FILM: Bankörning gotlandring 20-21aug

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Här kommer filmen med dom berömda krascherna från bankörningen på gotlandring.
Klicka HÄR
Spegel

Har hört att det ska finnas en film nånstans när Danne kör av med firebladen. Filmad bakifrån från en r1:a möjligtvis, om nån sitter på filmen så kontakta mig så ska jag klippa in det också.

Last edited:

aLcATRAZ

Hårdrock, vad annars?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Ninja ZX-6R '98, Akrapovic Carbon Oval Bolt-on, PiperCross filter, Dynojet, Planad & portad av Grottis (R.I.P.), 13:1 komp.
Lookin' good Jensa...

Kan tillägga att tankar-ankan klarade sig med lättare hjärnskakning.

Hare gott
/a

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Funkar inte helt kanon den där länken... :3freak ...Gör gärna ett nytt försök. Vill sitta här o le lite...skadeglädje är underbar !!! :hihi

Sorry dudez.... Nu blåser det på för fullt... :tummenupp

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Härlig film!
Jag som kom först till krash nr.2, låg bakom och såg hur det kurvan innan kom lite rök från däcket, och sen släppte det i nästa.

Skall finnas en film från han med R6´an oxo, där man är med lite, kommer den upp oxo ?

/N

GixxerJensa skrev:
Här kommer filmen med dom berömda krascherna från bankörningen på gotlandring.
Klicka HÄR
Spegel

Har hört att det ska finnas en film nånstans när Danne kör av med firebladen. Filmad bakifrån från en r1:a möjligtvis, om nån sitter på filmen så kontakta mig så ska jag klippa in det också.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
aj aj :död gjorde en likadan på kinnekulle tidigare iår....bara släppte :huvet
men upp och köra bara det gick ju bra snabbt :banana

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
[PlastRaket] skrev:
finns det enklare sätt att tömma fickorna på pengar än att ta i för mycket på bandagar?? :(
Jag tar alltid i för mycket, men inte fan räknade jag med att det skulle släppa så jävla plötsligt. :D

isse skrev:
Härlig film!
Jag som kom först till krash nr.2, låg bakom och såg hur det kurvan innan kom lite rök från däcket, och sen släppte det i nästa.

Skall finnas en film från han med R6´an oxo, där man är med lite, kommer den upp oxo ?

/N
Vi slängde på ena kameran på r6:an dag2. Men det händer inte så mycket, går mest runt runt :) Får se om jag klipper ihop nånting av dag2 filmningen.

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
GixxerJensa skrev:
Jag tar alltid i för mycket, men inte fan räknade jag med att det skulle släppa så jävla plötsligt. :D

Pilot Power däcken gör så vettu, håller i ett jävla tag sen sparkar dom av en utan att säga till först. Otrevligt det där, har själv gjort en highsider på liknande vis.

Det glider lite rykten om att dom kan bli överhettade... Men det skumma är att man kan köra jävligt fort på dom i grymma nerlägg med skitbra fäste, sen kan man köra lite långsammare o så släpper det. Piloterror kanske (förarn alltså).

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
vågen skrev:
Pilot Power däcken gör så vettu, håller i ett jävla tag sen sparkar dom av en utan att säga till först. Otrevligt det där, har själv gjort en highsider på liknande vis.

Det glider lite rykten om att dom kan bli överhettade... Men det skumma är att man kan köra jävligt fort på dom i grymma nerlägg med skitbra fäste, sen kan man köra lite långsammare o så släpper det. Piloterror kanske (förarn alltså).

Ngn mer än jag som tycker att det är ett rent förarfel på den första klotningen :va (Vet att jag säkert får fan för det, men titta ordentligt..) försöker inte va "messerschmidt" men inte f-n är det väl däcken iaf...../M

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
Nogger skrev:
Ngn mer än jag som tycker att det är ett rent förarfel på den första klotningen :va (Vet att jag säkert får fan för det, men titta ordentligt..) försöker inte va "messerschmidt" men inte f-n är det väl däcken iaf...../M
Utveckla... :corn

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Trist o krascha! Får jag säga min utsaga om krascherna? Första = fel spår som gör att du sätter mycket tillit på däcken. Gatdäck kräver mjuk körning. Andra kraschen = tappar spår och korrigerar med kroppsförflyttning och däcken tappar fästet (fram).

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
GixxerJensa skrev:
Utveckla... :corn

Tycker att du har fel spår som sagt och det innebär/resulterar i
att du får ett djä-la tryck på däcken..... ser ut som du gör ett försök
att resa upp när du inser det...och sen smäller det ! Fruktansvärt tråkigt
att du krascha !! asfalten gör ont !! Både egot och cykeln får en knäck (nu vet jag ju att det gick bra med dig)... Sorry om jag skrev lite plumpt det förra inlägget va inte meningen och dissa, men för mig såg det inte ut som det va däckens fel..../M

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
vågen skrev:

Nu kanske man inte riktigt kan jämföra motardåka på geléåsen jämfört med sporthoj på gotland ring, men de bakhjulsläpp jag hade med pilot power på åsen var inte alls dramatiska...

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
Swedie skrev:
Trist o krascha! Får jag säga min utsaga om krascherna? Första = fel spår som gör att du sätter mycket tillit på däcken. Gatdäck kräver mjuk körning. Andra kraschen = tappar spår och korrigerar med kroppsförflyttning och däcken tappar fästet (fram).

Själv så tycker jag även att överkroppen är lite väl upprätt (läs:lodrät) jämfört med hojen.

Men men. Vad vet jag som la om kull min på Midlanda idag i E4:an :confused:
Jag klarade mig iaf så att jag kan häva en bägare ikväll..

Dal-Mausen

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
Swedie skrev:
Det ligger nåt i det där eftersom jag hade för hög fart in i kurvan så pressar jag ner hojen, men jag hade inte räknat med att däcken skulle släppa så förbannat lätt eftersom jag gjort liknande manövrar på tidigare varv. Andra kraschen så upplevde föraren att det var bakdäcket som tappade greppet först. Men det spelar ingen roll egentligen kommer aldrig mer köpa pilot power efter det där, det finns ju så många andra bra däck. :tummenupp

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
GixxerJensa skrev:
så pressar jag ner hojen

Men inte kroppen, som motlutar.

Andra smällen: Avslag under hård belastning, som lägger extra arbete på framhjulet... som inte kan ta mer.
Tråkigt o krascha, hoppas det gick bra i båda fallen.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln