2005-09-22 Inbjudan bankörning på Anderstorp långa öppet för alla!

sleeplezz

Försöker iaf..
Gick med
26 May 2005
Ort
Borås
Hoj
CB1000RA -09 Hornet -08 Kawa 450-08
Alla är välkomna - nybörjare som rutinerad!

Datum & Tid
22 september klockan 17.00-20.00

OBS! Vi kör hela banan det betyder att normal ljuddämpning är ett krav 95 db. OBS!

Alla typer av MC är välkomna, så länge ni klarar bullerkraven.

Det kommer att kosta 300 kr och man betalar på plats.

Krav: hjälm, bälte körkort, heltäckande klädsel gäller även passagerare.

All övrig info fås när man anmäler sig.

Anmälan: martin@salesmarket.se / 0707-38 91 08
OBS! Anmälan skall innehålla: Namn, bil/mc samt tel nr.

Mvh

Martin

Ps. Relevanta frågor kan givetvis postas här
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Racehoj med licens? Också välkommen?

/Sleven
 

sleeplezz

Försöker iaf..
Gick med
26 May 2005
Ort
Borås
Hoj
CB1000RA -09 Hornet -08 Kawa 450-08
Alla är välkomna! Även ni med licens och racehoj. Gatuhoj och ingen licens är lika välkomna.

Mvh Martin
 

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
Hmm inte helt fel.

jag kanske anmäler mig och en polare. Måste fixa en kåpa till banhojen först.
Hör av mig till dig Martin denna vecka i fall det blir av.
 

sleeplezz

Försöker iaf..
Gick med
26 May 2005
Ort
Borås
Hoj
CB1000RA -09 Hornet -08 Kawa 450-08
Självklart kommer bilarna att köra sista passet!

Mvh Martin
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
sleeplezz skrev:
Självklart kommer bilarna att köra sista passet!

Mvh Martin

:tummenupp Gött! Då hinner det inte bli såå mörkt när man ska rulla hemåt, speciellt sträckan Anderstorp-Borås.
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
h900 skrev:
ska man anmäla sig innan eller är det bara att komma dit
Varför frågar du mig? :va
Hursomhelst har det inte behövts någon föranmälning hittills. Jag håller ju inte i det men kan inte tänka mig att det skulle behövas den här gången heller, med tanke på årstiden. Ovisst med vädret osv.

Sleeplezz, vi träffades sist, jag körde den där lite ofräscha, illagående gsxr600:an :rolleyes: Pratade om ambulans bl.a.
Skulle det va att det blir av, så kan jag hjälpa till med bärgning. Jag fixar dit bil o släp om det behövs.
 

sleeplezz

Försöker iaf..
Gick med
26 May 2005
Ort
Borås
Hoj
CB1000RA -09 Hornet -08 Kawa 450-08
Bollox skrev:
Varför frågar du mig? :va
Hursomhelst har det inte behövts någon föranmälning hittills. Jag håller ju inte i det men kan inte tänka mig att det skulle behövas den här gången heller, med tanke på årstiden. Ovisst med vädret osv.

Sleeplezz, vi träffades sist, jag körde den där lite ofräscha, illagående gsxr600:an :rolleyes: Pratade om ambulans bl.a.
Skulle det va att det blir av, så kan jag hjälpa till med bärgning. Jag fixar dit bil o släp om det behövs.


Tjenare,

Bil & släp vore kanon, har ju tyvärr haft användning för det varje gång. Angånde ambulans så är dem standby, kontaktar dem och meddelar att det är körning.

Mvh Martin
 

Huck

Dom ljuger!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki
En 125a kan väl omöjligen överstiga 95db väl?
Inte ens med effektblås på va? :va

Och man behöver väl inte använda 1an på en 125a på allt för många ställlen på banan eller? :3freak
Har lite strul med 1ann växel just nu ska se om jag lyckas fixa det i tid.

Jag har aldrig kört där så vore rätt bra att veta.
 
Last edited:

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Om man kör en Sv650 med GPR 2-1 system.. blir man avstängd efter första rundan? eller kommer man inte till start eller går det bra att köra? så sisst att vissa hade slipon och fick köra... OBS. har ingen aning vad db kan ligga på min GPR men betydligt högre än orginal låter det ju..!

eller om jag fixar en db killer och borrar ett hål så den sitter, tror ni att man kan klara ljudkraven...!?
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
porec skrev:
Om man kör en Sv650 med GPR 2-1 system.. blir man avstängd efter första rundan? eller kommer man inte till start eller går det bra att köra? så sisst att vissa hade slipon och fick köra... OBS. har ingen aning vad db kan ligga på min GPR men betydligt högre än orginal låter det ju..!

eller om jag fixar en db killer och borrar ett hål så den sitter, tror ni att man kan klara ljudkraven...!?
Du kommer inte ens ut på banan med ett slipon, om det inte är ljudmätt innan. Förra körningen var det en enda som klarade gränsen med ett slipon, det lät 94 db. Chansa inte, kör originalrör :tummenupp
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Nr:18 skrev:
Du kommer inte ens ut på banan med ett slipon, om det inte är ljudmätt innan. Förra körningen var det en enda som klarade gränsen med ett slipon, det lät 94 db. Chansa inte, kör originalrör :tummenupp


fan!


det tog mig en hel jävla dag att få på 2-1 systemet... aldrig att jag ska spilla 2 dagar för att få på och av det bara för att få åka lite på bana....

MEN JAG VILL......... måste hitta på nån lösning..!!!
 

Suzuka mannen

this is what life`s all about
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Smålandsstenar
Hoj
repsol 1000 rr 05:
ljudkrav??

jag körde på banan förra gången det va körning i anderstorp.. jag kom in på banan med mitt leovinci slipon har en suka 600 o inget om att jag inte skulle få köra.. men därimot min polare med en honda 600 rr med yoshimura slipon fick inte köra pga av för hög ljudnivå vilket e konstigt för han köpte det systemet genom en som kör o tävlar med en lika dan hoj med samma märke på systemet, men han som tävlar har helsystem, vilket borde låta ännu mer??
ytterst märkligt....
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
porec skrev:
fan!


det tog mig en hel jävla dag att få på 2-1 systemet... aldrig att jag ska spilla 2 dagar för att få på och av det bara för att få åka lite på bana....

MEN JAG VILL......... måste hitta på nån lösning..!!!

Sätt inte på det igen efteråt, sparar du en dag. :rolleyes: Då slipper du ju göra om hela proceduren nästa gång också. Mitt bolt-on har mest samlat damm den här säsongen, eftersom det har blivit rätt mycket bankörning.
 

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Ort
Kalmar
Hoj
R1 - 04 Raceversion
porec skrev:
fan!


det tog mig en hel jävla dag att få på 2-1 systemet... aldrig att jag ska spilla 2 dagar för att få på och av det bara för att få åka lite på bana....

MEN JAG VILL......... måste hitta på nån lösning..!!!

mmm skiljer det sig mycket från 00an eller? Hur sitter det till bakre cylindern? Jag har inte behövt byta hela vägen då det är samma dimension på röret ut från bakre cylindern på både original och effekt... Men visst det sitter lite bökigt till.

/Urban
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Suzuka mannen skrev:
jag men därimot min polare med en honda 600 rr med yoshimura slipon fick inte köra pga av för hög ljudnivå vilket e konstigt för han köpte det systemet genom en som kör o tävlar med en lika dan hoj med samma märke på systemet, men han som tävlar har helsystem, vilket borde låta ännu mer??
ytterst märkligt....
Tävling så är ljudkraven högre :tummenupp , typ alla har helsystem... tror det är 104-105db eller liknande.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top