22/6

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Fy fan va lämpligt. Tre pers i backen just den dagen representanter från SMC var och kollade. Jag var en av de tre olycksfåglarna. Fick en highsider ut ur esset. Lite plast åt skogen, skrap på tanken, en styrhalva och en fotpinne av. Själv fick jag ont i ryggen så det blev ett besök på akuten. Där kunde de efter några röntgenbilder konstatera att allt såg bra ut och att jag bara har sträckt mig. Läkaren tyckte jag var ett lysande exempel på att bra skyddsutrustning hjälper :)

Supertack till alla vänliga personer på Sviestad som hjälpte mig och vraket. Extra tack till håkan för den temporära garageplatsen och RuffRyder för hjälpen till och från akuten.

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
R1200GS
Zormin skrev:
Fy fan va lämpligt. Tre pers i backen just den dagen representanter från SMC var och kollade. Jag var en av de tre olycksfåglarna. Fick en highsider ut ur esset. Lite plast åt skogen, skrap på tanken, en styrhalva och en fotpinne av. Själv fick jag ont i ryggen så det blev ett besök på akuten. Där kunde de efter några röntgenbilder konstatera att allt såg bra ut och att jag bara har sträckt mig. Läkaren tyckte jag var ett lysande exempel på att bra skyddsutrustning hjälper :)

Supertack till alla vänliga personer på Sviestad som hjälpte mig och vraket. Extra tack till håkan för den temporära garageplatsen och RuffRyder för hjälpen till och från akuten.

Såg inte att det var du.... fan jag gjorde likadant men min R1a är det mer än lite plast som är paj på. Dock kom jag undan helt oskadd bara stoltheten som fick sig en törn och plånboken då förstås....
men vi kör snart igen va? gamla DIare är av hårt virke ( nu kan alla andra gissa vad det betyder)

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
enhjuling skrev:
Såg inte att det var du.... fan jag gjorde likadant men min R1a är det mer än lite plast som är paj på. Dock kom jag undan helt oskadd bara stoltheten som fick sig en törn och plånboken då förstås....
men vi kör snart igen va? gamla DIare är av hårt virke ( nu kan alla andra gissa vad det betyder)
Precis innan jag åkte såg jag att din hoj voltade några ggr. Såg dyrt ut :(

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Ja, det var tyvärr en av dom mörkaste trafikövningarna iår.

Men jag måste ge en eloge till er alla i gröna gruppen. Ni lyssnade och skötte er underbart bra. Så ska det se ut, så blir man nöjd som instruktör.

//jaG

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Inte heller i mellangruppen vurpade någon tror jag. Allt var i snabba gruppen.

Var SMC på plats? Inte så bra dag för det kanske. :rolleyes:

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Det blev Stora Tackdagen idag tror jag :)
Zormin: varsågod
Ninjaboy: Sjysst att ringa och höra hur det gick för Zormin (jag hälsade honom det).

Nu ska jag tacka två personer:
1. Mårten (instruktör blå R1a) som räddade min dag med muttern (jag tappade muttern till sliponskruven en kvart innan jag skulle åka till Sviestad... fy fan så stressigt). Mårten om du finns här på forumet, I owe you one :tummenupp

2. Motorcyklisten jag mötte i höjd med Max på väg till Sviestad (stressad som fan enl ovan) som vinkade "Sakta ner". 200 meter längre fram vid tågspåret stod en MC-polis.

Sådärja,
Peace!
RuffRyder

sajk

speedbully.se
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
SC50 SSMH
enhjuling skrev:
fan jag gjorde likadant men min R1a

hoppas det är lugnt att jag slänger upp bilderna och att det blir smärtfritt att fixa ny rajd.

Krya på dig du med ryggen!

Bifogat

• aj0.jpg
    aj0.jpg
    37.1 KB · Visningar: 390
  • aj1.jpg
    aj1.jpg
    40.5 KB · Visningar: 451
  • aj2.jpg
    aj2.jpg
    28.5 KB · Visningar: 492
  • aj3.jpg
    aj3.jpg
    36.3 KB · Visningar: 484
  • aj4.jpg
    aj4.jpg
    85.5 KB · Visningar: 538

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Hoj
En liten svart
@RuffRyder - Varsågod!

