Ägg och tomat mot palestinier

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Om du ville ha fame skulle du anmäla honom!
Medlemsskapet i COOP har du ju ändå ingen nytta av. :gnissla

Jag gör mitt bästa för att bevara min anonymitet.:)

något har ju gått snett när de demonstrerar om Iran i Sverige :näsblod

Demonstranter från två olika grupper hamnade på söndagseftermiddagen i bråk med varandra på Sergels torg i Stockholm. Två personer har omhändertagits av polis.

2937239035.JPG

Självfallet demonstrerar tomtarna utanför Kulturhuset, vänsteretablissemangets högborg. :zpy

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det finns säkert iranier som har förståelse och är demokratiska men de ä sällsynta. .

Kul med lite nya aspekter i ett annars likstelt ot.
Jag begriper ändå inte vad de bråkade om men jag lärde mig något av ditt inlägg. Kul. :)

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Kul med lite nya aspekter i ett annars likstelt ot.
Jag begriper ändå inte vad de bråkade om men jag lärde mig något av ditt inlägg. Kul. :)

De bråkade ju om det som du själv tog upp först. :)

Denna artikel är intressant.

Palestinierna har bjudit in nynazister till sin manifestation. hahahaha lool

:banana

Det är bara Jackie Arklöv som fattas nu.

http://www.fria.nu/artikel/80743

*Edit felstavning

Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
:D

Snyggt av iranierna, det måste jag säga :tummenupp

Håller inte alls med ZigBee. Iranierna i Sverige är lätt en av de bästa invandrargrupperna vi har. Särskilt de som kom på 80-talet. Dessa var till stor del normala, civiliserade, bildade människor som kände att de inte passade in i sandlådan därnere.

Självklart får de skämmas för att "palestinierna", balkongputtarna och gruppvåldtäktsmännen håller på som de gör i Sverige, eftersom de tillsammans med dessa klumpas ihop till invandrarna. Detta tillsammans med att "palestinierna" på plattan förmodligen hyllade mördarregimen i Iran, eftersom de också vill slakta alla judar, gjorde väl att sinnet rann över på Irandemonstranterna. Fullt förståeligt och berömvärt.

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
:D

Snyggt av iranierna, det måste jag säga :tummenupp

Håller inte alls med ZigBee. Iranierna i Sverige är lätt en av de bästa invandrargrupperna vi har. Särskilt de som kom på 80-talet. Dessa var till stor del normala, civiliserade, bildade människor som kände att de inte passade in i sandlådan därnere.

Självklart får de skämmas för att "palestinierna", balkongputtarna och gruppvåldtäktsmännen håller på som de gör i Sverige, eftersom de tillsammans med dessa klumpas ihop till invandrarna. Detta tillsammans med att "palestinierna" på plattan förmodligen hyllade mördarregimen i Iran, eftersom de också vill slakta alla judar, gjorde väl att sinnet rann över på Irandemonstranterna. Fullt förståeligt och berömvärt.

BoSoZoKu

Du kunde inte mycket av det du pratar om. De iranier som demonstrerade tillhör Mujahedin. Vet du itne vad det är kan du läsa på wikipedia. De störtade Shahen 1979 i Iran som utvecklade Iran mot ett demokratiskt och västvänligt land. De är islamiska fundamentalister som tog Khomeini til makten som har grundlagt dagens Islamiska Repubilik i Iran som finansierat all isamistisk och fundamentalistisk terror i världen.

Det var myccket av dessa som invandrare hit på -80 talet. Om de i dina ögon förefaller vara civiliserade osv så får det vara upp till dig. Det kom såklart också många andra iranier hit och kurder från Iran på 80 talet. Dessa är som du säger vanligt folk. Men skillnaden är att kurderna kom hit pga folkmord och förtryck och förföljselse. Iranierna kom hit för bättre välstånd.

Tanken med flyktingar och invandring var väl att folk som inte hade möjlighet att leva i sina länder, elelr fryktar för sina liv ska ha möjlighet att komam till sverige. Inte att Irans välbärgade skulle få ett ännu bätrte liv än de redan hade efter att ha varit delaktiga i förtryck mot minoriteter i det egna landet för att komma til sverige och leka oskyldiga och demokratiska.

Att du tycker att det är berömvärt att Mujahedin Iranier som såsent som på 90 talet hjälpte till med Saddam Husseins folkmord mot kurder i Irak(eftersom de flesta mujahedin är fördriva ur Iran) så är din kunskapsbank berömvärd.

Alternativt har du iranska vänner som lurat i dig massa blaj som du sen ska komma hit o trycka på andra. Iranier har en tendens till att tycka att deras land är bäst i världen och så demokratiska. Hade jag haft ett så bra land hade jag itne flytt till sverige och definitivt då inte hycklat om mitt perfekta land.
Lär dig fakta och historia nästa gång. Men jag har förståelse för din åsikt ändå för det är vad du har upplevt och sett.

Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Vem bryr sig om det var råttan eller fiskmåsen som slogs om den blåa sop påsen? En soptipp är en soptipp.

Mitt förslag är att bygga en ny berlinmur fast i öst-västlig riktning den här gången. Förlägg den nånstans i sydeuropa, förslagsvis strax söder om Österrike. Skjut allt som försöker ta sig över i nordlig riktning. Problem solved.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Vem bryr sig om det var råttan eller fiskmåsen som slogs om den blåa sop påsen? En soptipp är en soptipp.

Mitt förslag är att bygga en ny berlinmur fast i öst-västlig riktning den här gången. Förlägg den nånstans i sydeuropa, förslagsvis strax söder om Österrike. Skjut allt som försöker ta sig över i nordlig riktning. Problem solved.

Lite som "mechiko" :hihi

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
BoSoZoKu

Du kunde inte mycket av det du pratar om. De iranier som demonstrerade tillhör Mujahedin. Vet du itne vad det är kan du läsa på wikipedia. De störtade Shahen 1979 i Iran som utvecklade Iran mot ett demokratiskt och västvänligt land. De är islamiska fundamentalister som tog Khomeini til makten som har grundlagt dagens Islamiska Repubilik i Iran som finansierat all isamistisk och fundamentalistisk terror i världen.

Det var myccket av dessa som invandrare hit på -80 talet. Om de i dina ögon förefaller vara civiliserade osv så får det vara upp till dig. Det kom såklart också många andra iranier hit och kurder från Iran på 80 talet. Dessa är som du säger vanligt folk. Men skillnaden är att kurderna kom hit pga folkmord och förtryck och förföljselse. Iranierna kom hit för bättre välstånd.

Tanken med flyktingar och invandring var väl att folk som inte hade möjlighet att leva i sina länder, elelr fryktar för sina liv ska ha möjlighet att komam till sverige. Inte att Irans välbärgade skulle få ett ännu bätrte liv än de redan hade efter att ha varit delaktiga i förtryck mot minoriteter i det egna landet för att komma til sverige och leka oskyldiga och demokratiska.

Att du tycker att det är berömvärt att Mujahedin Iranier som såsent som på 90 talet hjälpte till med Saddam Husseins folkmord mot kurder i Irak(eftersom de flesta mujahedin är fördriva ur Iran) så är din kunskapsbank berömvärd.

Alternativt har du iranska vänner som lurat i dig massa blaj som du sen ska komma hit o trycka på andra. Iranier har en tendens till att tycka att deras land är bäst i världen och så demokratiska. Hade jag haft ett så bra land hade jag itne flytt till sverige och definitivt då inte hycklat om mitt perfekta land.
Lär dig fakta och historia nästa gång. Men jag har förståelse för din åsikt ändå för det är vad du har upplevt och sett.

Jodå, jag vet mycket väl vad mujahedin är. Att det var de som demonstrerade får stå för dig, det har inte jag läst någonstans och inte heller var jag där. I vilket fall som helst var äggkastningen högst berömvärd. Allt som kan träffa Yvonne Ruwaida i huvudet är välkommet.

Vad jag däremot vet med säkerhet är att de flesta iranier som jag känner och stött på genom åren beter sig civiliserat, har jobb, egna företag, betalar skatt och har barn som utbildar sig till bra yrken. De umgås med svenskar och har svenska pojk- och flickvänner utan att få syra kastat i ansiktet. Med andra ord, tar seden dit de kommer. De accepterar mig för vem jag är och jag gör detsamma med dem.

I detta fall är jag dock helt övertygad om att de redan hade den seden så det var inga större problem för dem. Då är det heller inte konstigt om det nu är så att de inte kommer överens till hundra procent med den grupp som är mest kända för att tillgripa traditioner från medeltiden och kalla detta heder. Trots det så känns det lite overkill att du försöker belasta våra svenska iranier för att vara rikemanssvin som gärna utövar folkmord.

Det låter mest som om du ser detta som en klasskamp som kanske omedvetet leder till öppen rasism. "Iranierna kom hit för bättre välstånd"? De jag vet bakgrunden till kom hit av den högst legitima orsaken att de inte ville vara del av en islamistisk barbarstat där de var förtryckta. Något som också visar sig vara sant eftersom de inte klär sig i bhurka eller beter sig barbariskt. Men visst, eftersom de ofta jobbar hårt och utbildar sig så gör det väl inget att de får det gott ställt?

Många andra kommer hit och skyller också på religiöst förtryck. Sen lever de kvar med kvinnlig omskärelse, uppgjorda giftermål och kokande olja i ansikten. Jag tycker du borde rikta in ditt hat mot dessa istället.

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
Jodå, jag vet mycket väl vad mujahedin är. Att det var de som demonstrerade får stå för dig, det har inte jag läst någonstans och inte heller var jag där. I vilket fall som helst var äggkastningen högst berömvärd. Allt som kan träffa Yvonne Ruwaida i huvudet är välkommet.

Vad jag däremot vet med säkerhet är att de flesta iranier som jag känner och stött på genom åren beter sig civiliserat, har jobb, egna företag, betalar skatt och har barn som utbildar sig till bra yrken. De umgås med svenskar och har svenska pojk- och flickvänner utan att få syra kastat i ansiktet. Med andra ord, tar seden dit de kommer. De accepterar mig för vem jag är och jag gör detsamma med dem.

I detta fall är jag dock helt övertygad om att de redan hade den seden så det var inga större problem för dem. Då är det heller inte konstigt om det nu är så att de inte kommer överens till hundra procent med den grupp som är mest kända för att tillgripa traditioner från medeltiden och kalla detta heder. Trots det så känns det lite overkill att du försöker belasta våra svenska iranier för att vara rikemanssvin som gärna utövar folkmord.

Det låter mest som om du ser detta som en klasskamp som kanske omedvetet leder till öppen rasism. "Iranierna kom hit för bättre välstånd"? De jag vet bakgrunden till kom hit av den högst legitima orsaken att de inte ville vara del av en islamistisk barbarstat där de var förtryckta. Något som också visar sig vara sant eftersom de inte klär sig i bhurka eller beter sig barbariskt. Men visst, eftersom de ofta jobbar hårt och utbildar sig så gör det väl inget att de får det gott ställt?

Många andra kommer hit och skyller också på religiöst förtryck. Sen lever de kvar med kvinnlig omskärelse, uppgjorda giftermål och kokande olja i ansikten. Jag tycker du borde rikta in ditt hat mot dessa istället.

Jag ser att du är iranier och kraftigt influerad. Du pratar om 80 miljoner iranier.

Att du träffat en handfull ger ding ingen rättvis bild. har du sett filmen inte utan min dotter? Den borde du känna till för resten av världen känner till den. Där har du riktig iransk kultur. Det är verkligheten i Iran bakom den falska ridå de målat upp för dig.

Om det andra som du pratar om får du nog vända till närmsta somaliska moskee för att få råd eller aftonbladet där du hämtat dina fakta.

Läser du i artikeln ovan jag länkat så kan du se att det var mujahedin som demonstrerade.

>Trots det så känns det lite overkill att du försöker belasta våra svenska iranier för att vara rikemanssvin som gärna utövar folkmord.

Det är bara fakta. Det är ju bara att läsa vad du skriver så förstår man hur demokratisk syn iranier har på sin omgivning och hur mycket de kan påverka dig och projicera ditt hat på dig, som du så väl uttrycker här. Utan någon som helst kunskap tyvärr.

Jag riktar inte mitt hat utan jag lägger fram historiska fakta. Iran har genomfört folkmord och hade agenter som mördade framstående civilicerade kurder på 80 o 90 talet i europa och i sverige. Det borde du känna till. Det är däremot du som har hat vilket jag itne förstår då du är svensk. Du borde rikta det mot de du nämner.

Att somalier och andra kommer hit beter sig som rövare är itne mitt problem utan politikernas problem. Vill de förstöra sverige får de väl göra det.

Men om man ser till hela sveriges historia så har max 5 fall med syra attacker skett och 5 hedersmord. Med detta som bevis så kan man lika gärna bevisa att svenskar alla är pedofiler och att de har sina bebisar i frysen och äter bebisar. (Något som har hänt et antal gånger senaste åren, barnamord osv)

Men varje normalt funtad människa inser att detta är handling från en sjuk människa. Förutom du då som vill dra ett folkslag över några psykiskt sjuka människors verk som blivit förstorade genom media.

Du har genomgått något man kallar för hjärntvätt. Det märks tydligt på dina nyanserade utlägg och de är alltid likadna när de härstammar från Iranier.

jag tycker inte att vi behöver diskutera detta mer här. För du är lika inlåst som dina "demokratiska iranska vänner" som tycker att det är bättre att mörda 15 miljoner minoriteter än att låta deras vackra land delas upp. Du som svensk och europe borde veta bättre. Kolla bara på sveriges och tjeckoslovakiens historia.

Vill du diskutera kan vi träffas och göra det och du kan ta med dina Iranska vänner.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag ser att du är iranier och kraftigt influerad. Du pratar om 80 miljoner iranier
Är jag både iranier och svensk? Halviranier kanske?

Att du träffat en handfull ger ding ingen rättvis bild. har du sett filmen inte utan min dotter? Den borde du känna till för resten av världen känner till den. Där har du riktig iransk kultur. Det är verkligheten i Iran bakom den falska ridå de målat upp för dig.

Men om man ser till hela sveriges historia så har max 5 fall med syra attacker skett och 5 hedersmord. Med detta som bevis så kan man lika gärna bevisa att svenskar alla är pedofiler och att de har sina bebisar i frysen och äter bebisar. (Något som har hänt et antal gånger senaste åren, barnamord osv)

Jag känner nog mer än en handfull ska du se. Och har träffat väldigt många fler. Självklart finns det idioter där med och i allra högsta grad hos svenskar. Hälften av svenskarna är ju i princip liberaler och kommunister. Bara det berättigar ju en sibirientripp, enkel resa.

En rolig teori det där att svenskar skulle vara pedofiler, vill du utveckla?

Om det andra som du pratar om får du nog vända till närmsta somaliska moskee för att få råd eller aftonbladet där du hämtat dina fakta.

Att somalier och andra kommer hit beter sig som rövare är itne mitt problem utan politikernas problem. Vill de förstöra sverige får de väl göra det

Så somalier och iranier är svin? Har jag förstått det rätt då?

Förövrigt är det i allra högsta grad både ditt och mitt problem. Däremot är det politikernas och tidigare nämnda svenskars fel. (De som borde befinna sig i Sibirien du vet)

Jag riktar inte mitt hat utan jag lägger fram historiska fakta. Iran har genomfört folkmord och hade agenter som mördade framstående civilicerade kurder på 80 o 90 talet i europa och i sverige. Det borde du känna till. Det är däremot du som har hat vilket jag itne förstår då du är svensk. Du borde rikta det mot de du nämner.

Du har genomgått något man kallar för hjärntvätt. Det märks tydligt på dina nyanserade utlägg och de är alltid likadna när de härstammar från Iranier.

jag tycker inte att vi behöver diskutera detta mer här. För du är lika inlåst som dina "demokratiska iranska vänner" som tycker att det är bättre att mörda 15 miljoner minoriteter än att låta deras vackra land delas upp. Du som svensk och europe borde veta bättre. Kolla bara på sveriges och tjeckoslovakiens historia.

Det här påminner om den propaganda som spridits av media över hela världen att serber är ondskefulla. Väldigt sanningsenlig. :rolleyes:

Vad med Sveriges historia? Sverige har en av de stoltaste historierna i världen om du frågar mig. Tyvärr har liberaler och andra förstört så mycket de senaste 200 åren.

Vill du diskutera kan vi träffas och göra det och du kan ta med dina Iranska vänner

Låter mysigt. Får man ta med serbiska kompisar också?

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
Det är ingen ide att diskutera med någon insnöad ***** som inte kan skilja på äppeln och päron. Du har ställt relevanta frågor där du har missförstått mig men jag har ingen lust att diskutera med insnöade personer. Har gjort det allförmycekt utan nytta.

Kan bara besvara frågan om sveriges historia. Det jag menar är att man var en stormakt men pga att de andra ville ha självbestämmande så fick de de. Man lämnade ifrån sig kanske världens rikaste land norge. Men ändå har sverige lyckats. Det är något att vara stolt över. Därför är jag stolt över att bo i ett så demokratiskt land som sverige som är byggd på så fina värderingar. Men så kan man också träffa på såna som dig i landet. Men så är det med demokrati och åsiktsfrihet. På en punkt hållerjag med dig det är sverige har den finaste historian i hela världen om man inte går alltför långt tilbaks. Men det är nog och förblir nog det enda. Vill inte ta reda på mer heller. Sorry.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Har ni bråkat färdigt snart så man kan få veta varför iranierna kastade tjänligt livsmedel på palestinierna?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Har ni bråkat färdigt snart så man kan få veta varför iranierna kastade tjänligt livsmedel på palestinierna?

Jag bråkar inte, ifrågasätter bara hur man kan dra så många över en kam. Men då är jag helt plötsligt ett svin också tydligen. Jaja...

Min senaste teori är att de råkade se rävgrytet Yvonne där och blev förbannade helt enkelt. :D

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
Jag bråkar inte, ifrågasätter bara hur man kan dra så många över en kam. Men då är jag helt plötsligt ett svin också tydligen. Jaja...

Att du säger så tyder på att du inte har läst alla mina inlägg noggrangt. har mer att säga men inte till insnöade personer.

Har skrivit om att det finns bra och demokratiska iranier också. Men man ser ju oftast det man vill se om man är insnöad.

Att du är svin får stå för dig själv. Nu återigen ser du vad du vill se. Så skyll inte på mig och tyck inte synd om dig själv.

Haha mannen du är för skön:krama

Last edited:

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
http://www.dn.se/nyheter/varlden/kritiskt-tillstand-for-iranska-fangar-i-irak-1.965393

Här är en artikel om folket från demonstationen som en viss person försvarade utan någon som helst bakgrund och babbalde ur sig att de var de mest demokratiska och pussy givande invandrare han sett. Artikel handlar om deras läger i irak och det är den iranska motståndsrörelsen, Folkets Mujahedin, som är terrorstämplad av USA. Där finns också svenskar bla Hanif Emami som dödades i krig med irakiska polisen.

Så de ä lika goda kålsupare som mehdi ghezali och alla anra "demokratiska" vänner. Som ena dagen bor i sverige och andra stödjer terrorism i mellanöstern.

*felstavning "deras läger i irak"
:tummenupp

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...