Supermotard på Sturupraceway

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Lund
Hoj
.
****************
Tyvärr har vi blivit tvungna att ställa in körningen pga bristande intresse. Tusen tack till er som anmälde er och betalde. Pm´a mig eller malmö-motard om ni inte fått tillbaka anmälningsavgiften den 12/9.

Beklagar verkligen att vi inte kunde genomföra det men vi gjorde vad vi kunde för att få anmälningar. Uppenbarligen fanns det inget intresse.
****************
 
Last edited:

Samota

Skivbroms-, styrlås + 2st kedjor!
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Skåne
Hoj
-x-x-
KANON!

PM:a nu alla som har möjlighet att vara med och köra.
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
flipm0de skrev:
Hallå...

Nu har jag varit i kontakt med ledningen på Sturupraceway och jag frågade ifall det skulle kunna gå att hyra banan lite då och då för oss som kör motard här i skåne.

Dom pratade om det och kom fram till att vi FÅR köra där! :banana

Regler som är satta är att vi får köra fram till 17:00 samt att db mätning kommer att ske. 95 är max db som ni får ha! Dvs orginalsystem för dom flesta! Mätning kommer att ske.

Jag skulle kolla intresse och försöka fixa ihop ett bra gäng supermotards som är sugna på att testa på bana.

Söndag den 21 augusti på förmiddag mellan 09:00 till 13:00 kan jag preliminärt boka banan.

Fixa ihop allt folk nu och skriv ett PM till mig med era namn, telefonummer, hoj, om ni är säkra/nästan säkra på att ni kan komma!!

Pris vet jag inte än.. det ska jag ta reda på, men först ville dom att jag skulle åka ut och snacka lite med dom och visa dom hur det låter med motard.. Så det är inte helt spikat än!

Snacka med alla ni känner!! Vi måste va många för att det ska gå runt/löna sig... så ses vi snart kanske på banan!! :tuttar

Alla är välkomna!

Vet ej vart detta ligger men. Om ni lyckas fixa en dag nu under sem eller en en helg där man börjar vid 10 eller 11 och kör fram till 18:00 så är jag på. Även fast det är en bit.

Vad är det för bana?
 

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Lund
Hoj
.
liljekvist skrev:
Vet ej vart detta ligger men. Om ni lyckas fixa en dag nu under sem eller en en helg där man börjar vid 10 eller 11 och kör fram till 18:00 så är jag på. Även fast det är en bit.

Vad är det för bana?

Banan ligger vid Sturup flygplats... Ungefär 2-3 mil från Malmö.

Här är en bild på banan :tummenupp
 

Bifogat

  • sturup_banskiss.gif
    sturup_banskiss.gif
    44.6 KB · Visningar: 189

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Lund
Hoj
.
var är alla måttards som skriker ge mig bana! :confused: komigen nu.. ni binder inte er.. det är bara en intressekoll... så att jag har något att visa sen..
 

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Eslöv
Hoj
hoj?
skumt om vi skulle ha provmätningar nu. om vi aldrig har haft det innan.... Banan har ju inga db krav..
 

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Lund
Hoj
.
Fixx skrev:
skumt om vi skulle ha provmätningar nu. om vi aldrig har haft det innan.... Banan har ju inga db krav..

Dom kraven dom hade var att dom inte ville föra för mkt väsen, 95db...

Sen kan det ju va så att dom inte är jättehårda med det..

Vi får se helt enkelt.. men om det är så att vi får köra om vi bara håller oss nere i 95 db så får man väl ta det!

Finns ju inte så mycket man kan göra åt saken... Dom flesta har ju Db killer som man kan skruva på... borde funka! Det gör det på min iaf...
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Skoj bana ser det ut som :tummenupp
Hoppas ni drar iland det.

Men 95db :va
Inget originalsystem klarar det! Möjligen typ en ny XT eller FMX med dubbla dämpare men ingen mer rejsig hoj. Mindrapers blev avplockad på Sviestad för att hans husa med originalsystem lät 103db.
 

420

Vaddå knäskrap?
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
HP2
Fixx skrev:
skumt om vi skulle ha provmätningar nu. om vi aldrig har haft det innan.... Banan har ju inga db krav..

Ja visst låter det konstigt. Men det kan man ju ifrågasätta vid mötet och fråga varför vi får en så låg db-gräns när andra inte har någon alls,
eller iaf en rimlig gräns.
 

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Lund
Hoj
.
Supermoto skrev:
Skoj bana ser det ut som :tummenupp
Hoppas ni drar iland det.

Men 95db :va
Inget originalsystem klarar det! Möjligen typ en ny XT eller FMX med dubbla dämpare men ingen mer rejsig hoj. Mindrapers blev avplockad på Sviestad för att hans husa med originalsystem lät 103db.

Jag vet att det är lågt... jag ska ta upp det när jag träffar dom.

Jag har ju sett en massa V-twins där med akra pipor... :rolleyes:
 

Malmö-motard

Radical Riders
Gick med
16 May 2005
Ort
Lite här o där...
Hoj
ja
flipm0de skrev:
Hallå...

Nu har jag varit i kontakt med ledningen på Sturupraceway och jag frågade ifall det skulle kunna gå att hyra banan lite då och då för oss som kör motard här i skåne.

Dom pratade om det och kom fram till att vi FÅR köra där! :banana

Regler som är satta är att vi får köra fram till 17:00 samt att db mätning kommer att ske. 95 är max db som ni får ha! Dvs orginalsystem för dom flesta! Mätning kommer att ske.

Jag skulle kolla intresse och försöka fixa ihop ett bra gäng supermotards som är sugna på att testa på bana.

Söndag den 21 augusti på förmiddag mellan 09:00 till 13:00 kan jag preliminärt boka banan.

Fixa ihop allt folk nu och skriv ett PM till mig med era namn, telefonummer, hoj, om ni är säkra/nästan säkra på att ni kan komma!!

Pris vet jag inte än.. det ska jag ta reda på, men först ville dom att jag skulle åka ut och snacka lite med dom och visa dom hur det låter med motard.. Så det är inte helt spikat än!

Snacka med alla ni känner!! Vi måste va många för att det ska gå runt/löna sig... så ses vi snart kanske på banan!! :tuttar

Alla är välkomna!



Grymt bra initiativ Flipmode!

Hoppas vi blir många så det verkligen blir av. Skall snacka med alla jag känner som kör motard!

Har aldrig kört bana med 660´n men testar gärna!

:banana
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Är det inte 95 db vid förbipasserande? Det är väl samma krav som på "alla" andra RR banor isf om jag inte har helt fel? ...mao ska inte det vara ngt problem för dom flesta.

Skickar inget PM. Men kan jag bara så räkna med mig + att jag förhoppningsvis lyckas dra med ngn mer från stan.

Kanon jobbat! :tummenupp
 

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Lund
Hoj
.
Malmö-motard skrev:
Grymt bra initiativ Flipmode!

Hoppas vi blir många så det verkligen blir av. Skall snacka med alla jag känner som kör motard!

Har aldrig kört bana med 660´n men testar gärna!

:banana

Låter bra :) Vi ses på banan...
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top