Stort beröm till Springzz som fixade min framgaffel.

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
I flera trådar läser man om företag som inte håller mottet, och får skit för det.
Därför vill jag passa på att ge beröm när det är ett företag som varit riktigt bra. För dom förtjänar massor av beröm.

På banåkningen på gottland märkte jag att framgaffeln inte arbetar som den skulle, mitt nya framdäck tog helt slut. Jag frågade då den tidigare ägaren (som jag känner) om han mixtrat med framgaffeln. Han sa då att han nyligen bytt packboxar (tror inte han gjort det själv, förmodligen är det någon annan som e skyldig). Jag bestämde mig i alla fall för att lämna in gaffeln till någon som kunde kolla vad som va fel. Och mitt val föll på Springzz i Sollentuna, eftersom att Stötdämparexperten aldrig har öppet, och när det är öppet är det upptagt eller inget svar.

Det började med att dom svarade i telefonen direkt. Sen gav dom mig ett bra pris på genomgång av gaffeln. Sen har dom ett system för tidsbokning via hemsidan. Jag bokade på söndagen och fick tid på måndagen kl 14 :yoparty.
Sen ringde jag Springzz och ändrade mig från att serva till att byta till progressiva fjädrar när jag ändå var där. Inga problem svarade dom och gav ett riktigt bra pris på hela klabbet. När jag sen förklarade att jag hade svårt att bara ta med gaffelbenen och ville lämna hela hojen. så gjorde dom en lösning där jag fick låna deras verktyg och plocka bort gaffeln i deras verkstad. Avslutningsvis gjorde dom ett riktigt bra jobb med gafflarna som nu känns helt underbara.
Och vid betalningen gav dom ytterligare lite bättre pris för att allt gått smidigt. Att dom dessutom var trevliga och hade sjukt mycket kunskap om stötdämpare, och gärna delade med sig om sina kunskaper gjorde inte saken sämmre.

Så ett stort MVG till Springzz www.springzz.com

Ps. Den som hade bytt packboxar hade fyllt gaffeln med på tok för mycket olja. Det var så det rann över när vi öppnade gaffeln. Klåpare säger jag bara :kocko , det kostade mig ett nytt frammdäck , och renovering av gaffeln. Ds
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Ett ganska vanligt misstag av okunniga, de tror att de får en hårdare gaffel, visst det kanske de får, men det blir ju halva slaglängden på den med.
 

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
dom är mycket kunniga! dom fixade bakdämparen åt min förra hojj
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Silwer skrev:
Ett ganska vanligt misstag av okunniga, de tror att de får en hårdare gaffel, visst det kanske de får, men det blir ju halva slaglängden på den med.

Jo så är det nog.
Resultatet blir att där gaffeln är lika mjuk som vanligt tills den skall bli hård vid kompresion. Men då stumnar den i stället. Och däcket får ta allt stryk.
Och däck är ju billigt :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top