Dra snuten!!!

IRON MAN

Daniel-#99 Rookie600
Gick med
24 Mar 2003
Ort
GÖTEBORG
Hoj
R6 SuperSport
Vad skulle hända om man beslöt sig för att inte stanna för farbror blå, och iställetdra full gas där ifrån.Dom har ju reg nr på din hoj, kan dom sätta dit en då.Hur vanligt är det att folk sticker från snuten?. Och hur vanligt är det att dom försöker åka efter och jaga.........
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Hehehe, jag gick hem från en fest igår

.......då passerar man motorvägen ut ifrån stan (gävle) kommer två motarder å en r1a i raskt tempo..............efter en målad polisbil..............blink blink,


BRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP

Någon började gaaaaaaaaaaaaasa

Helsystem på en motard rockar fett vid full makaron
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
IRON MAN skrev:
ingen som vet vad dom kan göra? :squid
Allt som behövs för att stoppa dej.....
Fundera en stund på om det är värt att riskera livet på dej själv och en hel massa andra bara för att vara cool :rolleyes:
Har du kört så illa så att polisen vill ta dej ska du ta ditt straff som en man utan att klaga, du viste om spelreglerna när du började din resa....
 

Mad Mike

Yxa
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
TL 1000R
he he ja vanligt.. men det där med reg nummer är en gåta, en del säger ju att det var på gång en lagändring, så ägaren av fordonet skulle få böter oavsett om dom lyckas stanna fordonet och identifiera föraren. Det är inget jag tror på, av 2 anledningar: dom har aldrig hört av sej till mej el nån jag hört om, 2)det skulle inte funka med hyr hojar/ hyrbilar och du kan ju aldrig låta nån provköra vid tex försäljning.
 

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
Mad Mike skrev:
he he ja vanligt.. men det där med reg nummer är en gåta, en del säger ju att det var på gång en lagändring, så ägaren av fordonet skulle få böter oavsett om dom lyckas stanna fordonet och identifiera föraren. Det är inget jag tror på, av 2 anledningar: dom har aldrig hört av sej till mej el nån jag hört om, 2)det skulle inte funka med hyr hojar/ hyrbilar och du kan ju aldrig låta nån provköra vid tex försäljning.

Du tror inte att den som står på pappret att han har hyrt bilen skulle åka dit då? Den som hyr bilen lär ju bli ansvarig om de nu skulle få igenom en sådan lag.
 

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
åker en hyrbil fast vid sån där kameraövervakning så VET :fakta jag att personen som hyrde bilen får ett inbetalningskort av firman han hyrde bilen ifrån...
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
IRON MAN skrev:
Vad skulle hända om man beslöt sig för att inte stanna för farbror blå, och iställetdra full gas där ifrån.Dom har ju reg nr på din hoj, kan dom sätta dit en då.Hur vanligt är det att folk sticker från snuten?. Och hur vanligt är det att dom försöker åka efter och jaga.........


Tips: Prova på och återkom med rapport om hur det gick till.
Du måste dock ha kört på bakhjulet, annars är det inte tufft.
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Kör ifrån dom och när dom sedan kommer och frågar om smitningen så spelar du dum och säger att det var en kille här och prokörde hojen. Då frågar dom var han hette och du svarar Micke Andersson eller något likande som aldrig går att kolla upp. En polare har en storebror som är byling och han bekräftade att du kan göra samma sak med bil. Kör ifrån dom och stanna sedan vid vägkanten och säga att liftaren du plockat up körde bilen och han har just sprungit till skogs. Det låter kanske larvigt men det fungerar då man är oskylldig till motsatsen bevisats. Det var visst något förslag på gång om att fordonsägaren skulle bli ansvarig för fordonet men ingen sådan lag är ännu stiftad. :tummenupp
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
det hela beror väl på om man är skyldig till nåt från början med.
Faran att smita med landsvägshojar och bilar är ju tat man måste åka utav bara fan bland trafik och folk, vilket ju kan sluta mer illa än att få en bot av polisen från början.
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Silwer skrev:
det hela beror väl på om man är skyldig till nåt från början med.
Faran att smita med landsvägshojar och bilar är ju tat man måste åka utav bara fan bland trafik och folk, vilket ju kan sluta mer illa än att få en bot av polisen från början.

Självklart ska man använda sitt goda omdömme. Jag smiter ju inte för några hundringar i böter, men om du kört så fort så att lappen ryker och du råkar sitta på en racehoj så är det inte många som skulle få för sig att stanna om dom bedömde att dom hade den hygglig chans att komma undan.
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Tom Byron skrev:
Hehehe, jag gick hem från en fest igår

.......då passerar man motorvägen ut ifrån stan (gävle) kommer två motarder å en r1a i raskt tempo..............efter en målad polisbil..............blink blink,


BRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP

Någon började gaaaaaaaaaaaaasa

Helsystem på en motard rockar fett vid full makaron

Ta det LUNGT i Gävletrakterna nu, polisen är galen. Jag hörde att dom jagat 3 hojar på E4:an igår sen hände det lite annat tok idag hörde jag, så dom är nog inte glada. Vi har råkat ut för dom mer än en gång senaste veckan.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
jag har bara dragit på offroad och crosshojar.
Man vet inte hur man skulle reagera om man just gjort nåt olagligt och polisen dyker upp. Men jag vill inte gärna skada nån annan.
 

Waiden

Jag vill ha sol och värme!!!
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Hade en GSX-R 750 -98
No1 skrev:
Dom kan inte göra någonting alls enligt lagen!!!

Dom MÅSTE ha den som dom jagar/anser ha brutit mot trafik reglarna, i annat fall kan dom aldrig vinna i rätten!!!

Dock skall man INTE åka hem om motorcykeln el bilen är skriven på en själv!!!

Har mycket stor erfarenhet i ämnet!!!

No1...

Ps! dock så kan vissa Poliser ta denna lek med dem personligt vilket gör att dom vid upprepade frånkörningar kan besluta sig för att djävlas med dig... Ds!

Hehe...Låter som att vissa har en viss erfarenhet av det där... :crash
 

Mad Mike

Yxa
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
TL 1000R
Hightuned skrev:
Självklart ska man använda sitt goda omdömme. Jag smiter ju inte för några hundringar i böter, men om du kört så fort så att lappen ryker och du råkar sitta på en racehoj så är det inte många som skulle få för sig att stanna om dom bedömde att dom hade den hygglig chans att komma undan.

:tummenupp Exakt, väl talat!! man får ju göra en snabb bedömning av läget...
som i onsdags kväll när jag var ute, på väg hem sent (2230) så leker jag lite på bakhjulet strax innan jag skulle svänga in på min gata.
När jag svänger så märker jag plötsligt att jag har en bil bakom, funderade inte så mycket på det förrän jag svänger in på min gård och han följer efter, då börjar jag kolla lite extra och ser att han har ett blåljus på taket..
Då tänkte jag snabbt, mini skylt, mini blinkers+ hög decibel=
böter men bakhjuls åka och hastighets överträdelse= vårdslöshet och indraget körkort. kl var som sagt mycket så inga barn var ute och jag har ca 3km till närmaste motorväg så jag stack... Allt gick bra (ur min synvinkel) och slutligen, det här är inget skryt eller som nr18 skrev: för att vara cool..
Är omstädigheterna rätt så stannar då f-n inte jag och lämnar min lapp "som en man" :fakta
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top