Egenskurna dekaler monterade på WR450F

Wheeliedevil

Användare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Ducati 998, Honda CRF450RXSM
Har lyckats med konststycket att bryta fem samt krossa ett ben i foten och behövde fördriva sjukskrivningstiden lite. Hade några dekalark liggandes sen jag byggde ihop RC211V-turbo replican som säkert en del minns. Letade runt lite efter coola motiv på internet och satte sen igång att skära. Här är resultaten. Notera även att den orangea färgen runt tärningarna är i verkligheten samma lysorange som Tripple-X märket på lyskåpan.
 

Bifogat

  • Bild 034.JPG
    Bild 034.JPG
    74.4 KB · Visningar: 205
  • Bild 037.JPG
    Bild 037.JPG
    94.3 KB · Visningar: 241
  • Bild 038.JPG
    Bild 038.JPG
    67.6 KB · Visningar: 142
  • Bild 045.JPG
    Bild 045.JPG
    84.1 KB · Visningar: 196
  • Bild 053.JPG
    Bild 053.JPG
    140.8 KB · Visningar: 205
Last edited:

MANGAN

#94
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
Wheeliedevil skrev:
Kastar in en (dålig) bild på foten också för skojs skull. .

Tur du inte kastade in en bild på hela dej inklusive foten då skulle ju alla tro att det enda som var riktigt va foten :rofl :rofl
 

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1200S
Wheeliedevil skrev:
Har lyckats med konststycket att bryta fem samt krossa ett ben i foten och behövde fördriva sjukskrivningstiden lite. Hade några dekalark liggandes sen jag byggde ihop RC211V-turbo replican som säkert en del minns. Letade runt lite efter coola motiv på internet och satte sen igång att skära. Här är resultaten. Kastar in en (dålig) bild på foten också för skojs skull. Notera även att den orangea färgen runt tärningarna är i verkligheten samma lysorange som Tripple-X märket på lyskåpan.

Sätt en dekal på foten också :tummenupp
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Vad har ud printat dem på för papper (var får jag tag i det, pris?)? Laser/bläckstråle?
 

Wheeliedevil

Användare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Ducati 998, Honda CRF450RXSM
Ja, dom är utskurna för hand och inte utskrivna på något papper. Dom är utskurna ur sk. dekalark som oftast finns hos välsorterade MC handlare/bokhandlare. Det är olika lager av olika färger. Som tex tärningarna började jag med en orange botten som var lite större än det svarta. När sedan det svarta var påklistrat så skar jag ut det vita och gjorde hålen i tärningarna så att man ser igenom till det svarta igen och på så vis slipper klippa ut en massa små prickar som sen riskerar att lossna.
Jag fann dessa tärningar samt triple-x loggan på http://www.motoxxx.com/. Sparade ner den och micklade lite med den för att få hela tärningar ur loggan. Skrev sen ut den i önskad storlek och skar ut den.
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Wheeliedevil skrev:
Ja, dom är utskurna för hand och inte utskrivna på något papper. Dom är utskurna ur sk. dekalark som oftast finns hos välsorterade MC handlare/bokhandlare. Det är olika lager av olika färger. Som tex tärningarna började jag med en orange botten som var lite större än det svarta. När sedan det svarta var påklistrat så skar jag ut det vita och gjorde hålen i tärningarna så att man ser igenom till det svarta igen och på så vis slipper klippa ut en massa små prickar som sen riskerar att lossna.
Jag fann dessa tärningar samt triple-x loggan på http://www.motoxxx.com/. Sparade ner den och micklade lite med den för att få hela tärningar ur loggan. Skrev sen ut den i önskad storlek och skar ut den.


Ok...

Någon som vet hur man gör om man vill printa egna dekaler? Har laserfärgskrivare så synd och inte utnyttja denna...
 

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Lidköping
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
FreddaAbborre skrev:
Ok...

Någon som vet hur man gör om man vill printa egna dekaler? Har laserfärgskrivare så synd och inte utnyttja denna...

Om du ritar dem i correldraw med hjälp av vektorgrafik (eller autocad) kan du gå till en reklamfirma som gör dekaler till taxibilar mm och få dem utskurna för en billig peng.
Rastergrafik (tip photoshop) går inte automatiskt utan då måste man omvandla bilden, tar längre tid och kostar pengar om reklamfirman gör det.
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Hua! mycket snyggt!!
Har gjort en del jobb på en tryckfirma, och lekt lite med överblivet material, men det är fan allt annat än lätt på frihand..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top