Chans att prova RR

Arthur Dent

Inge Vidare Snabb
Gick med
28 Sep 2004
Hoj
1100 F, och en trave smått
Måndagen den 3 Oktober har du som är intresserad av att börja åka, chansen att prova en 125 standard cykel på Gelleråsen/Karlskoga. Vi vänder oss alltså till dig mellan 13-20 år. Egen hjälm är nästan ett krav, men resten tror jag vi kan fixa på plats.

Klockan 10.00 är det samling i depån för lite genomgång av cyklar och regler.
Klockan 11.00 räknar jag med att vi börjar, och håller sen på till 17.00

Passa på nu! Ta chansen att få känna på hur jämrans kul vi faktiskt har när vi får åka fort, på ett riktigt och säkert sätt. Du måste ringa och anmäla dig, vi har en viss begränsning på antal deltagare.

Stefan Carlsson 0708-342695
Gunnar "GG" Olsson 0707-615507
SMC RoadRacingFabriken

Paradoxy

Guest
Hallå Arthur Dent.

Tycker om böckerna du är med i, det är hääääftig. :tomten

Kan jag få din autograf?

:rolleyes:

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu

Arthur Dent

Inge Vidare Snabb
Gick med
28 Sep 2004
Hoj
UrbanTiger skrev:
Vilket tjat, det räcker med en tråd :gnissla

Tjatigt kanske. Men inte tjatigare än att du svarat på alla ställen.
Du vet, det finns olika människor på olika forum. Den här inbjudan riktar sig till alla dom som mer seriöst vill prova RR. Kanske det finns en del föräldrar som normalt läser MC-relaterade grejer och har en grabb eller tjej som dom vill ge chansen att testa. Då hittar dom inbjudan där dom brukar läsa. Eller kanske någon här på 125 forumet som tycker det vore ball att prova, och som i sin tur tar ett snack med sina föräldrar. Hoppas du är med på mitt resonemang.
Du är också jäkligt välkommen.

Speedsoda

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
Nattsvart Racing Devil, förklädd cross.
Låter ju kalaskul. What's the catch, eller vad kostar det?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ni som undrar. Ring GG och fråga. tror inte det kostar en spänn men är inte 100% säker. Det är ingen catch förutom att ni kommer att fastna för Roadracing vilket kommer att ruinera era föräldrar. :hihi

Arthur Dent

Inge Vidare Snabb
Gick med
28 Sep 2004
Hoj
400:- kostar det. Banan är inte helt gratis, även om Mike Luff tar en mer symbolisk summa, handlar det om några tusingar. Hans rena kostnader.
Kom också ihåg: eftersom dom flesta i klassen är under 18 år, måste en eller bägge föräldrarna vara med på plats.

Det blir ett gäng med alla som provar på. Dom ska vi inte stressa. Ni tar allt i erat eget tempo.

Ni andra, som varit med ett år eller två, och redan börjat utveckla ett magsår, ni klarar er galant, nästan på egen hand.

Arthur Dent

Inge Vidare Snabb
Gick med
28 Sep 2004
Hoj
UrbanTiger skrev:
Och vad jag förstått så har jag dispans för åldern.. :banana

Har du planer på att börja åka i en högre klass än 125 junior, och har en hoj som du är lite sugen på att köpa kan vi säkert ordna så att du får testa den också. MEN den här dagen riktar sig till juniorerna.

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Arthur Dent skrev:
Kom också ihåg: eftersom dom flesta i klassen är under 18 år, måste en eller bägge föräldrarna vara med på plats.

Jag har ringt och snackat med GG men han sa inget om detta är det ett krav? då jag blir 18 först två dar efter. :död

Arthur Dent

Inge Vidare Snabb
Gick med
28 Sep 2004
Hoj
The Editor skrev:
Jag har ringt och snackat med GG men han sa inget om detta är det ett krav? då jag blir 18 först två dar efter. :död

Det är en ansvarsfråga.
Dom cyklar vi har till förfogande tillhör andra juniorer som, när dom ville börja, fick testa någon annans cykel. Nu ställer dom upp för att andra ska få prova, vi gör så i Roadracing, ställer upp för varandra. (Och det gör man till och med för en konkurent på banan) Grejen är, att har man otur och åker arselkana på en lånad cykel, skall den återställas i det skick den var i när man satt sig på den.
Och här kommer biten under 18 år. Innan man är myndig, måste en förälder borga för sin grabb/tjej. Det samma gäller när du anmäler dig till tävling och är under 18.
Jag vill inte blåsa upp det här så det låter för juridiskt. Det kan handla om en fotpinne eller en styrhalva. Hundralappar!
Jag kan lugna dig med att under dom år klassen funnits, och vi gjort så här, tror jag inte någon behövt ta upp plånboken.

zippo

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
ingen för tillfället
Arthur Dent skrev:
Det är en ansvarsfråga.
Dom cyklar vi har till förfogande tillhör andra juniorer som, när dom ville börja, fick testa någon annans cykel. Nu ställer dom upp för att andra ska få prova, vi gör så i Roadracing, ställer upp för varandra. (Och det gör man till och med för en konkurent på banan) Grejen är, att har man otur och åker arselkana på en lånad cykel, skall den återställas i det skick den var i när man satt sig på den.
Och här kommer biten under 18 år. Innan man är myndig, måste en förälder borga för sin grabb/tjej. Det samma gäller när du anmäler dig till tävling och är under 18.
Jag vill inte blåsa upp det här så det låter för juridiskt. Det kan handla om en fotpinne eller en styrhalva. Hundralappar!
Jag kan lugna dig med att under dom år klassen funnits, och vi gjort så här, tror jag inte någon behövt ta upp plånboken.

Men om man skulle mot förmodan råka kvadda cyckeln, så att det blir lite mer än några hundralappar så har man ju inte säkert råd att betala det.
Det måste väll finnas nån försäkring som täcker eller nåt?

sismo

Motorpsyklist™
Gick med
25 Mar 2005
Hoj
Hamas kom och sprängde den
Arthur Dent skrev:
Det är en ansvarsfråga.
Ingen av de utlånade hojarna råkar tillhöra Jacob Wiklund?

sismo

Motorpsyklist™
Gick med
25 Mar 2005
Hoj
Hamas kom och sprängde den
Skoj.. Kommer nog att anmäla mig, dvs om jag ej har ngt uppbokat och det finns platser kvar när jag kollat det.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!