wonderwizard
Tjuvjägare
Som alla kanske vet vid detta laget, så har jag mer elle mindre dragit på mig rollen som privatspanare, när det gäller stulna mc i Nv Skåne
Som ni kanske vet så blev jag av med min R6:a för ett par månader sedan, killen som stal den blev gripen & husrannsakan gjordes i hans förråd & cykelgarage.
Under en längre tid har jag & många andra sett samma person som stal min hoj köra runt på en ducce i området där vi bor.
Jag har försökt att spåra upp vart uppställsplatsen för denna varit & tipsat alla som jag känner att ringa mig så fort dom ser den.
Ikväll ringde Henke här på forumet & sa att duccen står parkerad utanför hans fönster, jag slänger mig på hojen och kör hem till Henke.
där står Duccen som jag så länge försökt hitta.
jag ringer mig polis polare, som inte är i tjänst för dagen.
så jag ringer 112 & säger att vi hittat en mc som är efterlyst stulen.
(hade reg.nr & chassinummer i min plånbok)
När jag pratar med polisen i telefon, så kommer killen som stal min mc gåendes på parkeringen med en hjälm i handen.
han ser mig stå vid duccen & tvekar att gå fram, jag ropar hans namn & han kommer fram till mig. jag säger till honom att han härmed är gripen & får vänta tills polis komemr till platsen.
Tjuven tittade på mig undrande & frågar " e DU polis"
Killen sätter sig på hjälmen & tänder en cigg.
2 polisbilar kommer till platsen & förhör mig om uppgifter.
killen blir gripen & förd till polisstationen (igen)
Ägaren till hojen är underättad, men på kurs uppåt landet & ber polisen att kontakta bärgare som kan ta hand om hojen.
Hoppas att han stannar i häktet längre än förra gången iaf
Om mer info kommer, så håller jag er uppdaterade
ps. tack Henke för att du ringde & vi kunde plocka den jäveln
Som ni kanske vet så blev jag av med min R6:a för ett par månader sedan, killen som stal den blev gripen & husrannsakan gjordes i hans förråd & cykelgarage.
Under en längre tid har jag & många andra sett samma person som stal min hoj köra runt på en ducce i området där vi bor.
Jag har försökt att spåra upp vart uppställsplatsen för denna varit & tipsat alla som jag känner att ringa mig så fort dom ser den.
Ikväll ringde Henke här på forumet & sa att duccen står parkerad utanför hans fönster, jag slänger mig på hojen och kör hem till Henke.
där står Duccen som jag så länge försökt hitta.
jag ringer mig polis polare, som inte är i tjänst för dagen.
så jag ringer 112 & säger att vi hittat en mc som är efterlyst stulen.
(hade reg.nr & chassinummer i min plånbok)
När jag pratar med polisen i telefon, så kommer killen som stal min mc gåendes på parkeringen med en hjälm i handen.
han ser mig stå vid duccen & tvekar att gå fram, jag ropar hans namn & han kommer fram till mig. jag säger till honom att han härmed är gripen & får vänta tills polis komemr till platsen.
Tjuven tittade på mig undrande & frågar " e DU polis"
Killen sätter sig på hjälmen & tänder en cigg.
2 polisbilar kommer till platsen & förhör mig om uppgifter.
killen blir gripen & förd till polisstationen (igen)
Ägaren till hojen är underättad, men på kurs uppåt landet & ber polisen att kontakta bärgare som kan ta hand om hojen.
Hoppas att han stannar i häktet längre än förra gången iaf
Om mer info kommer, så håller jag er uppdaterade
ps. tack Henke för att du ringde & vi kunde plocka den jäveln