Attackerad!

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Tja!

Idag hände en mycket obehaglig sak när jag körde utanför Gävle. Jag kom från Valbo på väg in mot stan på en kurvig 50-väg (Hagaströmsvägen). I sista backen före skogen kommer jag ikapp en cyklist, som jag rullar förbi, håller ca 10 över hastighetsgränsen. Efter backkrönet ser jag två pers gå över vägen, så jag slår av på gasen och siktar bakom dom, dvs håller mot höger. Då slänger sig plötsligt den bakre av dom ut mitt i vägen framför mig, ställer sig som Donkey kong mitt i vägen, och leker hockeymålvakt! Jag funderar om han tänkte gå tillbaka över vägen, men han har fått för sig att stoppa mig! När jag girar åt vänster följer han efter, så jag fintar och kastar mig åt höger, rullar förbi i vägrenen, några mm från hans armar! Jag hör honom dessutom skrika "...din jävel..."!

Hur fan är man funtad om jag försöker slita omkull en MC?! Och vad fan hade jag gjort honom?! Jag kör aldrig fort där, och jag har inte kört den vägen sen i våras! Jag bor ju inte ens i Gävle!
Jag tänkte polisanmäla honom, men vad ska man säga till polisen? Dom har ju inte mycket att gå på, mer än man i 35-46, mustasch tror jag och mörka arbetskläder...

Nåja, ville mest skriva av mig, var så förbannad när jag klev av hojen att jag höll på att vända ut å in på hjälmen... :huvet
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Jag vart med om en liknande incident i Häckeberga, där en 150-kilos tjockis gick ut och stälde sig mitt i vägen när jag kom, var väl 4 cm från att klippa honom i 80-90 knyck (70-väg).
Obehagligt är det!
 

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Snart får man utrusta cykeln med hölster så man kan ha med sig skydd.

Var en man som försökt klippa mig med en kratta för ett tag sedan.
Han gillade inte hur folk brukade köra utanför hans hus.
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Jefla galning. Troligtvis har han retat upp sig på en annan MC och sedan råkade du ut för hämndförsöket.
 

lerox78

nöjd sm ägare
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Huddinge Sthlm
Hoj
yamaha xt660x sm -06
tycker det händer för ofta..igår kom jag på 50 väg där en bil höll 30 så jag kör om lungt för en gångskull(inte en väg jag brukar köra) och till min förvåning hoppar en gubbe ut som är på väg in i bilen och börjar gapa och vifta med armarna...och han som stod parkerad på en gång och cyckelväg...så jag sakta ner och bara skakade på huvet....pantskallar det finns :kocko
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Folk är tamefan inte kloka,:kocko tänker inte folk överhuvudtaget på vilka konsekvenser deras handlande kan få? :huvet

Micke
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
När jag och Henke a.k.a. Hållundan va ute o körde tidigare i år så var det en kwinna som huttade (kastade på skånish) ett paraply framför Hållis. Missade med ngn meter om jag minns rätt. Fan vad folk är mongo ibland. Skönt o bli spetsad av ett paraply.. :död

Nästa gng jag råkar tschjöra förbi det huset blire med kjettingen. Ska stanna o gaza dem till 130 dB! Kanske.. inte.
 

MrTL

To old for this shit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hemma
Hoj
Harley & Husqvarna TC450
idioter finns det tydligen gott om...undrar om det är ren avund bara för dom själva inte äger en hoj......tur att det inte hände nåt i alla fall..ha en trevlig helg alla :)
 

Davidk

Guest
Tycker det är tråkigt när man ska bli behandlad som skit när man gasar lite, vill folk agera sök då till polisskolan och agera därefter med sin bricka.
Skulle nån mot förmodan göra ett påhopp på mig lr min cykel skulle jag nog få spel å slö sönder dem. :mad:
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
*DanTheMan* skrev:
Ha Ha Ha DonkeyKong HaHa
Har garvat i 10 minuter nu ,,jo jag vet jag e lättroad :rofl

Det är fel att försöka stoppa motorcyklister!

...men jag undrar VARFÖR det blir vanligare och vanligare med hostila handlingar från vanligt folk mot motorcyklister. :va
 

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Ort
Gävle
Hoj
1000r k7
Hoztic skrev:
Tja!

Idag hände en mycket obehaglig sak när jag körde utanför Gävle. Jag kom från Valbo på väg in mot stan på en kurvig 50-väg (Hagaströmsvägen). I sista backen före skogen kommer jag ikapp en cyklist, som jag rullar förbi, håller ca 10 över hastighetsgränsen. Efter backkrönet ser jag två pers gå över vägen, så jag slår av på gasen och siktar bakom dom, dvs håller mot höger. Då slänger sig plötsligt den bakre av dom ut mitt i vägen framför mig, ställer sig som Donkey kong mitt i vägen, och leker hockeymålvakt! Jag funderar om han tänkte gå tillbaka över vägen, men han har fått för sig att stoppa mig! När jag girar åt vänster följer han efter, så jag fintar och kastar mig åt höger, rullar förbi i vägrenen, några mm från hans armar! Jag hör honom dessutom skrika "...din jävel..."!

Hur fan är man funtad om jag försöker slita omkull en MC?! Och vad fan hade jag gjort honom?! Jag kör aldrig fort där, och jag har inte kört den vägen sen i våras! Jag bor ju inte ens i Gävle!
Jag tänkte polisanmäla honom, men vad ska man säga till polisen? Dom har ju inte mycket att gå på, mer än man i 35-46, mustasch tror jag och mörka arbetskläder...

Nåja, ville mest skriva av mig, var så förbannad när jag klev av hojen att jag höll på att vända ut å in på hjälmen... :huvet



Är det vägen från valbo som går ganska parralellt (hur fan stavas det?) med riks80 eller den från ove jansson mera inne i skogen om man säger? Brukar nämligen åka den först nämnda till skolan så det kan ju vara bra o veta :3freak
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Hände en rätt kul grej i höjd med KMK på strandvägen, på väg ifrån jobbet igår. En liten monokelprydd blåblodig adelsfarbror i värsta stassen står och hoppar och viftar när jag kommer åkandes (liiite för fort kanske, men inte mycket). Det roliga var att han var så exalterad när han vevade att han förträngde att han hade en liten "f*ttslickarhund" i koppel som rycktes än hit, än dit när lilla gubben gestikulerade. Stackars vovve, tänkte nästan stanna och anmäla honom för djurplågeri. :rolleyes:
 

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
För två veckor sedan kom jag körande på Bergsgatan i Malmö (stor genomfartsväg). Två puckon är ute och går på den tvåfiliga vägen utan att se sig för (inget övergångsställe, utan MITT på vägen). Jag bromsar ner till 30 för säkerhets skull. När jag är 10m ifrån dem, traskar de rätt ut framför mig. Klipper ändå den ena killen med hojen. Jag blev vansinnig och började skälla som fan. Killen jag kört på reagerade inte ens och den andre killen drog bara iväg den påkörde och försvann!!! :kocko

Det värsta är att jag fick sitta i telefonkö i sammanlagt 1 1/2 timme till polisen för att rapportera (Ville inte bli anmäld för smitning när killarna nyktrat till / avtänt.... :4skrika
 

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Trampcyklar
Varför stannar ni inte & frågar vad dom vill med sitt viftande/gestikulerande/DonkeyKong:ande (undantaget exiteme)?
Det skulle jag ha gjort iaf (i synnerhet om jag anser mig hållit mig någorlunda inom hastighetsbegränsningen eller trafiksituationen). :va
 

Snorfen

Guest
Hoztic skrev:
Tja!

Idag hände en mycket obehaglig sak när jag körde utanför Gävle. Jag kom från Valbo på väg in mot stan på en kurvig 50-väg (Hagaströmsvägen). I sista backen före skogen kommer jag ikapp en cyklist, som jag rullar förbi, håller ca 10 över hastighetsgränsen. Efter backkrönet ser jag två pers gå över vägen, så jag slår av på gasen och siktar bakom dom, dvs håller mot höger. Då slänger sig plötsligt den bakre av dom ut mitt i vägen framför mig, ställer sig som Donkey kong mitt i vägen, och leker hockeymålvakt! Jag funderar om han tänkte gå tillbaka över vägen, men han har fått för sig att stoppa mig! När jag girar åt vänster följer han efter, så jag fintar och kastar mig åt höger, rullar förbi i vägrenen, några mm från hans armar! Jag hör honom dessutom skrika "...din jävel..."!

Hur fan är man funtad om jag försöker slita omkull en MC?! Och vad fan hade jag gjort honom?! Jag kör aldrig fort där, och jag har inte kört den vägen sen i våras! Jag bor ju inte ens i Gävle!
Jag tänkte polisanmäla honom, men vad ska man säga till polisen? Dom har ju inte mycket att gå på, mer än man i 35-46, mustasch tror jag och mörka arbetskläder...

Nåja, ville mest skriva av mig, var så förbannad när jag klev av hojen att jag höll på att vända ut å in på hjälmen... :huvet

Skyll på mig!Är säkert mig dom vill åt!
Vad jag är gör brukar folk bli irriterade på mig...bott här i 2 veckor cirkus och redan har man fått fingret av nån....
Är knappast ngn hårdgasare men har hänt att man gasat lite extra innemot stan ibland,men då på den vägen som löper parallellt med riks-80:an...
Kanske är så att dom inte gillar hojar i Valbo?Verkar vara mkt mustasch-prydda töntar i risiga 240:is iaf... :hihi
Tyvärr vill ju en del spela balla bara också,dom fattar ju inte konsekvenserna.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Snorfen skrev:
Är knappast ngn hårdgasare men har hänt att man gasat lite extra innemot stan ibland,men då på den vägen som löper parallellt med riks-80:an...
Kanske är så att dom inte gillar hojar i Valbo?Verkar vara mkt mustasch-prydda töntar i risiga 240:is iaf... :hihi
Tyvärr vill ju en del spela balla bara också,dom fattar ju inte konsekvenserna.


jodå.. det bor massor av hoj åkare i valbo.. men de jag känner till kör inte sporthojar.. (min far, farbror & deras polare kör bara mindre husbilar på 2 hjul)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top