Sweet_Yaa
Bannad
Jag hade tänkt att överladda en 110cc minicross med hjälp av en kompressor från en bärbar dammsugare, tror ni de funkar?
Sweet_Yaa skrev:Jag hade tänkt att överladda en 110cc minicross med hjälp av en kompressor från en bärbar dammsugare, tror ni de funkar?
Chronic skrev:Nej, eftersom den inte kommer att ge ngn speciellt övertryck. Jag försökte för länge sedan med en flygkabinskompressor, tills jag insåg varför kompressorkit kostar 20.000,- och uppåt.
Lär dig köra på bakhjulet istället.
Sweet_Yaa skrev:Men något ger det vell? annars mest kul att ha grej
tror du inte att det laddar något eller?
andersbrink skrev:Om du har följt de andra trådarna så har du noterat att det krävs ca 50kW för turbindrivningen för öka motoreffekten ca 100kW. Dvs, mellan arslet och näsan så behövs det 1 del kraft för att få ut 2 delar kraft. För att få ut 2 hästar extra ur din motor behövs det 1 hästkraft som driver kompressorn (dvs inte någon fläkt). Att låta göra en eldriven grunka som höjer laddtrycket... är helt bortkastad tid, ungefär som att bädda sängen varje morgon.
flexbert skrev:Skulle det inte kunna gå att driva en turbo med en elmotor?
M:et skrev:Det går utmärkt, tungt att släpa med alla batterierna bara....
Alternativet lång förlängningssladd skapar kanske andra problem
VRM Roffe skrev:"Den man ligger med får bädda" gäller här hemma i alla fall.
andersbrink skrev:Om du har följt de andra trådarna så har du noterat att det krävs ca 50kW för turbindrivningen för öka motoreffekten ca 100kW. Dvs, mellan arslet och näsan så behövs det 1 del kraft för att få ut 2 delar kraft. För att få ut 2 hästar extra ur din motor behövs det 1 hästkraft som driver kompressorn (dvs inte någon fläkt). Att låta göra en eldriven grunka som höjer laddtrycket... är helt bortkastad tid, ungefär som att bädda sängen varje morgon.
Bas_Rutten skrev:och hur låter det om man frågar henne??? de som låter mest..... det är inte som så att du snubblar på dammsugaren när du kommer hem från jobbet?
edit: stavning
VRM Roffe skrev:Höns kör dammsugare bättre..
*L*
Roffe
Sweet_Yaa skrev:men OM jag nu mot all förmodan har fattat detta rätt så får jag i vilket fall som hellst mer kw ur motorn? inte mycket, men lite...???
det är mest för ljudet samt kul,o,ha begäret ja vill göra detta...
Chronic skrev:Ja ljudet från en bordsdammsugare får ju nackhåret att resa sig Mmmmm...
Bas_Rutten skrev:För att inte snacka om vikten på elmotorn!!! Lär vara en ganska stor sak för att få någon skillnad om man räknar med brinkens "mellan huvud och arsle"-regel.
Färnbo skrev:Den var bra , men varför tycker det täcka könet att det är nödvändigt......
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|