Skrotnisse
What would Shervin do?
Det har iaf identifierats några...
Det har jag missat.
Vilka då?
Det har iaf identifierats några...
Det har jag missat.
Vilka då?
Inget allvarligare än folk som blir mordhotade på nätet, lite misshandlar av romer och tiggare, lite mordbränder och ett och annat mord på en skola. Samtliga saker som hyllas på nätet och det är det som oroar mig att folk idag på fullt allvar propagerar för lynchmobbar och att det blivit vardagsmat.Jag känner en hel del människor, ingen har nämnt något positivt ang. bränderna (antar att du syftar på dom för inte mycket annat har hänt).
Inget allvarligare än folk som blir mordhotade på nätet, lite misshandlar av romer och tiggare, lite mordbränder och ett och annat mord på en skola. Samtliga saker som hyllas på nätet och det är det som oroar mig att folk idag på fullt allvar propagerar för lynchmobbar och att det blivit vardagsmat.
Kanske inte folk du känner och inte på SH men det är väl ändå en del av utvecklingen i Sverige?
Vi har ju t.o.m. haft minst två insamlingar av pengar till våldsmän på SH just för att de visar mod och initiativförmåga.
Så att våld idag ses som en bra metod som ska uppmuntras är för mig lite skrämmande. Betydligt mer så än invandring.
Inget allvarligare än folk som blir mordhotade på nätet, lite misshandlar av romer och tiggare, lite mordbränder och ett och annat mord på en skola. Samtliga saker som hyllas på nätet och det är det som oroar mig att folk idag på fullt allvar propagerar för lynchmobbar och att det blivit vardagsmat.
Kanske inte folk du känner och inte på SH men det är väl ändå en del av utvecklingen i Sverige?
Vi har ju t.o.m. haft minst två insamlingar av pengar till våldsmän på SH just för att de visar mod och initiativförmåga.
Så att våld idag ses som en bra metod som ska uppmuntras är för mig lite skrämmande. Betydligt mer så än invandring.
Inget allvarligare än folk som blir mordhotade på nätet, lite misshandlar av romer och tiggare, lite mordbränder och ett och annat mord på en skola. Samtliga saker som hyllas på nätet och det är det som oroar mig att folk idag på fullt allvar propagerar för lynchmobbar och att det blivit vardagsmat....
Naturligtvis hyllas det på nätet, med ett undantag.Inget allvarligare än folk som blir mordhotade på nätet, lite misshandlar av romer och tiggare, lite mordbränder och ett och annat mord på en skola. Samtliga saker som hyllas på nätet och det är det som oroar mig att folk idag på fullt allvar propagerar för lynchmobbar och att det blivit vardagsmat.
Undrar varför jag inte tycker det är kul att debattera här?
Måste vara alla kloka sakargument och slutsatser som framförs här!
Absolut inget annat!
Tycker du att det är relevant var jag har pluggat eller inte?Vad är det som du inte anser vara sakligt, från de förhållandevis korta inlägg du fått i replik?
Den dag media och riksdagsledamöter ser på muslimers ansvar för IS, på samma sätt som rasistiska mordbränder ses som SDs ansvar, då är osakligheten lika fördelad.
Tycker du att det är relevant var jag har pluggat eller inte?
Och tror du det är ett ifrågasättande av min eventuella skola eller mig som person som är syftet?
Jag skriver att jag oroar mig mer för utvecklingen att många anser att våld är en bra lösning, vilket du och andra tolkar som att jag bara menar att det skulle röra den ena sidan. Det har inte jag påstått men samtidigt är det ju så att det finns en klar tendens att bagatellisera just nationalisternas hot och våld på denna sida. Då är det alltid en enstaka vetvilling, precis som om en vettvilling inte skulle påverkas av vad han läser på nätet.
Personligen är jag mer orolig över de tongångar som finna bland rasister/lojalister/sanningssägare eller vad ni nu vill kalla er/dem där man hyllar nazister och andra väldsmän för deras initiativkraft i försvaret av en kultur som ni tror är i fritt fall.
Man tror att ett parti där folk är så paranoida att de bl.a. utesluter ett helt ungdomsförbund och övervakar sina egna medlemmar (lägg märke till att detta är hur de beter sig mot sina vänner och sympatisörer!) skulle sitta inne med lösningen.
Lönt att debattera detta med Er? Knappast...
Själv tycker jag, vilket jag givetvis har fel i, att denna delen bara har blivit en sida där folk tävlar i att kräka av sig mest och bäst.
Du har dock rätt att många slutat skriva här, har det gjort sidan mer eller mindre attraktiv får väl var och en bedöma.
Asså, jag bara undrade om dina åsikter, försök att vara lite mindre dramatisk. Du har i flera år angripit oss som vill ha färre invandrare i Sverige, tycker du det är för mycket begärt att ni som diskuterat om detta förklarar hur ni tänker nu när vartenda riksdagsparti ger oss rätt i sak?
Asså, jag bara undrade om dina åsikter, försök att vara lite mindre dramatisk. Du har i flera år angripit oss som vill ha färre invandrare i Sverige, tycker du det är för mycket begärt att ni som diskuterat om detta förklarar hur ni tänker nu när vartenda riksdagsparti ger oss rätt i sak?
Som sagt: Jag är inte särskilt orolig. Givetvis är det problematiskt rent praktiskt med stora mängder på kort tid men det är inte samma som att jag tror att vi kommer att få ett kalifat i Sverige om 50 år.
Jag tror att flyktingar är som svenskar både emotionellt, moraliskt och kognitivt. De vill samma som dig och mig, har samma drivkrafter och samma begränsningar så deras barnbarn och mina barnbarn kommer antagligen att fungera bra ihop. Kommer de att titta på "Så mycket bättre" och annat vi gör idag? Nej, troligen inte. Livet kommer att vara annorlunda och det kommer troligen att fungera alldeles utmärkt även om jag då kommer att vara gammal och bitter och hävda att det vara bättre förr.
Det är ju du som brukar skriva om din utbildning när du har slut på argument.Tycker du att det är relevant var jag har pluggat eller inte?
Och tror du det är ett ifrågasättande av min eventuella skola eller mig som person som är syftet?
Jag skriver att jag oroar mig mer för utvecklingen att många anser att våld är en bra lösning, vilket du och andra tolkar som att jag bara menar att det skulle röra den ena sidan. Det har inte jag påstått men samtidigt är det ju så att det finns en klar tendens att bagatellisera just nationalisternas hot och våld på denna sida. Då är det alltid en enstaka vetvilling, precis som om en vettvilling inte skulle påverkas av vad han läser på nätet.
Som sagt: Jag är inte särskilt orolig. Givetvis är det problematiskt rent praktiskt med stora mängder på kort tid men det är inte samma som att jag tror att vi kommer att få ett kalifat i Sverige om 50 år.
Jag tror att flyktingar är som svenskar både emotionellt, moraliskt och kognitivt. De vill samma som dig och mig, har samma drivkrafter och samma begränsningar så deras barnbarn och mina barnbarn kommer antagligen att fungera bra ihop. Kommer de att titta på "Så mycket bättre" och annat vi gör idag? Nej, troligen inte. Livet kommer att vara annorlunda och det kommer troligen att fungera alldeles utmärkt även om jag då kommer att vara gammal och bitter och hävda att det vara bättre förr.
Fast nu är det ju tills alldeles nyligen en majoritet (om vi ser till den folkvalda regeringen) som INTE velat minska invandringen.
Så med den situation som HAR varit har ni inte fått rätt i sak.
Men med den situation som nu råder (sedan någon månad) har ni rätt i sak sas.
Gränsen nåddes, för övriga partier, när asylsökande/immigranter inte längre kunde lovas tak över huvudet.
Då reagerade dessa partier.
Sedan dess har man också försökt göra något åt det genom att tex "stänga gränsen".
Dvs regering och (de flesta) övriga partier har INTE sett ett skäl att göra något innan nyligen då man ansåg att "nu blev det ett problem" och faktiskt också gjort något.
Det är väl så en regering skall fungera?
Om man inte ser det som ett problem = ingen åtgärd.
Om man ser det som ett problem = åtgärd.
Det är, som jag skrev för länge sedan, en fråga om siffror.
0 invandring är för lite och 40 miljoner är för mycket.
Var det exakta antalet däremellan går för var och en är personligt.
Att den personliga åsikten sedan kanske inte alltid stämmer med majoritetens åsikt är ju bara så det är.
Återigen mina 2 cent...![]()
![]() |
Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC
Roger Berzell, generalsekre... |
Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning
KTM erbjuder nu sina kunder... |
|
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |
![]() |
SMC får 700.000 kronor i bidrag