TropaDeElite
Ny medlem
Mitt batteri till hojen är helt dött och går inte att ladda. Har fått erbjudande om att köpa ett euroglobe batteri för 670kr. Någon som vet om det är ett bra märke?
Jag har ett BiltemaSå global är kvalitetsbatteri alltså? Kostar nästan hälften mot vad ett original Yuasa batteri kostar. Vill inte snåla på batteridelen eftersom jag tycker att batteriet drar ut så himla fort. Men skulle du säga att det vara lika bra som originalet?
Antingen köper man det billigaste = Biltema och byter regelbundet eller så jöper man kvalite= Yuasa. Här köper du yuasa till rätt pris http://www.mdsbattery.co.uk/shop/productprofile.asp?productgroupid=1831
Tack för tipset!
"Det man inte har i huvudet får man ha i plånboken!"
...givetvis hade jag glömt/förträngt tanken på att plocka bort batteriet från hojen så det var dödare än dödast.
Men nu är iaf ett "kvalitétsbatteri" påväg och jag slipper åka till Biltema i morgon.
Någon erfarenhet av leveranstider från dem?
Antingen köper man det billigaste = Biltema och byter regelbundet eller så jöper man kvalite= Yuasa. Här köper du yuasa till rätt pris http://www.mdsbattery.co.uk/shop/productprofile.asp?productgroupid=1831
Det är rätt vanligt att batterierna till din modell dör i förtid då laddningsregulatorn går sönder och eldar batteriet.
EDIT: De har bra kurs på CTEK laddare också. Köp en sådan så lever ditt batteri längre.
Tack för länken! Beställde precis ett Yuasa kvalitetsbatteri för drygt 600kr inklusive frakt till Sverige. Kanon!
Mina batterier brukar skickas med DHL europlus vilket innebär 3-4 arbetsdagar till Sverige.
Följde inte det med? Det brukar det göra om man köper batterier i Sverige.Lyfter tråden lite. Har också fått hem ett batteri från mdsbattery men tänkte inte på hur jag nu ska fylla det med syra. Vart vänder man sig för att få det gjort eller hur får man tag på syra och i så fall hur vet man hur mycket syra/vatten man ska ha?
edit: ringde mekonomen nu och det verkar som att dom kan göra det
Tror att det kanske står en rekommendation på batteriet om att ladda det med en laddström på max en tiondel av batteriets kapacitet. Vilket i ditt fall skulle innebära ca 0,8A. Något lite mera ska nog inte vara någon större fara om man är uppmärksam. Men koppla inte på en billaddare som klämmer ur sig massor av ampere utan att hålla koll på hur den laddar. Kör man CTEK eller liknande så är det bara att koppla på den och sätta den på mc-läget så behöver man inte bry sig sedan.Som ultranoob så tänkte jag fråga vad för slags batteriladdare som rekommenderas till min hoj, zx6r -07. Antar att det sitter originalbatteri (12v 8amp) i då jag inte fick någon info om annat vid köpet. Vad ska man kolla efter?
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |
|
GGN-träning med Stark Varg!
Nu gäller den sista finslip... |
|
Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?
Efter en längre tids förhan... |
|
Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |