I fredags när jag, RoLLER, Mattias och Solan här på forumet var ute o konsumenttestade min nya (Heliac´s gamla) hoj så hände det ett litet missöde någonstans runt varvstoppet på sexan......
Efter en trevlig tur så skulle vi åka hemmåt via nynäsvägen.
RoLLER hade turbohojen och jag försökte hänga med på hans gamla R1a.
Strax efter haninge (uppe på krönet innan Länna) kommer jag ikapp RoLLER som står och tittar på min rykande hoj.
Det som jag hoppas har hänt är att topplockspackningen sagt upp sig.....
Händelseförlopp: (vi känner till allt eftersom det råkade sitta en kamera på tanken)
1. Vid fullgas på 6an så bara dör motorn. In med kopplingen och varvräknaren droppar ner till noll.
2. Rullar in till sidan och vattnet står som en fontän ur expandtionskärlet och vattentempen visar max.
3. Medans vi väntar på en skåpbil som ska hämta oss svalnar hojen och jag testar att starta den. Den startar utan problem, men jag stänger dock av den igen för vidare undersökning av någon som verkligen kan.
Frågor:
Är det troligt att det är topplickspackningen som sagt upp sig?
Finns det någon i stockholms närhet, 10-15mil man kan anlita för att ta reda på detta?
Mvh / Anders
Edit: Film kommer såsmåningon...... När den är färdigredigerad !
Efter en trevlig tur så skulle vi åka hemmåt via nynäsvägen.
RoLLER hade turbohojen och jag försökte hänga med på hans gamla R1a.
Strax efter haninge (uppe på krönet innan Länna) kommer jag ikapp RoLLER som står och tittar på min rykande hoj.
Det som jag hoppas har hänt är att topplockspackningen sagt upp sig.....
Händelseförlopp: (vi känner till allt eftersom det råkade sitta en kamera på tanken)
1. Vid fullgas på 6an så bara dör motorn. In med kopplingen och varvräknaren droppar ner till noll.
2. Rullar in till sidan och vattnet står som en fontän ur expandtionskärlet och vattentempen visar max.
3. Medans vi väntar på en skåpbil som ska hämta oss svalnar hojen och jag testar att starta den. Den startar utan problem, men jag stänger dock av den igen för vidare undersökning av någon som verkligen kan.
Frågor:
Är det troligt att det är topplickspackningen som sagt upp sig?
Finns det någon i stockholms närhet, 10-15mil man kan anlita för att ta reda på detta?
Mvh / Anders
Edit: Film kommer såsmåningon...... När den är färdigredigerad !
Last edited: