Jodå, jag vet mycket väl vad mujahedin är. Att det var de som demonstrerade får stå för dig, det har inte jag läst någonstans och inte heller var jag där. I vilket fall som helst var äggkastningen högst berömvärd. Allt som kan träffa Yvonne Ruwaida i huvudet är välkommet.
Vad jag däremot vet med säkerhet är att de flesta iranier som jag känner och stött på genom åren beter sig civiliserat, har jobb, egna företag, betalar skatt och har barn som utbildar sig till bra yrken. De umgås med svenskar och har svenska pojk- och flickvänner utan att få syra kastat i ansiktet. Med andra ord, tar seden dit de kommer. De accepterar mig för vem jag är och jag gör detsamma med dem.
I detta fall är jag dock helt övertygad om att de redan hade den seden så det var inga större problem för dem. Då är det heller inte konstigt om det nu är så att de inte kommer överens till hundra procent med den grupp som är mest kända för att tillgripa traditioner från medeltiden och kalla detta heder. Trots det så känns det lite overkill att du försöker belasta våra svenska iranier för att vara rikemanssvin som gärna utövar folkmord.
Det låter mest som om du ser detta som en klasskamp som kanske omedvetet leder till öppen rasism. "Iranierna kom hit för bättre välstånd"? De jag vet bakgrunden till kom hit av den högst legitima orsaken att de inte ville vara del av en islamistisk barbarstat där de var förtryckta. Något som också visar sig vara sant eftersom de inte klär sig i bhurka eller beter sig barbariskt. Men visst, eftersom de ofta jobbar hårt och utbildar sig så gör det väl inget att de får det gott ställt?
Många andra kommer hit och skyller också på religiöst förtryck. Sen lever de kvar med kvinnlig omskärelse, uppgjorda giftermål och kokande olja i ansikten. Jag tycker du borde rikta in ditt hat mot dessa istället.
Jag ser att du är iranier och kraftigt influerad. Du pratar om 80 miljoner iranier.
Att du träffat en handfull ger ding ingen rättvis bild. har du sett filmen inte utan min dotter? Den borde du känna till för resten av världen känner till den. Där har du riktig iransk kultur. Det är verkligheten i Iran bakom den falska ridå de målat upp för dig.
Om det andra som du pratar om får du nog vända till närmsta somaliska moskee för att få råd eller aftonbladet där du hämtat dina fakta.
Läser du i artikeln ovan jag länkat så kan du se att det var mujahedin som demonstrerade.
>Trots det så känns det lite overkill att du försöker belasta våra svenska iranier för att vara rikemanssvin som gärna utövar folkmord.
Det är bara fakta. Det är ju bara att läsa vad du skriver så förstår man hur demokratisk syn iranier har på sin omgivning och hur mycket de kan påverka dig och projicera ditt hat på dig, som du så väl uttrycker här. Utan någon som helst kunskap tyvärr.
Jag riktar inte mitt hat utan jag lägger fram historiska fakta. Iran har genomfört folkmord och hade agenter som mördade framstående civilicerade kurder på 80 o 90 talet i europa och i sverige. Det borde du känna till. Det är däremot du som har hat vilket jag itne förstår då du är svensk. Du borde rikta det mot de du nämner.
Att somalier och andra kommer hit beter sig som rövare är itne mitt problem utan politikernas problem. Vill de förstöra sverige får de väl göra det.
Men om man ser till hela sveriges historia så har max 5 fall med syra attacker skett och 5 hedersmord. Med detta som bevis så kan man lika gärna bevisa att svenskar alla är pedofiler och att de har sina bebisar i frysen och äter bebisar. (Något som har hänt et antal gånger senaste åren, barnamord osv)
Men varje normalt funtad människa inser att detta är handling från en sjuk människa. Förutom du då som vill dra ett folkslag över några psykiskt sjuka människors verk som blivit förstorade genom media.
Du har genomgått något man kallar för hjärntvätt. Det märks tydligt på dina nyanserade utlägg och de är alltid likadna när de härstammar från Iranier.
jag tycker inte att vi behöver diskutera detta mer här. För du är lika inlåst som dina "demokratiska iranska vänner" som tycker att det är bättre att mörda 15 miljoner minoriteter än att låta deras vackra land delas upp. Du som svensk och europe borde veta bättre. Kolla bara på sveriges och tjeckoslovakiens historia.
Vill du diskutera kan vi träffas och göra det och du kan ta med dina Iranska vänner.