Umeå - motard-/endurobus v.32?

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Vi (Ghost och jag) är på väg upp till Umeå v.32 och undrar om det är värt att ta med hojarna upp? Nå'n som kan tipsa om nå't bus, nå'n bankörning eller har lust att ordna något och guida oss på schyssta grusvägar? :)

Vi åker från Sthlm på måndagen (8/8) och måste hemåt på lördagen. Det är ju en bit att åka och tråkigt att köra med släp, men händer det nå't kul på hojfronten tar vi gärna med hojarna och är mobila.

Skellefteå? Party? :7peta (Jens, Olle, Roger? Det behöver inte vara helhelgsbuset vi pratade om på Åland...)
Härnösand? Midlanda? :yoparty
Annat? :va

Annars åker vi upp utan hoj... :gnissla

:krama på er!

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Motard i Umeå är ju ett kanonförslag! :tummenupp Läser kanske dåligt, men det krävs inte licens alltså, utan det räcker att man är medlem i SVEMO-ansluten klubb? :va

Ja, jag kan fråga direkt, men är det någon som vet här är det ju smidigare.

Fler förslag? Ingen som vill guida oss runt grusvägar någonstans? Eller kanske bara parta loss med motardhuliganer?!? :7peta

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Yasha skrev:
Motard i Umeå är ju ett kanonförslag! :tummenupp Läser kanske dåligt, men det krävs inte licens alltså, utan det räcker att man är medlem i SVEMO-ansluten klubb? :va

Ja, jag kan fråga direkt, men är det någon som vet här är det ju smidigare.

Fler förslag? Ingen som vill guida oss runt grusvägar någonstans? Eller kanske bara parta loss med motardhuliganer?!? :7peta

Det är inga officiella träningar eller så, ingen licens av något slag behövs. Du behöver inte vara med i någon klubb heller. Första gången man kör brukar vara gratis och sedan ska man egentligen vara medlem i Umeå Automobilklubb och betala 50:-/gång. Eftersom ni är långväga gäster tror jag nog ni kan charma er ifrån klubbtvånget och bara betala 50:-. Det är för försäkringen har jag för mig.

//Eric

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
på måndagen verkar mxe christer ha hyrt mittsverige banan.
öppen körning.. typ 300 spänn o börjar väl vid 5 tiden o fortsätter fram till 9+
vet inte om han kör motard på gokartbanan sista timmen som förut.

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Hem på lördag??
Ajajajj...
Jag och Olle funderar på om vi inte kan sy ihop nån liten tur på Ske-å kartingbana trots allt, inget säkert, men kanske... Kan ni dra efter 14 i så fall?
Annars är Umefolket både trevligt och generöst, sen finns det garanterad sovplats i Ske-å om det behövs! :tummenupp
Vi håller väl tråden levande va?

EDIT: finns förstås möjlighet till party här oxå... :)

En till EDIT: Vore gräsligt kul att ta ett par varv till på Midlanda, speciellt på "motard"-slingan!

Last edited:

TjReal

Tattoo på onsdag!
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
2005, Husqvarna SMR 450
DR-Zätare skrev:
Det är inga officiella träningar eller så, ingen licens av något slag behövs. Du behöver inte vara med i någon klubb heller. Första gången man kör brukar vara gratis och sedan ska man egentligen vara medlem i Umeå Automobilklubb och betala 50:-/gång. Eftersom ni är långväga gäster tror jag nog ni kan charma er ifrån klubbtvånget och bara betala 50:-. Det är för försäkringen har jag för mig.

//Eric

Så om jag skulle vilja fara o testa köra på en träningskväll så behöver jag inte va med i nån klubb första ggn? Är jäkligt sugen på o fara på en träningskväll nu när man har hoj, har dock inte a-kortet än, men det borde väl inte spela nån roll iom att det är inhägnat? eller
:confused:

*edit* har vägverket öppet nu el är det semesterstängt, måste ta o boka en uppkörningstid.. ? :tummenupp

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
TjReal skrev:
Så om jag skulle vilja fara o testa köra på en träningskväll så behöver jag inte va med i nån klubb första ggn? Är jäkligt sugen på o fara på en träningskväll nu när man har hoj, har dock inte a-kortet än, men det borde väl inte spela nån roll iom att det är inhägnat? eller

*edit* har vägverket öppet nu el är det semesterstängt, måste ta o boka en uppkörningstid.. ? :tummenupp

Jag ska inte uttala mig om körkortet för det vet jag ingenting om. Å andra sidan får man ju köra fordon på inhängnat område som du inte kan ha körtkort för (cross till exempel) så körkort borde väl inte behövas?

Även den andra frågan är jag rätt säker på att det är så, första gången behöver man inte vara med i någon klubb. Vill du vara på den säkra sidan så prata antingen med Håkan på Ride först eller kolla på www.ride.se vem som är träningsansvarig den kväll du tänkt åka och ut och ring den personen innan och hör så vet du innan du åker.

//Eric

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
jesseboy skrev:
Hem på lördag??
Ajajajj...
Jag och Olle funderar på om vi inte kan sy ihop nån liten tur på Ske-å kartingbana trots allt, inget säkert, men kanske... Kan ni dra efter 14 i så fall?
Annars är Umefolket både trevligt och generöst, sen finns det garanterad sovplats i Ske-å om det behövs! :tummenupp
Vi håller väl tråden levande va?

EDIT: finns förstås möjlighet till party här oxå... :)

En till EDIT: Vore gräsligt kul att ta ett par varv till på Midlanda, speciellt på "motard"-slingan!
Jesse baby, om du ordnar bus, så stannar vi självklart lite längre!!! :Bugar SheLeftYou here we come! Party säger man väl inte nej till?!? :yoparty Midlanda vore ju såååå kul också. Har inte kört där sedan 2003... :3freak

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
TjReal skrev:

Du behöver inte ha körkort, såvida du inte ska köra hojjen påvägen dit ;)

Att vara med i en klubb gör att du är försäkrad hos svemo ifall du skulle göra något otäckt. Jag vet inte om det är valfritt eller inte.

floppyuk

Ny medlem
Gick med
14 May 2003
Hoj
Honda VFR750 -90 + Honda CR 500 -89
Yasha skrev:
Jesse baby, om du ordnar bus, så stannar vi självklart lite längre!!! :Bugar SheLeftYou here we come! Party säger man väl inte nej till?!? :yoparty Midlanda vore ju såååå kul också. Har inte kört där sedan 2003... :3freak

HEEEJ,, kanon kul att ni kommer hit, klart att vi måste fixa lite race/bus/hojjhångel. Kan vi ordna ett lite race på Fastec så då du Yasha
ska jag knäcka dej :tummenupp ,, sedan blir det :fyllisar

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
floppyuk skrev:
HEEEJ,, kanon kul att ni kommer hit, klart att vi måste fixa lite race/bus/hojjhångel. Kan vi ordna ett lite race på Fastec så då du Yasha
ska jag knäcka dej :tummenupp ,, sedan blir det :fyllisar

Åååååhhh :kär
Men.. du vet... jag har massor av saker att skylla på:
Jag är tjej (ännu värre, TANT!)
Jag har aldrig kört på blandad bana (grus är läskigt halt)
Har rest låångt = jetlag (?!?)
You name it! :lol

:yoparty :fyllisar :krama

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Yasha skrev:
Åååååhhh :kär
Men.. du vet... jag har massor av saker att skylla på:
Jag är tjej (ännu värre, TANT!)
Jag har aldrig kört på blandad bana (grus är läskigt halt)
Har rest låångt = jetlag (?!?)
You name it! :lol

:yoparty :fyllisar :krama
Du kommer få jetlag som fan, speciellt om du far på morgonen då det är mörkt och kommer hit på kvällen å det är ljust. :tummenupp

Vore kul om vi kunde styra upp någe banor här, annars kan vi lätt fara ut å drifta i skogen här!

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
OlleR skrev:
Du kommer få jetlag som fan, speciellt om du far på morgonen då det är mörkt och kommer hit på kvällen å det är ljust. :tummenupp

Vore kul om vi kunde styra upp någe banor här, annars kan vi lätt fara ut å drifta i skogen här!
MUAHAHAHAHAAAA!!! Vi var upp i Umeå för två veckor sedan och jag blev alldeles förstummad! Av att det var ljust hela tiden... :va Coolt!!!

Vi tar med offroadtofflorna också, om ni har tålamod nog att vänta på en skogssnigel. :3freak

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Yasha skrev:
MUAHAHAHAHAAAA!!! Vi var upp i Umeå för två veckor sedan och jag blev alldeles förstummad! Av att det var ljust hela tiden... :va Coolt!!!

Vi tar med offroadtofflorna också, om ni har tålamod nog att vänta på en skogssnigel. :3freak
Offroadtofflor? Vad är det?! Riktiga män å kvinnor kör på motardhjulen. ÄVEN i skogen.

Bifogat

• PICT2813 (Medium).JPG
    PICT2813 (Medium).JPG
    113.6 KB · Visningar: 106

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
OlleR skrev:
Offroadtofflor? Vad är det?! Riktiga män å kvinnor kör på motardhjulen. ÄVEN i skogen.
Okeeej.... ditt ord är min lag! :Bugar Jag testar! :lol Fast jag antar att det är fusk att inte köra på slicks? :hihi

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Yasha skrev:
Okeeej.... ditt ord är min lag! :Bugar Jag testar! :lol Fast jag antar att det är fusk att inte köra på slicks? :hihi
Nejfan de e okay med regndäck. Jag har själv börjat fega på sådana nu på senare! Jag gillar dig även om du inte åker på slicks. :pannkyss

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
OlleR skrev:
Nejfan de e okay med regndäck. Jag har själv börjat fega på sådana nu på senare! Jag gillar dig även om du inte åker på slicks. :pannkyss
:hihi :rodnar
Jag är tjej, går alltid att skylla på det! Men jag har faktiskt en uppsättning regndäck stående i garaget... :3freak

Nu känns det som vi verkligen MÅSTE ta med hojarna upp! :tummenupp

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Så... Inför v.32 har jag hittills fått förslag på:
mån (resdag) - Midlanda på kvällen
tors - Motard på Bussjö, Umeå
fre - privat körning, heldag på Midlanda
lör - "kanskekörning" med Skellefteågänget på Fastec

:banana

och så erbjudanden om grusbus i Umeå och enduro med motardhjul i Skellefteå... :hihi

TACK för att ni är så söta och engagerar er! :krama

(sorry, killar/män ska man ju inte kalla för söta... :rodnar , men jag gör det ändå! :tungan )

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping