Ägg och tomat mot palestinier

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Gemensam fiende ändå kan de itne komma överens :rolleyes:

Haha hoppas de bombar bort varandra. Då blir det fred i världen.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Gemensam fiende ändå kan de itne komma överens :rolleyes:

Haha hoppas de bombar bort varandra. Då blir det fred i världen.

Nu hajar jag ännu mindre.
Exiliranier i Sverige, deras fiende är väl idioterna vid styret i Iran?
Och Hizbollah/PLO/PFLP/Hamas/Jihad/Al Qaidaa är ju värsta polare med Adamajihad Mojahida eller vad fan han heter.
Är det vad de bråkar om, att exiliranier inte gillar palestiniers smör för Ahmadinejad?

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
"Israeliska statens utrotande" Springer det terrorister lösa på Sergels Torg? GG var är ni!!!:4skrika

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
"Israeliska statens utrotande" Springer det terrorister lösa på Sergels Torg? GG var är ni!!!:4skrika

Personligen kollar jag in ALiya Khalifa och Bosse Lindwall debattera för nikab och burka på arbetsplatser.
Kan man åtala Bosse för landsförräderi tror du?
:(
Edit:
Nu blev det glada nyheter istället, Israel har stängt Gaza under hatveckan Il Fatir eller vad den hette.
:)

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
är det någon som kan tala om för tomtarna att de befinner sig i SVERIGE, protestera osv. får de göra på ett mer adekvat ställe.:hördu

omar_515033q.jpg

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag ställer upp som offentlig försvarare.:) Sannolikt skulle jag få ett rätt enkelt jobb med att få göken frikänd.

Om du ville ha fame skulle du anmäla honom!
Medlemsskapet i COOP har du ju ändå ingen nytta av. :gnissla

Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
något har ju gått snett när de demonstrerar om Iran i Sverige :näsblod

Demonstranter från två olika grupper hamnade på söndagseftermiddagen i bråk med varandra på Sergels torg i Stockholm. Två personer har omhändertagits av polis.

2937239035.JPG

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
Nu hajar jag ännu mindre.
Exiliranier i Sverige, deras fiende är väl idioterna vid styret i Iran?
Och Hizbollah/PLO/PFLP/Hamas/Jihad/Al Qaidaa är ju värsta polare med Adamajihad Mojahida eller vad fan han heter.
Är det vad de bråkar om, att exiliranier inte gillar palestiniers smör för Ahmadinejad?

Markus

Du verkar vara någorlunda insatt. Det är självklart ett troligt scenario. Jag har inte fått någon info om varför heller. Men det är ingen nyhet att stor del av världens terrorism är finansierat av Iran. Det skapar stöd för regimen iran av dessa som iran stödjer. Bla palestina.

Iran består av många olika minoriteter med ett extremt styre som med våld håller ihop "landet". Sedan landet bildades vid första världskriget har det varit krig mot kurderna främst som har varit förtryckta men även andra minoriteter. Precis på samma sätt som i turkiet och i Irak där Samma utförde folkmord på kurderna. Men i Iran är förtrycket lite mer raffinerat och "sofistikerat".

Det som är konstigt är att nu när Irans egen befolkning(inklusive perserna som är de största andelen) förtrycks av regimen så får de känna av vad alla andra minoriter fått göra i årtioden.

Men fortfarande finns inget förståelse hos dessa "sofistikerade och demokratiska exiliraner" för minoriteternas rättigheter. I senaste( någon vecka sedan) Iran demonstrationerna fick inte kurder delta fasttän antal kurder i iransk ockuperade Kurdistan övestiger hela sveriges invånare, ca 12 miljoner. Det anses vara deras egen angelägenhet.

Så trots att exiliranier har en yttre demokratisk fasad så skiljer det inte mycket mellan de och de fundamentaliska ledarena i Iran. Landet ska hållas ihop med våld och blodspillan och minoriter ska inte få rättigheter för då splittras deras vackra land. Detta till bekostand av hundratusentals mördade i förtryckets namn.

Därför är det intressant när vinden vänder och de själva är i kläm nu. Men fortfarande vägrar erkänna grundproblematiken i Iran. Att landet hålls iop med våld. Då pratar vi ändå om exiliranier som har bott hela sitt liv i sverige och inte några insnöade extremister i Iran. Men kärnan är sig lik.

Man ska också tänka på att det är 80 miljoner invånare i Iran. Hade man inte velat vara ett fundamentaliskt land har ett styre på några tusen personer inte mycekt att säga till emot 80 miljoner personer. De är bara att inse fakta. De "fredssträvande iranierna" är bara en handfull trötta ungdomar.

Det finns säkert iranier som har förståelse och är demokratiska men de ä sällsynta.

KGK

Sverige har grundläggade åsiktsfrihet där man kan demonstrera om vad som helst. Därför de invandrarna är här idag. Att demonstrera mot Iran är inte fel. Felet är att de inte inser grundproblematiken i deras land. Samt att man jämt ska få höra hur bra deras land är i nästa andetag.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
KGK

Sverige har grundläggade åsiktsfrihet där man kan demonstrera om vad som helst. Därför de invandrarna är här idag. Att demonstrera mot Iran är inte fel. Felet är att de inte inser grundproblematiken i deras land. Samt att man jämt ska få höra hur bra deras land är i nästa andetag.

Jo men någon kanske borde informera dom om det fruktlösa i att demonstrera i Sverige om denna sak, här finns ingen som lyssnar(förutom de få motståndare som infann sig) och påverkar inget i deras land eller annanstans heller förutom att det tar resurser av polisen.

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
Jo men någon kanske borde informera dom om det fruktlösa i att demonstrera i Sverige om denna sak, här finns ingen som lyssnar(förutom de få motståndare som infann sig) och påverkar inget i deras land eller annanstans heller förutom att det tar resurser av polisen.

Du som är emot det tom verkar ju ha lyssnat och tagit åt dig så jag förstår inte hur du tänker.

Det är allt som återstår i deras makt att göra.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Du som är emot det tom verkar ju ha lyssnat och tagit åt dig så jag förstår inte hur du tänker.

Det är allt som återstår i deras makt att göra.

Ok, lyssna var kanske fel, men ingen här kan göra något åt saken och de som är inblandade är långt härifrån.

Nja, bättre kan de än en demonstration i litet land långt ifrån problemet.

:)

Jag tänker inte ens kommentera det där.

Ok :)

(har inte läst klart hans senast bok)

Last edited:

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
Finns säkert en anledning till at han är fd CIA :)

Vad är ditt förslag då?

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
skriv ett brev till FN, tala med de ansvariga, åk och starta ett krig, måste finnas 1000 saker som inte tar upp resurer från det främmande land som de befinner sig i, ett land som inte kan göra något i frågan.

Sverige kan göra mycket. Men prioriterar affärsmässiga relationer.

jag har inga siffror men finns att läsa på exportrådet och regeringen hemsida över svensk import och export. Hittar inte länken nu bara.

"Iran är en av Sveriges viktigaste utomeuropeiska exportmarknader och domineras av fordonsindustrin och telekombranschen."

"Den svenska exporten till Iran utgör ungefär fyra procent av Sveriges totala export och större delen innefattar fordonsindustrin och telekombranschen. Det finns runt 15 stora svenska företag som är etablerade i Iran där bland annat Ericsson, ABB och Tetrapack ingår.Telekomföretaget Ericsson exporterar GSM-nät med både mobil och fast telefoni. Fredrik Hallstan, presstalesman på Ericsson, vill inte bli intervjuad på band men säger att han tror att företagets produkter och en utbyggd telekommunikation främjar demokratin snarare än hindrar den. Som exportföretag följer Ericsson dom nuvarande sanktioner som är satta av FN:s säkerhetsråd. Ahmad Alavi anser dock att exporterande svenska företag har ett ansvar när det gäller att ta egna initiativ, då teknologi kan och har använts i förtryckande syfte av den iranska regimen. Ett exempel är det finsk-tyska telekomföretaget Nokia Siemens har sålt system som har använts för att övervaka, avlyssna och spåra invånare i samband med presidentvalet och protesterna i Iran."

http://www.sr.se/cgi-bin/international/amnessida.asp?programID=166&Nyheter=0&grupp=3724&artikel=2929008

http://www.scb.se/Pages/TableAndChart____26625.aspx

Enligt ovanstående länk är den sveriges totala export för 2008: ~600 000Miljoner SEK

4 % av detta är 24 000 miljoner SEK, dvs 24 miljarder SEK. :)

varför ska sverige bry sig om detta för några äggkastare? Det är förmodligen billigare att ha alla sveriges iranska invandrare på socialbidrag än att förstöra denna affär.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
varför ska sverige bry sig om detta för några äggkastare? Det är förmodligen billigare att ha alla sveriges iranska invandrare på socialbidrag än att förstöra denna affär.

det är inte Sverige som exporterar utan privata företag, som du sa så är det upp till företaget vad de vill göra, inte Sverige.

Sverige kan göra mycket. Men prioriterar affärsmässiga relationer.

det där betvivlar jag starkt, Sverige har förmodligen överhuvudtaget inget inflytande i varken Iran eller Israel. Så står de på plattan och gastar. :näsblod

Israel trodde dock häromdagen att de hade inflytande över Sverige.

Last edited:

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
det är inte Sverige som exporterar utan privata företag, som du sa så är det upp till företaget vad de vill göra, inte Sverige.

det där betvivlar jag starkt, Sverige har förmodligen överhuvudtaget inget inflytande i varken Iran eller Israel. Så står de på plattan och gastar. :näsblod

Israel trodde dock häromdagen att de hade inflytande över Sverige.

no comment min vän :)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...