Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Är trött på att ständigt sakna en metallsvarv, så nu vill jag köpa en. Dock verkar utbudet ganska begränsat och det enda jag lyckats hitta är följande:
http://www.blocket.se/malmo/Metallsvarv_24530630.htm?ca=23_10&w=1&last=1
Kan det vara något att ha, eller ska man hålla sig jävligt långt borta från äldre svarvar?
Har haft lite mailkontakt med säljaren och enligt honom så fungerar allt som det ska, men det är också allt jag vet om den... Jag vet att informationen är ganska så bristfällig och att det därför kan bli svårt att säga något om den, men jag tänkte mer om ifall man kan säga direkt, bara genom att veta att den är gammal, om den är nåt att ha eller inte. Är 5000 för en gammal härk för mycket eller för lite?
Tänkte eventuellt åka och kika på den imorgon. Storlek är givetvis en bidragande faktor då jag tänkt ha den i en verkstad med vanligt inomhusgolv och sådär, så är det någion som kan det här med svarvar som ser direkt att "det där aset väger minst ett ton" så skiter jag nog i det. Men är den bara hanterbar (dvs väger inte bly och kan lyftas upp och få plats i en skåpbil av en två-tre pers) så är den mycket väl intressant. Måste ha en svarv!
Tips och tankar mottages tacksamt!
http://www.blocket.se/malmo/Metallsvarv_24530630.htm?ca=23_10&w=1&last=1
Kan det vara något att ha, eller ska man hålla sig jävligt långt borta från äldre svarvar?

Tänkte eventuellt åka och kika på den imorgon. Storlek är givetvis en bidragande faktor då jag tänkt ha den i en verkstad med vanligt inomhusgolv och sådär, så är det någion som kan det här med svarvar som ser direkt att "det där aset väger minst ett ton" så skiter jag nog i det. Men är den bara hanterbar (dvs väger inte bly och kan lyftas upp och få plats i en skåpbil av en två-tre pers) så är den mycket väl intressant. Måste ha en svarv!
Tips och tankar mottages tacksamt!