vad har ni under skinnstället?

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
jag undrar bara vad har man/ni på sig för kläder under skinnstället?

kille_hojdille skrev:

Jag har länge åkt med superunderställ i alla väder, men efter att ha pratat med Ambulans-Patrik på Gelleråsen kommer jag att införskaffa ett sidenunderställ till nästa säsong.

Patriks historia om hur han med en tandborste skrubbat loss det fastbrända superunderstället från armen på en förare gjorde intryck....

/RedTop

kille_hojdille skrev:
Det beror kanske lite på årstid? Jag kör med "tyg" och kan variera ganska mycket beroende på väder.. Använder hojen att pendla med så detta avgjorde mitt val av skydd.. Skinnställ är ju klart "fräckare" men inte så kul om det regnar osv..

kille_hojdille skrev:

beror på värmen! men det man hade med sig hem från lumpen är fruktansvärt bra! polotröja o långkallingar

Nu när det är kallt så har jag köpt mig ett par fodrade kallingar, vindtäta skidåkar kallingar. Vill ju frysa sönder pi... Sen en HH värmetröjja. Ryggskydd är ju en själklarhet.

Kallingar och bomulls t-shirt på sommaren.

Spär på med ett par tigtha "tjej" mysbyxor som blev över efter en sambo och extra t-shirt,och toppar ev med en jacka över stället.

Ryggskydd är väl underförståt.

kille_hojdille skrev:
Jag kör numera med det här superunderstället som även ska ha svalkande egenskaper under sommartid. Har bara hunnit testa nu under hösten o är riktigt nöjd hitils. Polisen använder dessa under den skottsäkra västen. http://brynje.uniq.no/public/index.php?cccpage=webshop_view_product_image&set_z_qm_product=25
Körde förut med svenska Craft superunderställ o det funkar hyfsat. Kör med långkalsong och långärmat även sommartid för att slippa bli så klibbig av svett. Funkar betydligt bättre än en sur t-shirt o kortkallingar i bomull. :tummenupp På detta så har jag Dainese ryggskydd. :mattias

Sommaren så blir det kallingar och t-shirt under (Jo jag har hunnit uppleva värmen i år!)
Nu på hösten så kronans långisar och en polotröja modell tjockare under. Tunn balaklava under hjälmen samt Ryggskydd!

På sommaren kallingar, shorts och t-shirt och skjorta. Är det för varmt skippar jag shortsen.

På vintern har jag kallingar, ett par gamla tygbyxor (eller mina vanliga kläder om jag tar hojen till jobbet), t-shirt, tröja och kofta.

Hellre för varmt än för kallt.

Ärmlös tischa, tighta kallingar och natyrlich ett styck ryggskydd....

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!