PS.
Det tar lång tid när man ska pratas i depån istället för att åka iväg direkt när man får, fika hos mamma, tanka på vägen till Sthlm, hämta garagenyckel, prata med Victor, åka till garage, packa ut alla grejor som är i vägen, lämna en hoj, packa in grejorna som måste med igen, åka hem, packa ur alla grejor på nytt, packa ur nästa hoj och baxa den baklänges i en uppförsbacke bara för att det är bilar parkerade överallt så att det inte går att stanna på någon vettig plats. Stapla all packning och däckfabriken som åkt med in och ut ur bilen. Hitta en parkeringsplats för bilen. Leta efter lägenhetsnyckeln... kolla dagens rapport här på forumet och ja, äntligen får man ta en dusch innan det får dreglas på kudden några timmar. Det är ju nästan värt all möda för den korta tiden på banan.
DS.

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
DR 650 RSE
Zormin skrev:

Sådär får du inte hålla på med dig själv och hojen. Skänt att höra iaf att du verkar pigg i knoppen nog för att vara vid SH ;)

Hoppas du får en kort bättringstid både på dig och hojen.

/oXydex

rapidgeek

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Crescent
Det var lite märkligt att det blev så många avåkningar igår för jag upplevde att det gick väldigt sansat till på banan, i alla fall i röda gruppen. Folk visade mycket hänsyn och jag såg inte några tokomkörningar eller annat konstigt. Hoppas SMC'arna kan övertygas att det var onormalt mycket avåkningar, för det var det väl?

/geek

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
RuffRyder skrev:
2. Motorcyklisten jag mötte i höjd med Max på väg till Sviestad (stressad som fan enl ovan) som vinkade "Sakta ner". 200 meter längre fram vid tågspåret stod en MC-polis.
Jag såg också honom, han hade stoppat en syndare, men jag var mitt bland en massa bilar så det var lugnt. 10 sekunder innan hade jag kört 180 och 10 sekunder efter lanesplittade jag förbi 10 bilar i en korsning. :D

Vad värre var så i rondellen vid Max blev jag nästan prejad av vägen av en långtradare med båda flaken fulla med, tro det eller ej, Lecakulesäckar! :skrämd Själv tog jag det lugnt efter det dåliga tecknet men jag borde nog ha varnat Magnus också. :död

Last edited:

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
Det känns skönt att det gick bra med er grabbar.
Såg inte enhjulings marksyning, men jag låg precis bakom Zormin när han fick en kick i baken och luftfärd två meter över hojen och ner i backen i kanske hundra knyck. Man får nog vara tacksam över lite ryggont...

Kickic

Tjofräs!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Har sålt rubbet!
rapidgeek skrev:
Det var lite märkligt att det blev så många avåkningar igår för jag upplevde att det gick väldigt sansat till på banan, i alla fall i röda gruppen. Folk visade mycket hänsyn och jag såg inte några tokomkörningar eller annat konstigt. Hoppas SMC'arna kan övertygas att det var onormalt mycket avåkningar, för det var det väl?

/geek

Visst var det för många avåkningar - typ 3 för mycket.
Men SMC fick i alla fall se hur snabbt våra instruktörer var på plats och att förstahjälpen-väskan var framme blixtsnabbt.
Det kändes ändå som om vi låg på plus efter kvällens körning trots marksyningarna.

/Kicki

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
R1200GS
Kickic skrev:
Visst var det för många avåkningar - typ 3 för mycket.
Men SMC fick i alla fall se hur snabbt våra instruktörer var på plats och att förstahjälpen-väskan var framme blixtsnabbt.
Det kändes ändå som om vi låg på plus efter kvällens körning trots marksyningarna.

/Kicki

Lite kul var det att jag erbjöd Lena från SMC att åka med precis innan jag åkte ut och vurpade... :) tur att hon inte åkte med

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
Dniepr
sajk skrev:
hoppas det är lugnt att jag slänger upp bilderna och att det blir smärtfritt att fixa ny rajd.

Krya på dig du med ryggen!

Har du nån bild på den gsxr1000K5 som klotades där? Den svart röda...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln