FILM: Bankörning gotlandring 20-21aug

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Här kommer filmen med dom berömda krascherna från bankörningen på gotlandring.
Klicka HÄR
Spegel

Har hört att det ska finnas en film nånstans när Danne kör av med firebladen. Filmad bakifrån från en r1:a möjligtvis, om nån sitter på filmen så kontakta mig så ska jag klippa in det också.

Last edited:
Lookin' good Jensa...

Kan tillägga att tankar-ankan klarade sig med lättare hjärnskakning.

Hare gott
/a

Funkar inte helt kanon den där länken... :3freak ...Gör gärna ett nytt försök. Vill sitta här o le lite...skadeglädje är underbar !!! :hihi

Sorry dudez.... Nu blåser det på för fullt... :tummenupp

Härlig film!
Jag som kom först till krash nr.2, låg bakom och såg hur det kurvan innan kom lite rök från däcket, och sen släppte det i nästa.

Skall finnas en film från han med R6´an oxo, där man är med lite, kommer den upp oxo ?

/N

GixxerJensa skrev:
Här kommer filmen med dom berömda krascherna från bankörningen på gotlandring.
Klicka HÄR
Spegel

Har hört att det ska finnas en film nånstans när Danne kör av med firebladen. Filmad bakifrån från en r1:a möjligtvis, om nån sitter på filmen så kontakta mig så ska jag klippa in det också.

aj aj :död gjorde en likadan på kinnekulle tidigare iår....bara släppte :huvet
men upp och köra bara det gick ju bra snabbt :banana

[PlastRaket] skrev:
finns det enklare sätt att tömma fickorna på pengar än att ta i för mycket på bandagar?? :(
Jag tar alltid i för mycket, men inte fan räknade jag med att det skulle släppa så jävla plötsligt. :D

isse skrev:
Härlig film!
Jag som kom först till krash nr.2, låg bakom och såg hur det kurvan innan kom lite rök från däcket, och sen släppte det i nästa.

Skall finnas en film från han med R6´an oxo, där man är med lite, kommer den upp oxo ?

/N
Vi slängde på ena kameran på r6:an dag2. Men det händer inte så mycket, går mest runt runt :) Får se om jag klipper ihop nånting av dag2 filmningen.

GixxerJensa skrev:
Jag tar alltid i för mycket, men inte fan räknade jag med att det skulle släppa så jävla plötsligt. :D

Pilot Power däcken gör så vettu, håller i ett jävla tag sen sparkar dom av en utan att säga till först. Otrevligt det där, har själv gjort en highsider på liknande vis.

Det glider lite rykten om att dom kan bli överhettade... Men det skumma är att man kan köra jävligt fort på dom i grymma nerlägg med skitbra fäste, sen kan man köra lite långsammare o så släpper det. Piloterror kanske (förarn alltså).

vågen skrev:
Pilot Power däcken gör så vettu, håller i ett jävla tag sen sparkar dom av en utan att säga till först. Otrevligt det där, har själv gjort en highsider på liknande vis.

Det glider lite rykten om att dom kan bli överhettade... Men det skumma är att man kan köra jävligt fort på dom i grymma nerlägg med skitbra fäste, sen kan man köra lite långsammare o så släpper det. Piloterror kanske (förarn alltså).

Ngn mer än jag som tycker att det är ett rent förarfel på den första klotningen :va (Vet att jag säkert får fan för det, men titta ordentligt..) försöker inte va "messerschmidt" men inte f-n är det väl däcken iaf...../M

Nogger skrev:
Ngn mer än jag som tycker att det är ett rent förarfel på den första klotningen :va (Vet att jag säkert får fan för det, men titta ordentligt..) försöker inte va "messerschmidt" men inte f-n är det väl däcken iaf...../M
Utveckla... :corn

Trist o krascha! Får jag säga min utsaga om krascherna? Första = fel spår som gör att du sätter mycket tillit på däcken. Gatdäck kräver mjuk körning. Andra kraschen = tappar spår och korrigerar med kroppsförflyttning och däcken tappar fästet (fram).

GixxerJensa skrev:
Utveckla... :corn

Tycker att du har fel spår som sagt och det innebär/resulterar i
att du får ett djä-la tryck på däcken..... ser ut som du gör ett försök
att resa upp när du inser det...och sen smäller det ! Fruktansvärt tråkigt
att du krascha !! asfalten gör ont !! Både egot och cykeln får en knäck (nu vet jag ju att det gick bra med dig)... Sorry om jag skrev lite plumpt det förra inlägget va inte meningen och dissa, men för mig såg det inte ut som det va däckens fel..../M

vågen skrev:

Nu kanske man inte riktigt kan jämföra motardåka på geléåsen jämfört med sporthoj på gotland ring, men de bakhjulsläpp jag hade med pilot power på åsen var inte alls dramatiska...

Swedie skrev:
Trist o krascha! Får jag säga min utsaga om krascherna? Första = fel spår som gör att du sätter mycket tillit på däcken. Gatdäck kräver mjuk körning. Andra kraschen = tappar spår och korrigerar med kroppsförflyttning och däcken tappar fästet (fram).

Själv så tycker jag även att överkroppen är lite väl upprätt (läs:lodrät) jämfört med hojen.

Men men. Vad vet jag som la om kull min på Midlanda idag i E4:an :confused:
Jag klarade mig iaf så att jag kan häva en bägare ikväll..

Dal-Mausen

Swedie skrev:
Det ligger nåt i det där eftersom jag hade för hög fart in i kurvan så pressar jag ner hojen, men jag hade inte räknat med att däcken skulle släppa så förbannat lätt eftersom jag gjort liknande manövrar på tidigare varv. Andra kraschen så upplevde föraren att det var bakdäcket som tappade greppet först. Men det spelar ingen roll egentligen kommer aldrig mer köpa pilot power efter det där, det finns ju så många andra bra däck. :tummenupp

GixxerJensa skrev:
så pressar jag ner hojen

Men inte kroppen, som motlutar.

Andra smällen: Avslag under hård belastning, som lägger extra arbete på framhjulet... som inte kan ta mer.
Tråkigt o krascha, hoppas det gick bra i båda fallen.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back