Är det där Jonas Gardell?När cigarrtändaren klickar...
Är det där Jonas Gardell?När cigarrtändaren klickar...
välj en premiumcigarr - mest för att få en som är väl rullad och därmed brinner jämnt. Själv röker jag gärna Davidoff i olika storlekar. Skall du röka på nyår så är frågan om du får röka inomhus? I så fall ett välventilerat utrymme - annars är risken stor att du blir ensam med din cigarr efter en stund.Till nyår 2025/2026 har jag varit 100% nikotinfri i femton år.
Funderar på att sabba det och då inte med Marlboro light eller General portion utan något som jag inte fastnar för.
Vad är en lämplig 15 års cigarr? Eller är pipa bättre?
Får och får, jag tänker att det är väl tradition?välj en premiumcigarr - mest för att få en som är väl rullad och därmed brinner jämnt. Själv röker jag gärna Davidoff i olika storlekar. Skall du röka på nyår så är frågan om du får röka inomhus? I så fall ett välventilerat utrymme - annars är risken stor att du blir ensam med din cigarr efter en stund.
Vintertid/kalla årstiden röker jag helst på långa promenader, sommar o varma kvällar kan jag sitta på altanen eller i trädgården.
Storlek.... gärna corona eller liknande ca 17-20 x 120-150, vet inte om det är något jag har fått för mig, men tycker att smala cigarrer blir vassare i smaken (kommentar? Blacktriple)
Faktum är att det kan bli lite småjobbigt för dig själv att sitta i ett begränsat utrymme o dra i dig en rejäl cigarr - det är skönt att komma upp till ytan ibland och andas frisk luft - men du kanske firar nyår i Blå hallen?Får och får, jag tänker att det är väl tradition?
Eller är jag 30-talet nu?
Skulle gissa att nästa år är jag i någon hyrd stuga i Jämtland men jag har inte bokat nyår ännuFaktum är att det kan bli lite småjobbigt för dig själv att sitta i ett begränsat utrymme o dra i dig en rejäl cigarr - det är skönt att komma upp till ytan ibland och andas frisk luft - men du kanske firar nyår i Blå hallen?
Delar i viss mån Surtees fäbless för Davidoff om än jag personligen även uppskattar Montecristos kubaner. Ja, de är populära och ja, det har hänt att jag kommit på någon pluggad. En rekommendation för Dig om upplevelsen är viktigare än ”look” är i så fall att välja en mindre eller ”short” cigarr och hellre ha med 2 st till dagen. Monte 4 eller Petit (Edmundo eller nr 2) är bra val. En Monte 2 ger både look och smak. Ett annat tips från övriga världen som jag personligen gillar är Rocky Patel Fifty-Five. I kombination med en hyfsad sherryfatslagrad whisky (typ Aberlour Abunadh) en riktigt fullträff.Till nyår 2025/2026 har jag varit 100% nikotinfri i femton år.
Funderar på att sabba det och då inte med Marlboro light eller General portion utan något som jag inte fastnar för.
Vad är en lämplig 15 års cigarr? Eller är pipa bättre?
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari