Kratoz
Gudomlig sporthojare
Ponera att muslimer från oroshärden Syrien, flyr till Europa. Orsaken är att deras regim, sekulära Assad, motar bort upproriska grupperingar på flankerna. Assad supportas från Ryssland mfl. Det börjar hetta till så dags att uppsöka annan ort.
Kan det vara så att man kan utgå från regionens övriga sammansättning av syn på extremism och procentuellt applicera detta på de som ankommer exempelvis Sverige?
Osannolikt? Sannolikt?
Räkna att 20% av dagens tillströmning på ca 1800 asylsökande om dagen, är från Syrien. Hälften är muslimer. 20% (jag yxar med Libanons siffror och fördelning av.) av dessa 180, dvs 36pers är för radikalister.
Hur många av de 180 är i så fall av den något mildare åsikten att islams lagar står över samhällets?
36pers per dag, i hundra dagar.
Jag är väldigt tveksam till att jag har gjort ett för högt överslag.
Sen tillkommer resten, som exempelvis är från katastrofområdet Afghanistan.
Fundera, räkna, bedöm.
Det rör sig om hela procent.
Säg att vi har en halv miljon muslimer. 10% ger 50000. Dela ut dem i svårt segregerade områden. Låt det jäsa.
Ingen integration, alla åtgärder går till att fylla på, förtäta. Asylboenden, 5m2 per person. Fortsätt förtäta.
Belgien. Göteborgs norra.
Återigen ett intressant inlägg.

Precis när de kommer, skulle jag gissa, att det är fler än dina 36 som tycker Sharia går för våra lagar.
Sedan tror jag att många är ganska trötta på krig, elände, död och våld när dom kommer så det första de tänker på är nog inte att knäppa på sig ett bomb-bälte.
Jag tror också att oroa sig för extremism-/supporta bombare-barometern ändrar sig en del när man kommer till Sverige (OBS! tror).
Dina sista meningar är lika tänkvärda som skrämmande och där måste vi lägga alla klutar till för att förbättra integrationen/situationen för dem som kommer.
Där finns inget alternativ, vi MÅSTE bli bättre.
Extremismen växer ju bäst i utanförskapets och misärens mylla.
Sedan tycker jag, kan hända att jag följer fel media, att Muslimska organisationer/ledare borde vara tydligare i sina fördömanden.
Varför låta terrorister berätta för världen hur Islam skall tolkas?

Varför tar man inte tillbaka sin religion?
Skitkonstigt!
Återigen bara mina 2 cent...