Flygrädd - vad göra?

IronMike

Guest
Ju mer jag flyger, desto mer skraj blir jag. Ska sticka till Usa på Fredag, och nu känns det som att jag verkligen kommer att dö..

Det är inte bara flygandet, all terror, all osäkerhet etc, gör mig galen. Jag blir så nojjig, har lite ansträngnings-astma, å blir jag nojjig, så får jag andnöd å mår risigt, kan självmant utlösa feber, å massa läskiga åkommor.

Jag har planerat att supa mig d-rak, då menar jag dyng typ "nykter imorse men nu börjar det ordna upp sig"..

Men finns det nåt annat? .. på nätet kanske, lite terapi-läsning, tips etc?

Dessutom är man allergisk mot skaldjur, det gör inte saken lättare, jag e lika skraj för att dom ska servera skaldjur, som att flyga - kan få en alergi-chock av att andas in dofter från skaldjur..

Hur stor är risken att dom serverar ngt med kaldjur som doftar? - om man åker med KLM ??

På en flight i våras, servera som varma crepes med räkor, då hände inget, men jag va chockad, å andades i en handduk i två timmar efter att det serverats .. sen söp jag mig dungrak å somna.

Några tips? Vad ska man hitta på denna flygning, dvs, om man överlever starten....

Mvh :3freak
 

Solid snake

Guest
Ta med dig vapen så du kan skydda dig mot terrorister!
 

IronMike

Guest
Biturbo skrev:
Jag bilar alltid - då jag kan .. men nu ska jag över atlanten å en bit till :död

Men tok-nojjig som mn är, så hoppas jag på att öka mina chanser om jag skriver här - för hur stor e sannolikheten, att ni ska få läsa en rip-tråd om en medlem som dog i en flygkrach?

:kryckor
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
"Jag kan flyga, jag är inte rädd..." :tummenupp
 

IronMike

Guest
Esquire skrev:
"Jag kan flyga, jag är inte rädd..." :tummenupp
Wtf, redan testat den.. :rolleyes:

Har sedan flygrädslan börja i slutet av 80-talet, lyssnat på samma musik, vangelis - som får en att må bättre i kombination med sprit, men sist gick det åt pepparn ..så jag vet inte vad man ska göra denna gång :S

Supa ner sig är enda rätta i dagsläget, men om jag nu kommer fram så ska jag plocka ut en hyrbil i montana/Usa, å jag vill inte köra rattonykter.

Kan man röka morötter?? Nejmen va kan man göra..
 

IronMike

Guest
Kan tilläggas att det är så illa, att man sedan ett par dagar livnär sig på gin & tonic :fyllisar
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
IronMike skrev:
Wtf, redan testat den.. :rolleyes:

Har sedan flygrädslan börja i slutet av 80-talet, lyssnat på samma musik, vangelis - som får en att må bättre i kombination med sprit, men sist gick det åt pepparn ..så jag vet inte vad man ska göra denna gång :S

Supa ner sig är enda rätta i dagsläget, men om jag nu kommer fram så ska jag plocka ut en hyrbil i montana/Usa, å jag vill inte köra rattonykter.

Kan man röka morötter?? Nejmen va kan man göra..
Du ska väl ändå vara riktigt full för att inte få köra i usa? Däremot kan det verka dumt om du kommer å ska hämta en bil och stinker sprit. Sup bara lite så du somnar i början. Annars så kan du ju ta båten över? Tar ju inte så lång tid :rolleyes:
 

IronMike

Guest
honkiie skrev:
Du ska väl ändå vara riktigt full för att inte få köra i usa? Däremot kan det verka dumt om du kommer å ska hämta en bil och stinker sprit. Sup bara lite så du somnar i början. Annars så kan du ju ta båten över? Tar ju inte så lång tid :rolleyes:
Hur lång tid tar en båt? :rolleyes:
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Kraftiga sömntabletter. Ta en precis när du sätter dig på planet och hoppas sedan på att någon väcker dig när ni landat. :ätapiller
 

IronMike

Guest
Esquire skrev:
Kraftiga sömntabletter. Ta en precis när du sätter dig på planet och hoppas sedan på att någon väcker dig när ni landat. :ätapiller
Inga kemiska preparat,redan testat,. farsgubben e pensionerad narkosläkare, å har narkosat mig med en mass skumma saker, som jag bara blivit paranoid av :S
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
IronMike skrev:
Inga kemiska preparat,redan testat,. farsgubben e pensionerad narkosläkare, å har narkosat mig med en mass skumma saker, som jag bara blivit paranoid av :S
Illa... :(

Och dricker man för mycket innan så kan man väl bli nekad att borda planet? :va
 

IronMike

Guest
Solid snake skrev:
Det finns isberg i havet, akta!
Jo men isberg vafan, då kan jag iaf sitta halvvaken på däck, med flytväst å hoppa över bord..

Flygplan, hur fan ska man göra om planet e påväg att störta? :rolleyes: ..undra om man får ha med medhavd fallskärm? Ska ju sitta vid nödutgången pga av "mina långa ben"... (=läs, vilja kunna hoppa ut först)
 

Solid snake

Guest
IronMike skrev:
Jo men isberg vafan, då kan jag iaf sitta halvvaken på däck, med flytväst å hoppa över bord..

Flygplan, hur fan ska man göra om planet e påväg att störta? :rolleyes: ..undra om man får ha med medhavd fallskärm? Ska ju sitta vid nödutgången pga av "mina långa ben"... (=läs, vilja kunna hoppa ut först)
Äääh fan, ta med dig en flytväst och håll andan på väg ner, sen när du är i vattnet så tar du fram din visselpipa så du kan kalla på livbåtar eller nåt.
 

IronMike

Guest
Solid snake skrev:
Äääh fan, ta med dig en flytväst och håll andan på väg ner, sen när du är i vattnet så tar du fram din visselpipa så du kan kalla på livbåtar eller nåt.
Nee ..som det ser ut nu ska jag lyssna på mora nisse, vara karate-full, och be ngn flygvärdinna att sitta i mitt knä trots att frugan sitter bredvid *suck* hon hajjar ju ändå ingenting, läser sig bara kärring-tidningar. Nästan skraj att hon e anhängare av FI - då jävlar ber jag pisset att gå sin egna väg :kocko
 

swanx

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2004
Ort
Södertälje
Hoj
Honda VFR 800 -02
du kan ju alltid meddela flyvärdinnan.. är säker på att hon kommer göra sitt bästa för o få dig på andra tankar.. :tummenupp :hihi
annars kan du ju alltid ta med dig en självuppblåsbar gummibåt som du hoppar i påvägen ner om de nu skulle bli så.. då landar du ju inte så hårt på vattnet och du slipper bli blöt.. :lol :rolleyes:
 

IronMike

Guest
tes skrev:
du kan ju alltid meddela flyvärdinnan.. är säker på att hon kommer göra sitt bästa för o få dig på andra tankar.. :tummenupp :hihi
annars kan du ju alltid ta med dig en självuppblåsbar gummibåt som du hoppar i påvägen ner om de nu skulle bli så.. då landar du ju inte så hårt på vattnet och du slipper bli blöt.. :lol :rolleyes:
Haha - mm, tydligen så kan man anmäla till bolaget i förväg ang flygrädsla å få en värdinna i sin närhet, hoppas bara man slipper en steward, dom e gay...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top