Sporthojskurs VIP på Gelleråsen 5/8 (och 4/8)

highside

Guest
VIP innebär att det är väldigt gott om instruktörer och således mycket personlig feedback.
Vi har en instruktör per tre deltagare, och den instruktören följer sina deltagare hela dagen på både teori och praktik.

Det finns platser kvar till sporthojskursen på Gelleråsen den 5 aug, och några få platser den 4 aug.
Vi kör alla stegen (1-4) båda dagarna.
Mer info och anmälan finns på hemsidan: http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=813

Eventuella frågor besvaras i denna tråd.

Micke
SMC Stockholm

Last edited by a moderator:

Moreempty

varning för signaturen
Gick med
13 Apr 2007
Hoj
BMW F800ST
har precis tagit körkort, är det steg ett man ska börja på antar jag!?

mountain

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2007
Hoj
Yamaha R1 -07
Steg 1 osv.......

har precis tagit körkort, är det steg ett man ska börja på antar jag!?

Köpte på gamla dar en ny motorcykel (R1:a 2007:a) och tog steg 1-4 under samma vecka på kinnekulle för SMC. Kan bara säga det att efter drygt 20 års frånvaro från motorcykelåkning så var detta något som frälste mig från första början. Steg 1 innebär inget annat än att man får grunderna i rätt ordning och vill/kan du sedan köra fort (naturbegåvning kanske) så är detta inget hinder under steg 1:an. Jag önskar bara att jag börjat i denna ordning redan på 80-talet.............men det är ju aldrig försent.

Förresten...har kört ytterligare ett par bandagar efter dessa fyra första och blir alltmer övertygad........hoj skall köras på bana...finns inga andra vägar där man utan möte/rullgrus/hastighetsbegränsningar/andra faror kan köra på detta sätt och dessutom under överseende från kunniga instruktörer.

R1:an i Öjersjö (ja ja.....Partille utanför Göteborg).

KalMana

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
XJR1300
Ah ok... Nu e jag bokad den 7:e iaf.
Hoppas ni som åker i helgen får kul o låter bli att vurpa.

ExxorN

För lite sporthojar i stan
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
nope, såld
Köpte på gamla dar en ny motorcykel (R1:a 2007:a) och tog steg 1-4 under samma vecka på kinnekulle för SMC. Kan bara säga det att efter drygt 20 års frånvaro från motorcykelåkning så var detta något som frälste mig från första början. Steg 1 innebär inget annat än att man får grunderna i rätt ordning och vill/kan du sedan köra fort (naturbegåvning kanske) så är detta inget hinder under steg 1:an. Jag önskar bara att jag börjat i denna ordning redan på 80-talet.............men det är ju aldrig försent.

Förresten...har kört ytterligare ett par bandagar efter dessa fyra första och blir alltmer övertygad........hoj skall köras på bana...finns inga andra vägar där man utan möte/rullgrus/hastighetsbegränsningar/andra faror kan köra på detta sätt och dessutom under överseende från kunniga instruktörer.

R1:an i Öjersjö (ja ja.....Partille utanför Göteborg).

Köpte min hoj för 2 års sen o tog kortet för 1 år sedan.... gick en SH kurs i september ( 1månad efter kortet klarats)
Redan då fick jag den där känslan...
Gick steg 1 igen lördagen 21/7...
Nu är jag övertygad... Aldrig haft så kul o blivit så säker på samma som ovan! Hoj ska köras på bana!!!

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Någon som har en ledig bädd eller plats på golvet i någon stuga eller liknande till mig? Lördag natt. Jag är liten och praktisk och snarkar inte.:D

Pm:a tack

Last edited:

kingpin2

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Triumph Daytona 675-07
Jag antar att man måste vara Stockholmare för att delta???

Eller kan man som rumpmas ställa upp??

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...