mada
Medlem
Har precis justerat ventilerna på min 660 och för att hitta TDC körde jag metoden med att rotera motorn med ett buntband mot kolven. Första gången kolven stod i övre läget gick det inte att rucka på vipparmarna. Jag roterade då vidare och vid nästa gång gick vipporna att rucka=TDC. Jag noterade dock att avgasvetilerna var ngt nertryckta dvs de stod lägre än insug och var därför lite bökigare att justera då låsskruven var knepig att komma åt.
Har jag gjort fel dvs justerat vid fel läge? Om ja, hur kommer det sig att det går att rucka vid fel läge och inte alls vid rätt?
Kanske ska tillägga att hojen tog en stund att starta efter justering, därav misstankarna om att det blev fel...
Har jag gjort fel dvs justerat vid fel läge? Om ja, hur kommer det sig att det går att rucka vid fel läge och inte alls vid rätt?
Kanske ska tillägga att hojen tog en stund att starta efter justering, därav misstankarna om att det blev fel...