spår efter zatzyraggare :)

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Jag och Svampe var ute och åkte en sväng idag..
I en vänsterkurva höll vi nästa på att köra av vägen då vi båda låg dubbelvikta övertanken och vred oss i skratt...

En förmodad zatzyraggare hade varit där och gasat och lämnat ett tydligt spår :yoparty

Bifogat

• P01-01-05_01.15[1].jpg
    P01-01-05_01.15[1].jpg
    138.4 KB · Visningar: 395
  • P01-01-05_01.14.jpg
    P01-01-05_01.14.jpg
    127.3 KB · Visningar: 601
  • P01-01-05_01.15.jpg
    P01-01-05_01.15.jpg
    108.3 KB · Visningar: 589

IronMike

Guest
Den vägen brukar inte jag köra iaf, så skyll inte på mig :rolleyes:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Agent Apelsin skrev:
Med tanke på dom ringa skadorna på TRÄ-huset så är det nog ganska lugnt, om ingen stod emellan....
Jupp, jag har sett större skador på ett garage av trä. Föraren den gången kunde då iaf lämna bilen för att försöka komma undan från polisen.

Det var någon grabb med färskt körkort och en risig 740 som försökte ta en ganska skarp 90-grader kurva "lite" för snabbt (eller om han var berusad). Han åkte över trotoarkanten, upp för en grässlänt (5m, höjskillnad 0.5m) och stod sedan med halva bilen inne i en garagelänga. :rofl

Det som nästan var det roligaste med det hela var att garagen där just hade blivit nymålade och fina veckan innan... :hihi

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
Agent Apelsin skrev:
Med tanke på dom ringa skadorna på TRÄ-huset så är det nog ganska lugnt, om ingen stod emellan....

Sant, det gick nog inte så fort när han träffade. Men han tänkte nog. "Nej, nej, nej, inte mitt kjolpaket från fultema".
Han kvaddade nog neonrören också.

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
DR 650 RSE
Tråkigt om den förmodade zatzyraggaren va en ensamstående mor som omkom och hade sitt barn i passargerarsätet som kanske överlevde.... Det krävs inte så mycket och ingen är odödlig

Sheitinställning att garva åt någons olycka om ni nu inte visste fallet att det va en prylbil som åkt in i väggen.

just my 2c

/oXydex

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
oXydex skrev:
Tråkigt om den förmodade zatzyraggaren va en ensamstående mor som omkom och hade sitt barn i passargerarsätet som kanske överlevde.... Det krävs inte så mycket och ingen är odödlig

Sheitinställning att garva åt någons olycka om ni nu inte visste fallet att det va en prylbil som åkt in i väggen.

just my 2c

/oXydex
Med tanke på skadorna så har nog ingen skadat sig, kraften att knäcka väggen så mycket är inte så stor.
Hade det sett värre ut så hade vi inte garvat och lagt ut bilder.

Andyman_se

wicked
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
z750 orange
om ni vill kan jag starta trådar på zatzy varje gång nån går av vägen med en hoj. Tänk vad vi ska skratta gott... *suck* sporthoj har lika många nötter som zatzy så att tro att ni är bättre för att ni prioriterar hojar istället för bilar är bara naivt. Börjar bli lite trött på alla trådar "sporthoj vs. zatzy"

bara mina 7 yen

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Andyman_se skrev:
om ni vill kan jag starta trådar på zatzy varje gång nån går av vägen med en hoj. Tänk vad vi ska skratta gott... *suck* sporthoj har lika många nötter som zatzy så att tro att ni är bättre för att ni prioriterar hojar istället för bilar är bara naivt. Börjar bli lite trött på alla trådar "sporthoj vs. zatzy"

bara mina 7 yen

Du tar dig själv på för stort allvar. Det är lite som Norge/sverigeskämt. Man får bjuda lite på sig själv helt enkelt. Jag har inget emot "zatzyraggare" men det är roligt att reta dem.....
Men visst har du en poäng, idioter finns överallt i alla läger.

Andyman_se

wicked
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
z750 orange
jag tar inte mig själv på för stort allvar men jag ser inte det roliga i situationen. Varannan tråd på det här forumet handlar om dödsolyckor på mc, men när en bil går av vägen så är det tydligen jävligt roligt. Dags och tänka lite längre än näsan räcker kanske. Speciellt när ni inte vet hur det gick för dom inblandade. Jag har tillräckligt mycket kompisar som är skadade för livet för att inse att det inte behövs en jättekrasch för att skada sig allvarligt.

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag tycker också att det är lite larvigt när det hackas på zatzy för jag skulle vilja påstå att det är minst dubbelt så många moraltanter på zatzy som på sporthoj faktiskt.

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Andyman_se skrev:
jag tar inte mig själv på för stort allvar men jag ser inte det roliga i situationen. Varannan tråd på det här forumet handlar om dödsolyckor på mc, men när en bil går av vägen så är det tydligen jävligt roligt. Dags och tänka lite längre än näsan räcker kanske. Speciellt när ni inte vet hur det gick för dom inblandade. Jag har tillräckligt mycket kompisar som är skadade för livet för att inse att det inte behövs en jättekrasch för att skada sig allvarligt.

Det är en lång raksträcka sin slutar med en 90 gradare. I den kurvar står ett hus 1 meter från vägkanten. Siktern är "mycket god". Så JA denna grej är skrattretande klumpig.

Personen som kört bilen har kört den därifrån med en rivstart och rivit upp halva gräsmattan för husägaren... Så JA det är skrattretande. DVS det har INTE förekommit några mer skador än självkänslan som blivit stukad.

Zatzyraggare har mer blivit ett uttryck för ungdomar som kör som svin. Det har inget med zatzy.com att göra.

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650
Väg

Det råkar inte vara vällingevägen strax innan/efter Sturehovs slott? Huset heter i så fall värdshuset och sikten är löjligt god...

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
DR 650 RSE
SENSEI skrev:
Det är en lång raksträcka sin slutar med en 90 gradare. I den kurvar står ett hus 1 meter från vägkanten. Siktern är "mycket god". Så JA denna grej är skrattretande klumpig.

Personen som kört bilen har kört den därifrån med en rivstart och rivit upp halva gräsmattan för husägaren... Så JA det är skrattretande. DVS det har INTE förekommit några mer skador än självkänslan som blivit stukad.

Zatzyraggare har mer blivit ett uttryck för ungdomar som kör som svin. Det har inget med zatzy.com att göra.

Skönt att höra :D (fnissar lite åt eländet)

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!