mc semester

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Daytona 675
Hej,
Här kommer några bilder när jag och två vänner var ute och tourade en vecka i europa. Kanske kan inspirera någon att ta hojen istället för flyget ner till värmen.
Bergen i schweiz, italien och frankrike är som en räserbana som varar en hel dag, många fina 180 graders svängar på bergsväggarna.
Vi åkte genom danmark, tyskland, schweiz, frankrike, monaco och italien.

Bifogat

• P1010070.jpg
    P1010070.jpg
    89.7 KB · Visningar: 189
  • P1010087.jpg
    P1010087.jpg
    113.7 KB · Visningar: 316
  • P1010088.jpg
    P1010088.jpg
    129.3 KB · Visningar: 307
  • P1010213.jpg
    P1010213.jpg
    80.7 KB · Visningar: 203
  • P1010220.jpg
    P1010220.jpg
    85.9 KB · Visningar: 317
  • P1010226.jpg
    P1010226.jpg
    61.5 KB · Visningar: 239

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag blev inspirerad. :)
Körde 12 mil motorväg ner till Falken igår och 12 mil hem. Det tyckte jag var nog med touring, men det är väl en vanesak gissar jag.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Såg fint ut. :tummenupp Är bilderna tagna i närheten av varandra och i så fall vart eller är det utspridda platser?

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Daytona 675
Ninjaboy skrev:
Såg fint ut. :tummenupp Är bilderna tagna i närheten av varandra och i så fall vart eller är det utspridda platser?

Det är från lite olika platser.
Bild ett, två och tre är från frankrike. Bild fyra förmodligen italien och bild fem & sex vid gränsen till schweiz.

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Det ser riktigt trevligt ut! Nästa år ska nog jag och min polare utforska Alperna. I år blir det Skottland.

De mörka bilderna går att fixa till hyffsat i ett bra bildbehandlingsprogram och eftersom jag inte har något bättre för mig så gjorde jag det :).

Bifogat

• bild2.jpg
    bild2.jpg
    124.4 KB · Visningar: 125
  • bild1.jpg
    bild1.jpg
    89.2 KB · Visningar: 94
  • bild3.jpg
    bild3.jpg
    82.3 KB · Visningar: 111
  • bild4.jpg
    bild4.jpg
    91.9 KB · Visningar: 111
  • bild5.jpg
    bild5.jpg
    83.6 KB · Visningar: 158
  • bild6.jpg
    bild6.jpg
    89.6 KB · Visningar: 134

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Såld...
Ser riktigt najs ut. Själv drar man på Tour i två veckor till Tyskland, Scwiez, Frankrike, Holland på Fredag. Ska bli najs. Vilken "rutt" tog ni? Har ni vägen på karta utritat?

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Såld...
En grej till: Var det jobbigt utan kåpor? Polarn som KANSKE ska med har en Speed Triple -05. Han e lite skeptisk till om han pallar med fartvinden...

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
P-son skrev:
En grej till: Var det jobbigt utan kåpor? Polarn som KANSKE ska med har en Speed Triple -05. Han e lite skeptisk till om han pallar med fartvinden...

Fjollvarning på polaren. Alla pallade med fartvinden fram till nån gång i början av 90-talet. :D

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Såld...
69:an skrev:
Fjollvarning på polaren. Alla pallade med fartvinden fram till nån gång i början av 90-talet. :D

Hahaha... Jo iofs, men jag har sagt att vi kan byta hoj lite då å då så det BORDE ju vara lungt! Han tar min tjejja bak (Inte DÄR bak!!) och jag wheelar lite pa hans maskin! :tungan

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
P-son skrev:
Hahaha... Jo iofs, men jag har sagt att vi kan byta hoj lite då å då så det BORDE ju vara lungt! Han tar min tjejja bak (Inte DÄR bak!!) och jag wheelar lite pa hans maskin! :tungan

Låter som en bra deal! :)
Det är förresten inte helt självklart vilken som är den bästa semesterhojen i valet mellan en Blackbird och en Speed Triple... För de långa transportsträckorna är förstås din hoj svårslagen, men om man tillbringar en vecka bland kurvrika småvägar som i Eiffel, Hunsrück, Harz, Tatra eller Ardennerna (eller alperna för den delen) kan nog trippeln vara skojigare. Alla hojar är kompromisser, ni kommer säkert att ha skitkul så fort ni kommit iväg! :tummenupp

JABBA-LAX

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2005
Hoj
r1a -02
P-son skrev:

kan jag inte jag få ta henne där bak :arsele snälla :lol

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Daytona 675
P-son skrev:

Nejdå, det är inte så jobbigt. Speciellt inte om man passar på att ha lite roligt och sicksacka mellan bilar på motorvägen. Sen nere i bergen så är det så kul att köra så då känner man inte att det blåser.

Gabor

Guest
69:an skrev:
Låter som en bra deal! :)
Det är förresten inte helt självklart vilken som är den bästa semesterhojen i valet mellan en Blackbird och en Speed Triple... För de långa transportsträckorna är förstås din hoj svårslagen, men om man tillbringar en vecka bland kurvrika småvägar som i Eiffel, Hunsrück, Harz, Tatra eller Ardennerna (eller alperna för den delen) kan nog trippeln vara skojigare. Alla hojar är kompromisser, ni kommer säkert att ha skitkul så fort ni kommit iväg! :tummenupp

Blackbird...utan tvekan... :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...