Fåglar stör min sömn; hur mota dem?

Alternativt ta saken i egna händer och inhandla en

chicken_suit.JPG

borde skrämma bort dem rejält om du öppnar fönstret våldsamt mitt i natten precis när de satt sej ner och börjat mysa på ditt fönsterbräde.
Skrik och låt som en stucken gris samtidigt som du flaxar med vingarna och sprayar dem med en falska du fyllt med ättika!

Mina föräldrar hade problem med att fåglar åt upp jordgubbarna, då slängde vi ut en gummiorm i jordgubbslandet, den ser precis ut som en huggorm, det håller fåglarna borta.

Enda problemet är min glömska mor som har hjärtbesvär, en vacker dag ligger hon i jordgubbslandet...

Jag hade snarare gett idioten till granne en rejäl avhyvling.. Slutar han mata så försvinner ju fåglarna.. Gör de inte det så låna in någon mindre nogräknad persons kamphund och låt den jaga fiskmås ett par dagar i rad :D

..hade man känt någon med en jaktfalk så hade det varit en kul idé, men hur många gör det :confused:

Beställ hem några pizzor som du kryddar med gift och sen ställer du dem bara i korridoren. En fattig student kan inte låta bli en kvarglömd pizza antar jag?

Med tanke på vad som blivit stulet ur kylskåpet borde det räcka med gammal mjölk alt. en månad utgången bregott...

Kan funka.

Öronproppar använder jag, en stor fet uggla sitter redan och snurrar i vinden på sin pinne.

Att spänna upp fiskelina/ståltråd var en bra idé som skall testas. Fågelmat med råttgift kanske funkar, men kan man inte bli anmäld för djurplågeri om man förgiftar 50st fåglar?

t-röd på brödbitar, kan kombineras med krockar och fiskelinor och sen ett luftgevär.

Hur kan man kombinera brödbitar, fiskelinor och krockar? Ska fåglarna krocka i luften sen eller?

En värnpliktig illbatting stuffade en strömming med karbid och la på en planka till måsarna. En trut slök alltihop och satte sig tillrätta för att smälta maten. Strax blev dock truten alltmer olustig och det rök tilltagande ur dess bakdel. Efter en vacklande flykt med rökstrimma efter så kraschlandade den till slut på kajen. Nu var dock fågeln så väderspänd att det även rök ur näbben. Djurplågeriet avslutades plötsligt med att truten exploderade. :gnissla

Nu är det tack och lov svårare för snorisar att komma över karbid.

Haha.. Förstår dig, mitt ex hade fågeltillverkning utanför sitt fönster.. grymt jobbigt med allt pippande från dem... men men.. min första tanke i det fallet var typ soft airgun men va sjutton om de håller sig på fönster brädan.. Varför inte göra den strömförande?? Lägga en tråd eller nåt på och koppla till ett batteri (Måste ju inte vara såå brutalt ;) hehe..) Eller??

I feel you!
Jag hör bara några få kvittrande fåglar på morgonen, ibland sitter de på min balkong och myser :gnisslar och detta oljud är sjukt irriterade!
Kan du inte köpa ett sådant där litet "stängsel" eller remsa som avger små stötar (används till mödarsniglar bla) och sätta denna på fönserbrädan.
Den avger endast lättare stötar, alltså inget utav dödlig dos, men det borde skrämma bort dem från ditt fönster iaf :tummenupp
Öhm ber om ursäkt för att vara en besservisser men innan ni börjar ta era planer till verket eller om ni kanske redan gjort det och inte fått något resultat med era elchocker så kanske fundera på vart fåglar brukar sitta osv vanligtvis där folk inte borde vara i närheten på grund av att vi tar i marken och jordar skiten? :P Typ högspänningsledningar och järnvägssledningar, De måste jorda för att det ska gå ström i dom så inte världens bästa idé, kan tänka mig att det finns sätt att lyckas med det också för att kortsluta genom fåglarna men kanske inte så effektivt :brinnerup

Bara så ni inte gör massa jobb i onödan :krama

En värnpliktig illbatting stuffade en strömming med karbid och la på en planka till måsarna. En trut slök alltihop och satte sig tillrätta för att smälta maten. Strax blev dock truten alltmer olustig och det rök tilltagande ur dess bakdel. Efter en vacklande flykt med rökstrimma efter så kraschlandade den till slut på kajen. Nu var dock fågeln så väderspänd att det även rök ur näbben. Djurplågeriet avslutades plötsligt med att truten exploderade. :gnissla

Säljs i järnaffären 70 spänn för 1 liter har jag för mig ;)

Öhm ber om ursäkt för att vara en besservisser men innan ni börjar ta era planer till verket eller om ni kanske redan gjort det och inte fått något resultat med era elchocker så kanske fundera på vart fåglar brukar sitta osv vanligtvis där folk inte borde vara i närheten på grund av att vi tar i marken och jordar skiten? :P Typ högspänningsledningar och järnvägssledningar, De måste jorda för att det ska gå ström i dom så inte världens bästa idé, kan tänka mig att det finns sätt att lyckas med det också för att kortsluta genom fåglarna men kanske inte så effektivt :brinnerup

Bara så ni inte gör massa jobb i onödan :krama
Sett en tejp över halva det strömledande föremålet sett en folie tejp anslut en ledare till en hängränna eller annat jordat.

Last edited:

:hihi:hihi:hihi
Roligaste jag läst på länge

Käkar grannen strömming? Kanske skulle bjuda honom på karbidspetsad strömmingsfile? :brinnerup

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick