trafikförsäkringsföreningen hur göra?

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Trafikförsäkringsföreningen har hojtat till här o vill ha en jävla massa pengar pga att en annan eller nått gått galet!
Betalat min premie vad jag vill minnas till mitt FB ringde dem idag o dem sade att jag ej gjort det!
Jag sade att det var ju tokigt det måste blitt någe fel!
Vi skickade en påminelse....
Jahapp vete gudarna om jag sett någon eller så var det den jag betalade!

Nåja frid o fröjd=)
Sade att jag ändå kört så mycket på knarren o kunde betala premien på en gång!
Men dem sade ställ utav den istället om du ändå inte kör den!

Kollade posten nu ikväll så låg det ett fint brev från Ttrafikförsäkringsföreningen som krävde mig på 4700kr! :tummenupp

Vad göra?
Vad jag vet så trodde jag mig betalt då jag ej sett någon påminelse!
Eller om det var den jag fått!
Har bara fått ett brev från FB o det betalades då i tid!
Har haft pengar som inte kommit fram innan men som ändå registrerats... skumt som fan detta!
Kan man överklaga detta?
Jag har ju pratat med mitt fbolag med ju!

Scrub

Guest
Säger bara en sak... Lycka till!

Har själv torskat ca 12000kr pga en ej betalad kvartals premie på en gammal Cheva Van. (lastbils reggad=dyrt)

Dom är helt galna! Jag frågade om det gick att dela upp betalningen på två månader, det gick inte... suck... det var en tung månad.

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
R1 -04
Usch aså, dom är inte kloka.... Vilka JÄVLA böter för att man råkar göra ett litet fel ibland, deras böter är helt orimliga om man jämför med andra böter t.e.x. trafikböter.

:kocko :kocko :kocko

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Kört med andra ord!
Men jag har ju vart i kontakt med fbolaget om att betala in hela summan som jag redan trodde var betald!
Fattar nada!
Jag föreslog jag skulle betala in pengar åt dem o det var ok!
Men de bad mig sedan att ställa utav istället då jag ej kör med den.
O sedan höra utav mig när jag skulle ställa på!
Trodde det var no worries

Last edited:

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
R1 -04
Lindén skrev:
Kört med andra ord!
Men jag har ju vart i kontakt med fbolaget om att betala in hela summan som jag redan trodde var betald!
Fattar nada!
Jag föreslog jag skulle betala in pengar åt dem o det var ok!
Men de bad mig sedan att ställa utav istället då jag ej kör med den.
O sedan höra utav mig när jag skulle ställa på!
Trodde det var no worries

Jag tror tyvärr din enda chans att rädda situationen är att FB skulle försäkra tillbaka i tiden vilket dom sällan går med på. Hoppas det löser sig för dig, minns själv hur arg jag har varit några gånger. :huvet :huvet :huvet

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Kleiv skrev:
Vilka JÄVLA böter för att man råkar göra ett litet fel ibland, deras böter är helt orimliga om man jämför med andra böter t.e.x. trafikböter.
Det är inte böter, det är en premie för den tid man varit utan försäkring. Det täcker om du krockat med Lindén under den tiden t ex. Är inte det bra? Vet inte om det är så nu men förr räknades premien ut genom att de tog den dyraste plus 10%.

Har själv torskat på det med första hojen när jag var 16 men jag förstod syftet med det och skyllde inte på någon annan än mig själv.

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Neutral skrev:
Det är inte böter, det är en premie för den tid man varit utan försäkring. Det täcker om du krockat med Lindén under den tiden t ex. Är inte det bra? Vet inte om det är så nu men förr räknades premien ut genom att de tog den dyraste plus 10%.

Har själv torskat på det med första hojen när jag var 16 men jag förstod syftet med det och skyllde inte på någon annan än mig själv.
Jo det e 10% på dyraste men skulle det ta dem 22 dagar o mitt fbolag 45 o uppfatta det????
Jag e till 100% säker jag betalt skiten ju!

Vi bor i ett "fler hus håll* dvs 4 post lådor på samma ställe kan skiten om det nu e så jag missat o betalt hamnat där o försvunnit... jefla kul=(

Soss får bidraga då jag e arbetslös!
Eller så kan ju dem ta det lilla man har kvar i livet... typ nada!
Nu e jag sjukt jävla less... Hoppar fan framför tåghelvetet snart!
Tycker mig ha nog med problem ändå=(
Å så kommer detta som en möglig kaka på moset!
Nä stämplar fan ut snart.. skall jag sälja nu då??
mina skitiga kallingar?
Prostituera tjejen...vad?

Last edited:

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
R1 -04
Neutral skrev:

Känns som böter då dom är omotiverat höga, känns som det är ett straff för att man missat något, jag förstår att det inte är böter men hur ska man se på saken när det dimper ner ett brev i lådan och det står att man ska betala? precis som en vägkamera har tagit ett kort och i brevet så ligger det en räkning som man ska betala...

Just my 2 cents mvh Kleiv.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Ja det vore ju bra om man kunde ringa försäkringsbolaget varje höst och stolt säga att man vill ha tillbaka premien eftersom inget hände. Det är samma sak. :)

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Lindén skrev:
Sälj hojfan eller skaffa ett jobb då.
Gå till soss för att pröjsa TFF?!? :( Såna uttalanden som får mig riktigt förbannad. Så länge du har hoj ska du fan inte ha ett bidrag.

Sen att TFF är riktigt tråkiga med sina orimliga premier och långsamma hanteringstider kan jag hålla med om.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Neutral skrev:

Skitsnack, på pappret står det dyraste premien men samtidigt minst 200 kr per dag.

Sen tramset om att det är bra om någon krockar med Lindén... De som råkar ut för det är de som råkat flumma till det eller fått felaktiga uppgifter av sitt försäkringsbolag, varför ska just de betala? Det borde alla vara med och göra isåfall. Varför ska de som råkade missa en räkning betala för pundare som kör omkring i bilar utan försäkring? Dessutom är det ju bara att ställa av så är det fritt fram.

Jag sitter i samma jävla sits då jag satt o väntade på en sluträkning men istället fick en räkning från föreningen. Det är en enda stor jävla STRAFFSKATT. Glömmer man en räkning får man påminnelse och får pröjsa 40 spänn. Missar man försäkringen så får man pröjsa 5 k.

/ Hannes

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Johan skrev:
Sälj hojfan eller skaffa ett jobb då.
Gå till soss för att pröjsa TFF?!? :( Såna uttalanden som får mig riktigt förbannad. Så länge du har hoj ska du fan inte ha ett bidrag.

Sen att TFF är riktigt tråkiga med sina orimliga premier och långsamma hanteringstider kan jag hålla med om.
:kocko
sälj hojen om du inte har råd med den din parasit, att låta soss (dvs oss) betala för att du inte kan betala dina räkningar, nä det är inte så vårt övergenerösa sociala nät ät tänkt att funka :fatta! .

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
HanneZ skrev:
Skitsnack, på pappret står det dyraste premien men samtidigt minst 200 kr per dag.

Sen tramset om att det är bra om någon krockar med Lindén... De som råkar ut för det är de som råkat flumma till det eller fått felaktiga uppgifter av sitt försäkringsbolag, varför ska just de betala? Det borde alla vara med och göra isåfall. Varför ska de som råkade missa en räkning betala för pundare som kör omkring i bilar utan försäkring? Dessutom är det ju bara att ställa av så är det fritt fram.

Jag sitter i samma jävla sits då jag satt o väntade på en sluträkning men istället fick en räkning från föreningen. Det är en enda stor jävla STRAFFSKATT. Glömmer man en räkning får man påminnelse och får pröjsa 40 spänn. Missar man försäkringen så får man pröjsa 5 k.

/ Hannes
Blir ju inte direkt förvånad när jag efter att ha läst din arga post ser att du själv blivit "orättvist behandlad". Ni har allihop orsakat det här själva (precis som jag också gjorde) så inga sympatier från mig.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Lindén skrev:
Jo det e 10% på dyraste men skulle det ta dem 22 dagar o mitt fbolag 45 o uppfatta det????
Jag e till 100% säker jag betalt skiten ju!

Vi bor i ett "fler hus håll* dvs 4 post lådor på samma ställe kan skiten om det nu e så jag missat o betalt hamnat där o försvunnit... jefla kul=(

Nu e jag sjukt jävla less... Hoppar fan framför tåghelvetet snart!
Tycker mig ha nog med problem ändå=(
Å så kommer detta som en möglig kaka på moset!
Nä stämplar fan ut snart.. skall jag sälja nu då??
mina skitiga kallingar?
Prostituera tjejen...vad?
Grattis. Glöm inte att rösta kommunistiskt nästa gång också.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Neutral skrev:
Blir ju inte direkt förvånad när jag efter att ha läst din arga post ser att du själv blivit "orättvist behandlad". Ni har allihop orsakat det här själva (precis som jag också gjorde) så inga sympatier från mig.
Bad inte om några sympatier... Jag tycker det är sjukt fel dock. Pengarna tas från helt fel ställe, men vem bryr sig. Det är bara att fuska lite i andra ändan så är pengarna tillbaka ;)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
HanneZ skrev:
Jag tycker det är sjukt fel dock. Pengarna tas från helt fel ställe, men vem bryr sig.
Fel att det tas från den skyldige..? :va Det hade förstås varit bättre om "någon annan" fått betala din premie kan jag tänka mig.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0