Hur ska man varna för poliskontroll/fara?

Hur ska man varna mötande för poliskontroll/fara?


  • Antal röstningar
    0

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Fanns några trådar om det tidigare.
vad kom vi fram till?
 

Bifogat

  • untitled.jpg
    untitled.jpg
    1.7 KB · Visningar: 1,395
Tror det var en kombination av "Ett finger i luften som vispas runt "blåljus"." och "Vinklad hand som förs upp och ner.. "sänk farten". i den ordningen...pekfinger, sen "vinka".
 
Jag kör med svenssonvarianten, tycker själv att den är lättast att se.
 
Då é jag en vanlig svensson då :(

Känns litta dumt att sticka ut handen genom fönstret och
börja vifta m.m......när man kör bil med tak iaf.
 
Blade skrev:
Men va faan,
alla, bilar såväl som MC, använder väl helljusblink som varning!!


Inte lätt att veta vad som menas med det,tycker var och varannan bil blinkar med helljuset när man kommer farande..
 
Det är naturligtvis skillnad på bil och mc.
MC: "Sänk farten". Slår aldrig fel.
Bil: Helljus och två fingrar i rutan, eller va tusan - vifta allt vad du kan. :D

Jag har faktiskt aldrig sett den där "saftblandaren", men det kanske är ett stockholms-fenomén?
 
Jag använder ljustuta.
Har blivit räddad x antal gånger av andra med samma "signal"
 
kan man inte ge "fingret" och hoppas att det uppfattas. Skämt å sido, blinkeliblink eller signalera med handen i vädret i encirkel. Allt annat verkar dumt tycker jag.
 
[MORAL] Brukar aldrig varna....Hur kul är det om man råkar varna nån pundare alt. alkoholpåverkad snubbe som efter han har klarat sig igenom poliskontrollen plöjer över en dagisklass som är ute på promenad..:/ [/MORAL]
 
Jag har aldrig varnat en bil, och kommer aldrig att göra det heller.

Jag trodde faktiskt det var skrivet i sten att det var utsträckt arm, rörandes upp och ner som gällde.... :confused:

Det är ju den som är allra lättast att se, för hur bra syns det att nån härmar en blinkers med fingrarna ? :rodnar
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top