Bilder finns om ni följer länken:
http://news.bmwinfo.se/Published/2005-09-29-209/
Hej Peter! 2005-09-29
De senaste tolv månaderna har BMW Motorrad presenterat fem nya motorcyklar. BMW Motorrad gör nu avspark inför nästa runda av modelloffensiven genom att presentera en helt ny sportcykel. Under första halvåret 2006 kommer F 800 bli den fjärde modellserien att lämna produktionsbandet i Berlin utöver de encylindriga, Boxer och fyrcylindriga serierna. F 800 S har en parallelltwin på 800 cm3 med mycket karaktär, suverän fjädring och övriga typiska egenskaper för BMW.
F 800 S har en torrvikt under 190 kg (ca 200 kg färdig att köra) och är den första cykeln i den nya modellserien. Körglädje garanteras tack vare den precisa fjädringen konstruerad för spårstabilitet och kurvstabilitet samt optimal hanterbarhet. De klassiska BMW-egenskaperna som säkerhet, högsta miljöstandard, ergonomi och komfort till och med för passageraren definierar en ny standard i detta segment. En trevägskatalysator, toppmodern motorelektronik och ABS som standard är självklarheter för denna motorcykel.
- Med nya F 800 S kommer BMW in i det intressanta segmentet med lätta tvåcylindriga cyklar under 100.000 kronor. Den är lätt och rolig att köra och med vår speciella BMW MC-försäkring dessutom billig att äga, säger Lennart Bäckström chef för BMW Motorrad i Norden.
BMW Motorrad fortsätter att använda den tysta och ej underhållskrävande remdriften som introducerades på F 650 CS. Den är lättare än kardandrift och ger en kompakt konstruktion med låg vikt.
Motorn är en helt nykonstruerad, utvecklad i samarbete med Bombardier-Rotax GmbH. Den tillverkas i Österrikiska Rotax fabriken och levereras till Berlin för montering. Den första raka tvåcylindriga motorn i BMW Motorrads historia har fyra ventiler. En hög kompression på 12:1 och ett förbränningsrum med liknande design som i den nya K-motorn ger effektivitet, låga emissionsvärden och god bränsleekonomi. Vevaxeln har balansvikter för att minska vibrationer utan att påverka de spänstiga egenskaper som associeras till en tvåcylindermotor. Den kompakta motorn med integrerad 6-växlad växellåda har byggts för jämn kraftfördelning och maximal körglädje. Effekten på över 60 kW (mer än 80 hk) och ett respektingivande vridmoment kommer att tillfredsställa sportåkarens behov.
Nya BMW F 800 S kommer att premiärvisas för press och allmänhet på EICMA motorcykelmässa i Milano 15 november, 2005. Priset är ännu ej fastställt.
--------------------------------------------------------------------------------
Du har fått det här nyhetsbrevet för att Du valt att prenumerera på nyheter från www.bmw.se.
För att avbryta prenumerationen - logga in på www.bmw.se/nyhetsbrev och avanmäl dig!
http://news.bmwinfo.se/Published/2005-09-29-209/
Hej Peter! 2005-09-29
De senaste tolv månaderna har BMW Motorrad presenterat fem nya motorcyklar. BMW Motorrad gör nu avspark inför nästa runda av modelloffensiven genom att presentera en helt ny sportcykel. Under första halvåret 2006 kommer F 800 bli den fjärde modellserien att lämna produktionsbandet i Berlin utöver de encylindriga, Boxer och fyrcylindriga serierna. F 800 S har en parallelltwin på 800 cm3 med mycket karaktär, suverän fjädring och övriga typiska egenskaper för BMW.
F 800 S har en torrvikt under 190 kg (ca 200 kg färdig att köra) och är den första cykeln i den nya modellserien. Körglädje garanteras tack vare den precisa fjädringen konstruerad för spårstabilitet och kurvstabilitet samt optimal hanterbarhet. De klassiska BMW-egenskaperna som säkerhet, högsta miljöstandard, ergonomi och komfort till och med för passageraren definierar en ny standard i detta segment. En trevägskatalysator, toppmodern motorelektronik och ABS som standard är självklarheter för denna motorcykel.
- Med nya F 800 S kommer BMW in i det intressanta segmentet med lätta tvåcylindriga cyklar under 100.000 kronor. Den är lätt och rolig att köra och med vår speciella BMW MC-försäkring dessutom billig att äga, säger Lennart Bäckström chef för BMW Motorrad i Norden.
BMW Motorrad fortsätter att använda den tysta och ej underhållskrävande remdriften som introducerades på F 650 CS. Den är lättare än kardandrift och ger en kompakt konstruktion med låg vikt.
Motorn är en helt nykonstruerad, utvecklad i samarbete med Bombardier-Rotax GmbH. Den tillverkas i Österrikiska Rotax fabriken och levereras till Berlin för montering. Den första raka tvåcylindriga motorn i BMW Motorrads historia har fyra ventiler. En hög kompression på 12:1 och ett förbränningsrum med liknande design som i den nya K-motorn ger effektivitet, låga emissionsvärden och god bränsleekonomi. Vevaxeln har balansvikter för att minska vibrationer utan att påverka de spänstiga egenskaper som associeras till en tvåcylindermotor. Den kompakta motorn med integrerad 6-växlad växellåda har byggts för jämn kraftfördelning och maximal körglädje. Effekten på över 60 kW (mer än 80 hk) och ett respektingivande vridmoment kommer att tillfredsställa sportåkarens behov.
Nya BMW F 800 S kommer att premiärvisas för press och allmänhet på EICMA motorcykelmässa i Milano 15 november, 2005. Priset är ännu ej fastställt.
--------------------------------------------------------------------------------
Du har fått det här nyhetsbrevet för att Du valt att prenumerera på nyheter från www.bmw.se.
För att avbryta prenumerationen - logga in på www.bmw.se/nyhetsbrev och avanmäl dig!
Last edited: