Nu ska fanèt ut!!!!!

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
I morgon smäller det, då ska visdomstanden bort. :kulspruta

Har dock aldrig dragit ut någon tand, borrat, aldrig haft nga hål i tänderna så jag ingen tandläkarskräck .....än.

Vilka erfarenheter har ni ang att ta bort visdomständer. HUR ont gör det :confused:

Ska få smärtstillande och käka pencillin i en vecka framåt.

Tanden (överkäken) är inte helt uppe men kanterna är vassa och trycker på kinden.

700 kr ska de ha för besväret också :mad:

Hoppas det inte slutar med att jag :zpy eller biter tandläkaren i fingrarna

:crash Lena

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
2fast4hjo skrev:
Vilka erfarenheter har ni ang att ta bort visdomständer. HUR ont gör det :confused:

Ska få smärtstillande och käka pencillin i en vecka framåt.

Det gör inte ont - men det är obehagligt när man hör hur det knakar och brakar....
Smärtstillande och penicillin verkar vara overkill.

De i underkäken är värst - för det trillar ner riskorn och smulor i hålet tanden lämnar efter sig. Överkäken är inga problem.

Och kom ihåg - "det som inte dödar härdar."

Nettan

Nettan
Gick med
28 Oct 2003
Hoj
Honda cbr blade -95 (min man gasar o jag sitter bakpå)
Det går säkert bra, kom i håg att de e så liten tid i ditt liv, det kanske tar 25 min. När det väl e färdigt är det över, om man inte har värk efteråt villsäga, har aldrig gjort detta. Men du får smärtstillande att ta dagarna efter så det blir nog bra.
Ta ett djupt andetag innan, och lägg tankarna på nåt annat under tiden.
Nettan

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Jag drog ut 4 stycken. :D

Det knakar lita i huvudet när dom drar men det går ganska fort, typ dom bara greppar tanden sen säger den "kkkkkrrrrrrrrrrrrrrr" i huvudet sen är den ute.

Inget du ska ora dig över. Går för fort för att gå omkring och jämna sig över saken.

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Sörmland
2fast4hjo skrev:
Har dock aldrig dragit ut någon tand, borrat, aldrig haft nga hål i tänderna så jag ingen tandläkarskräck .....än.

Jag har heller aldrig haft hål i tänderna, och var också lite orolig när jag skulle dra ut 2 visdomständer i överkäken förra året. Blev dock förvånad över hur fort och smärtfritt det gick. Dom tog ett par röntkenbilder, sen fick jag en spruta på vardera sidan, sen spräckte han tänderna med nåt stämjärnsliknande verktyg och bände sen ut dom med en tång. "Knäck-knäck" sa det, sen var dom borta. Fick ett par såna bomullstussar att suga på ett par timmar. När bedövningen släppte hade jag inte ont alls, kliade lite i tandköttet men inte värre än så och det läkte ihop fort.
Fast det kan nog vara olika från person till person.

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
UrbanTiger skrev:
Skippa alltså kebabb med bröd för det smular. Skippa även kebab med ris. Satsa på en kebabtallrik med strips :tummenupp

app app!
stripsen kan ramla ner där om de är smala!

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Fifan jag fick "spränga" min vidomstand...den satt så hårt att de fick dela på den!!

Fick ha hörlurar med musik och så fixerade de skallen på mig som i ett skruvstäd!!! :skrämd

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Om man säger så här, efter att ha dragit ena så bytte jag tandläkare för jag ville så gärna ha en tandläkare som sa att jag inte behövde dra ut den andra.
Bland det värsta jag varit med om, topp 10 i alla fall.
Infekterat vart det och jag hade feber i en vecka kanske samtidigt som man käkar kräm och smoothies typ. Plus att jag såg ut som han i 80-talsrullen Mask med Cher, ja den fula fan. Så stor var kinden och halsen under infektionen.

Men en del har gjort det och sagt att det var helt okej, så lycka till!

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Rasorblade skrev:
Fifan jag fick "spränga" min vidomstand...den satt så hårt att de fick dela på den!!

Fick ha hörlurar med musik och så fixerade de skallen på mig som i ett skruvstäd!!! :skrämd

Hatar när det ska klydda hoss tandläkaren. :mad:

När jag skulle ha tandställning drog jag först ut 4 tänder, sen skulle dom ta ett jälla avtryck på hela min mun så dom fyller hela flabben med lera, där sitter jag och andas bara genom näsan (vilket aldrig annars händer) i 10 minuter. Fick nästan panik. Riktigt äckligt när skiten började härda och inte villa släppa från käken. Jag sitter som spänd i stolen då tandläkaren trycker så hårt på metallbiten i munnen (men leran) så hela han lyfte från marken, till slut släppte skiten rakt ner i underkäken, och jag tacksam över att inga andra tänder skadades. Min morsa som satt brevid var minst lika rädd det blev lite rush där på läkarna ett tag då det härdade fast i munnen på mig. :3freak

Edit: Prova stänga munnen helt och bli hyffsat panik slagen så känner ni hur det känndes. :hihi

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Markus skrev:
Om man säger så här, efter att ha dragit ena så bytte jag tandläkare för jag ville så gärna ha en tandläkare som sa att jag inte behövde dra ut den andra.
Bland det värsta jag varit med om, topp 10 i alla fall.
Infekterat vart det och jag hade feber i en vecka kanske !

Det är just infektionsrisken jag är lite orolig för med tanke på att jag är immunsjuk, har dock fått klartecken från min lungläkare att det är okej att göra ingreppet.

Rasorblade skrev:

Usch..Tanden ska opereras ut och inte dras ut. Tur att man har Citodon hemma :)

Last edited:

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
Jag gjorde en modell värre tandoperation för några år sen,
13 bedövningssprutor och cdfreestyle gjorde det till en helt ok upplevelse.

Dock kommer jag aldrig glömma känslan av att hela huvet trycks upp när dom körde in skalpellen i gommen (gommen är hård) och började gräva. :näsblod

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
Slutkört!
Jag fick en spricka i käkbenet efter att jag drog ur en visdomstand, sen när det läkte fastnade en nerv i sprickan och jag lovar dig att det gjorde ont så in i h-e i typ en månads tid innan det hade "läkt ihop" tillräckligt.

Annars var det kul! och i efterhand känner jag att jag blivit hårdare av det!

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Det absolut värsta är ljudet. Fyfan, mår illa när jag tänker tillbaka på det. 2-3 riktigt äckliga knakbrak. Sen är det över.

JörgenT

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Blackbird-98
tjockisbulle skrev:
Jag gjorde en modell värre tandoperation för några år sen,
13 bedövningssprutor och cdfreestyle gjorde det till en helt ok upplevelse.

Dock kommer jag aldrig glömma känslan av att hela huvet trycks upp när dom körde in skalpellen i gommen (gommen är hård) och började gräva. :näsblod

Fiiifaaan.. Skall iväg och skära ut min första i NOV.. Underkäken dock.. Dehär bådar ju inte gott. Dom får söva mig, för några jävla 13 sprutor blir det inte.. 1900:- skall dom ha för det. Tvivale.. :(

Johanjulgran

#25 supermotard
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 450 SMR -07
Jag har dragit ut 2 tänder och det var inge problem för mig. Det värsta var när man hörde allt knakande och kände allt ryckande.

Men min äldre bror hade det värre. Dom började vanligt med att försöka dra ut tanden. Men när dom inte lyckades med det så fick dom göra ett kirurgingrep för att få bort den.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag hade fått en operationstid där de skulle Hacka loss två av mina visdomständer samt slå loss en del av bakre käkbenet som var deformerat. Men väl innan operation så vägrade de att söva ned mig så då blev det ingen operation. De jävla dårarna trodde att de skulle få göra sånt under lokalbedövning :kocko :mad:
Jag beundrar alla er som vågar gå till tandläkaren, en annan har inte varit där de senaste 5 åren och kommer inte gå dit förrän jag har råd att byta ut alla tänderna på en gång UNDER narkos. Plasttänder ska jag ha, eller såna man kan klicka bort iaf så det bara är att byta ut :)

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0