Ingen hemma hos Suzuki?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Jag undrar verkligen hur man resonerar hos Suzuki.

1989-95
Legenden Schwantz är synonym med Suzuki. Världsmästare -93.

1996
Russel, Beattie, Rymer, Goddard
I princip skitresultat.

1997
Beattie och Gobert
I princip skitresultat.

1998
Kagayama och Aoki
I princip skitresultat.

1999
Roberts och Aoki
Man rekryterar en toppförare. Voilà: tvåa i sammandraget och fyra segrar.


2000
Roberts och Aoki
Världsmästare


2001
Roberts och Gibernau
I princip skitresultat.

2002
Roberts och Gibernau
I princip skitresultat.

2003
Roberts och Hopkins
I princip skitresultat.

2004
Roberts och Hopkins
I princip skitresultat.

2005
Roberts och Hopkins
I princip skitresultat.

Fem säsonger på raken med samma förare och samma skitresultat. Att ingen riktigt högt upp i deras japanska skyskrapa ser vad som händer och sätter stopp för galenskapen är helt obegripligt. Det är ju fullkomligt glasklart att man behöver göra samma sak som man gjorde till säsongen -99: rekrytera en av de absolut bästa förarna och kompromisslöst utveckla motorcykeln åt honom.
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
De är kassa på två saker.
1. Bygga motorcyklar som kan konkurrera i GP-VM
2. Sparka en sopa när han förtjänar det.

Men det är ju så Suzuki har agerat hela tiden - med huvudet under armen.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Neutral skrev:
Fast Daryl Beattie hade ett väldigt bra år 1995 då han pressade Doohan.

Synd att han hade sån otur med sina skador. Annars hade vi nog haft honom i toppen fortfarande. Killen kan inte vara mer än drygt 30 vid detta laget.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
och suzuki borde ha kickat Gary Taylor långt tidigare.

roberts fick ett fyraårs kontrakt efter titeln.

men dom har ju försökt, Gobert va en jävel på att gasa, men även på att röka..

2006 blir det Hopkins och Capirossi + satellit team med... hm.. Mladin
 

Lillebror

shaken but not störd
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Tierp
Hoj
Robertsinspirerad TLR
Nyteknik skrev:
Det är ju fullkomligt glasklart att man behöver göra samma sak som man gjorde till säsongen -99: rekrytera en av de absolut bästa förarna och kompromisslöst utveckla motorcykeln åt honom.

Goodstuff skrev:
2. Sparka en sopa när han förtjänar det.

..Jovisst är det så..
..svider lite när någon benämner Roberts som sopa dock.. :(
(ja jag vet..partisk.. :brinnerup ...men ialla fall *barnaröst*)

Visst hans period som Världmästarkandidat är över , och ja han behöver bytas ut..

.. men att ha kommit tvåa i VM , blivit Världsmästare..
..ha överglänst Sete under alla "skitår" på GSV'n
samt som omotiverad föredetting ,samla mer VM-poäng , ha bättre topplacering än "underbarnet" Hopkins ,helt utan att krascha sig sönder och samman..

..Gör honom aldrig till en "sopa" i mina ögon.


/ Lillebror
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
R2 skrev:
och suzuki borde ha kickat Gary Taylor långt tidigare.

roberts fick ett fyraårs kontrakt efter titeln.

men dom har ju försökt, Gobert va en jävel på att gasa, men även på att röka..

2006 blir det Hopkins och Capirossi + satellit team med... hm.. Mladin
Mladin är klar för ytterligare säsonger i AMA.
Kan någon förklara varför Capirossi skulle gå till Suzuki? Jag ser ingen rimlig förklaring öht.
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Från att vara en toppförare och världsmästare till att gå ner till en sådan dålig insats och kvalite som förare Vs de anda GP förarna som han ligger på nu är helt sjukt. Jag vill ha bort han illa kvickt, han värkar inte ens bry sig..
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Det spekuleras hejvilt i Toseland,Biaggi,Capirossi,Mladin mfl....det enda som är klart är väl Hopkins?

Biaggi är väl i princip klar för Honda dock? Mladin lär aldrig skriva på för ett skitteam. Ska han köra MotoGP så gör han det för att vinna race och inte åka runt och toura, så han kan vi nog skriva av. Återstår Capirex och Toseland....

Är det ingen som nämnt Troy Corser i sammanhanget? Är ju tydligen en riktig mästare på att utveckla hojar och dessutom skapligt snabb. Fast han är kanske allergisk mot MotoGP efter den katastrofala sejouren hos Inzinger Yamaha?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Att namn som Biaggi och Capirossi figurerar i samma mening som Suzuki är säkert för att Suzuki vill ha en bra förare och har erbjudit dem en bra lön om de kör deras harvar. Tror dock inte de flyttar dit i första taget. Hopkins är klar.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Mladin fortsätter som sagt i USA:

During today's qualifying press conference, five-time AMA Superbike champ Mat Mladin commented on the new three-year deal he inked with Suzuki that will see him continue racing in America.

“It’s actually been done for a few weeks, but I didn’t think it was that big of a talking point myself so I really never said much. I’ve been too busy watching the tour, worried about what Lance’s doing, to worry that I’ve signed for three years,” he said with a sly grin.

“Yeah, it looks like I’m going to be around for another few years with Suzuki here in the States, and I’m looking forward to it. It probably just dulled a lot of people’s days to hear that, but I’m happy.”


http://www.amasuperbike.com/article.php?UID=HZ376UcAJmJKuQAKGbGx10132NxTHo&sc=1120&aid=6531
 

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
No1 skrev:
Låter precis som om du pratar om KGK och deras personal!! :tummenupp

KGK uppträder på precis samma sätt som du beskriver så chockad blir man inte(tur att inte Suzuki Germany är på samma nivå)...

Patrik,
SWT Racing...

Kunde inte ha sagt det bättre själv... har jobbat som kunsult hos nämda generalagent, dock inte åt KGK-Suzuki.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
No1 skrev:
Låter precis som om du pratar om KGK och deras personal!! :tummenupp

KGK uppträder på precis samma sätt som du beskriver så chockad blir man inte(tur att inte Suzuki Germany är på samma nivå)...

Patrik,
SWT Racing...
Bygger KGK MotoGP-hojar? Vem ska man sparka? :va
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
Synd att han hade sån otur med sina skador. Annars hade vi nog haft honom i toppen fortfarande. Killen kan inte vara mer än drygt 30 vid detta laget.
Beattie fick skallskador när han kraschade under försäsongstester i Malaysia -96. Körde bara fyra race -97, var skadad hela tiden, kunde inte köra och lade hjälmen på hyllan för gott. Han var då 27. Alltså 35 nu. Men om han inte hade fått skallskadorna som fick honom att tappa förmågan hade han såklart varit av riktigt hårt virke vid det här laget. Han var den ende konkurrent som Doohan oroade sig det minsta över.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Beattie fick skallskador när han kraschade under försäsongstester i Malaysia -96. Körde bara fyra race -97, var skadad hela tiden, kunde inte köra och lade hjälmen på hyllan för gott. Han var då 27. Alltså 35 nu. Men om han inte hade fått skallskadorna som fick honom att tappa förmågan hade han såklart varit av riktigt hårt virke vid det här laget. Han var den ende konkurrent som Doohan oroade sig det minsta över.

Det var väl han som skadade foten illa också? Fick amputera alla tår på ena foten.....
 

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Ort
Stockholmen
Hoj
Suzuki
Chris Ash skrev:
Det var väl han som skadade foten illa också? Fick amputera alla tår på ena foten.....
Ja alla tårna strök med på ena foten, därav texten "hang five" som så fyndigt stod på sidan av hans kåpglas... Men den största skadan var dock hans balanssinne som blev aldrig blev vad det hade varit, efter en brutal krasch där hans RGV nöp.... Efter den smällen blev han aldrig lika snabb som han hade varit innan.
Hade han inte haft sådan otur så hade Suzuki kunnat haft ett ruggit starkt team åren kring 2000....
Får Suzuki "bara" tag på en riktigt snabb förare, samt att Bridgestone blir mer konkurrenskraftiga, så är dom tillbaka i den absoluta toppen, där dom hör hemma...
Sedan återstår bara luckystrike-lacken från 90-talet, 90-talets snyggaste rr-hoj/lack efter den knallröda Cagivan.... :kär :Bugar
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top