Ändring av arrangör ERF 1/10 A-torp

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
ERF News 2005-09-21

Ändring av arrangör av ERF Mc i Anderstorp.
2005-10-01 - 2005-10-01 Scandinavian Raceway ERF Mc


Till deltävling 5 i Anderstorp kommer Falkenbergs Motorklubb att vara arrangör och anmälning per fax skall gå till 0370-65 63 66.
Startavgift betalas på plats i Anderstorp.
Team som har betalat startavgift till Anderstorp Racing Club skall tag kontakt på 0371-161 70 för återbetalning.

Mvh

Alex
Erf@bil.nu
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Nä men va faan! Kan inte de som har betalat redan bara få Anderstorp att föra över det till Falkenberg? Hålla på att F*TTA omkring såhär. Nu blev jag sur (mest för att jag efter mycket om och men betalde in avgiften igår....). För övrigt svarar ingen hos ARC.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Freppa skrev:
Nä men va faan! Kan inte de som har betalat redan bara få Anderstorp att föra över det till Falkenberg? Hålla på att F*TTA omkring såhär. Nu blev jag sur (mest för att jag efter mycket om och men betalde in avgiften igår....). För övrigt svarar ingen hos ARC.
Enormt Rörig Förening
 

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Furulund
Hoj
honda rs
GSXR1100R skrev:
Enormt Rörig Förening
så kan det gå den som inte betalar få stå med rumban bar.
Är det sandell han heter som vill ha stålar för att släppa banan till arc?
Tror det handlar om nåt ekonomiskt det brukar det vara när det gäller arc :tummenner
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Å inte fan svarar ARC i telefonen heller. Har ringt hela dagen och bara telefonsvarare. :(
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
wernvik skrev:
Tror inte det finns plats på forumet för hela...

Förkortad variant finns inom kort på www.arc.nu.

Ville bara trycka på att det INTE är ARC som arangerar ERF MC den helgen.
Formuleringen tryckte kanske lite väl hårt på att ARC blivit fråntagen tävlingen?
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
ja jösses...

fick medlemsbrevet idag och kan inte annat än tröttna på allt tjafs runt banan, klubben, banägarna mm

är detta med svågerspolitik nått genomgående i småland eller?

det står fråntagits, när sanningen är att de villkor som banbolaget ställde inte kunde mötas.
sen må det va hänt att villkoren va orimliga, kom för sent mm...
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Är det meningen att folk ska få komma dit och titta på? isåfall, vart ska dom söka för information om priser för att ta sig in, karta dit, m.m. Jag funderar även på att lägga upp en nyhets-blurb om det för att locka dit lite publik, men behöver såklart själv veta exakt vad som gäller.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Swedie skrev:
Är det meningen att folk ska få komma dit och titta på? isåfall, vart ska dom söka för information om priser för att ta sig in, karta dit, m.m. Jag funderar även på att lägga upp en nyhets-blurb om det för att locka dit lite publik, men behöver såklart själv veta exakt vad som gäller.
ERF välkommnar givetvis publik och det kostar ingenting i inträde, därför har man inte heller någon budget till reklam, men lägg gärna upp lite info på SH :tummenupp
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Swedie skrev:
Är det meningen att folk ska få komma dit och titta på? isåfall, vart ska dom söka för information om priser för att ta sig in, karta dit, m.m. Jag funderar även på att lägga upp en nyhets-blurb om det för att locka dit lite publik, men behöver såklart själv veta exakt vad som gäller.
Folk får komma dit, men inget inträde är tillåtet, eftersom det är en publikfri tävling. Öppen depå, mingel med en stor del av rejsingeliteen, möjlighet att se hojarna på närmre håll än i STCC osv.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Nr:18 skrev:
Folk får komma dit, men inget inträde är tillåtet, eftersom det är en publikfri tävling. Öppen depå, mingel med en stor del av rejsingeliteen, möjlighet att se hojarna på närmre håll än i STCC osv.
Ska jag läsa det som att jag inte ska annonsera ut "tävlingen"? Utan låta det bli en inbördes beundran-grej som det verkar vara nu. Eller? Menar det är väl lite roligare ifall någon kommer och tittar som INTE har någon relation till nån som är där?
Fast jag kan även se problemet om en utböling kommer och minglar för mycket bland alla rejsåkare och mekaniker. Men det området är väl avgränsat? Eller det kanske det inte är heller?

hum äh, rak fråga. Ska jag annonsera ut det eller inte? :)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Swedie skrev:
Ska jag läsa det som att jag inte ska annonsera ut "tävlingen"? Utan låta det bli en inbördes beundran-grej som det verkar vara nu. Eller? Menar det är väl lite roligare ifall någon kommer och tittar som INTE har någon relation till nån som är där?
Fast jag kan även se problemet om en utböling kommer och minglar för mycket bland alla rejsåkare och mekaniker. Men det området är väl avgränsat? Eller det kanske det inte är heller?

hum äh, rak fråga. Ska jag annonsera ut det eller inte? :)
Annonsera ut tävlingen, även om vi inte får ta inträde så är bandepån öppen för alla.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Swedie skrev:
Ska jag läsa det som att jag inte ska annonsera ut "tävlingen"? Utan låta det bli en inbördes beundran-grej som det verkar vara nu. Eller? Menar det är väl lite roligare ifall någon kommer och tittar som INTE har någon relation till nån som är där?
Fast jag kan även se problemet om en utböling kommer och minglar för mycket bland alla rejsåkare och mekaniker. Men det området är väl avgränsat? Eller det kanske det inte är heller?

hum äh, rak fråga. Ska jag annonsera ut det eller inte? :)
Klart att man ska annonsera om det! Publiken har fritt inträde, alla är välkomna :tummenupp
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Detta kom ut igårkväll:

__________________________
Angående ERF 1-2 Oktober
blank.gif
050924-051002 Styrelsen vill meddela att ARC fråntagits ERF MC & BIL-helgen den 1-2/10. Detta på så sätt att ARC inte får tillträde till banan av SCS AB pga att man som klubb påstås ha dålig betalningsmoral. SCS ville därför ha hela banhyran förskottsbetalad senast den 16/9. Detta ansåg inte ARC möjligt då för många osäkerhetsfaktorer förelåg. ARC ´s förslag om betalning på tävlingsdagens morgon förkastades tveklöst av SCS. Detta innebär att ARC lider ekonomisk förlust, då intäkterna från denna helg tillfaller någon annan. Man har från SCS sida tillsammans med ERF´s koordinatorer utsett nya arrangörer för evenemanget. Falkenbergs MK kommer att arrangera ERF MC och Raceline Drivers Club kommer att organisera ERF BIL. Detta tycker vi är i högsta grad osolidariskt, men ingenting vi kan göra någonting åt. Detta innebär således att ARC tagit sin hand från den ERF helgen vad gäller såväl personal som material. Styrelsen förutsätter att det behov av funktionärer och material som krävs tillhandahålls av arrangörsklubbarna. I annat fall kan dessa tjänster hyras in av ARC, men skall inte ske på ideell basis till ARC ´s skada, det vill säga får vi inte del av kakan skall vi inte bistå med ingredienserna. Man skall inte köra en deltävling och eventuellt göra en vinst på vår bekostnad. Vi uppmanar härmed Er som får förfrågan att hjälpa till den aktuella helgen att tacka nej och hänvisa till styrelsen.
____________________________

Jag HOPPAS att vi inte kommer få problem pga detta med exempelvis tidtagning och så vidare. Pinsamt pinsamt.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Freppa skrev:
Detta kom ut igårkväll:

__________________________
Angående ERF 1-2 Oktober
blank.gif
050924-051002 Styrelsen vill meddela att ARC fråntagits ERF MC & BIL-helgen den 1-2/10. Detta på så sätt att ARC inte får tillträde till banan av SCS AB pga att man som klubb påstås ha dålig betalningsmoral. SCS ville därför ha hela banhyran förskottsbetalad senast den 16/9. Detta ansåg inte ARC möjligt då för många osäkerhetsfaktorer förelåg. ARC ´s förslag om betalning på tävlingsdagens morgon förkastades tveklöst av SCS. Detta innebär att ARC lider ekonomisk förlust, då intäkterna från denna helg tillfaller någon annan. Man har från SCS sida tillsammans med ERF´s koordinatorer utsett nya arrangörer för evenemanget. Falkenbergs MK kommer att arrangera ERF MC och Raceline Drivers Club kommer att organisera ERF BIL. Detta tycker vi är i högsta grad osolidariskt, men ingenting vi kan göra någonting åt. Detta innebär således att ARC tagit sin hand från den ERF helgen vad gäller såväl personal som material. Styrelsen förutsätter att det behov av funktionärer och material som krävs tillhandahålls av arrangörsklubbarna. I annat fall kan dessa tjänster hyras in av ARC, men skall inte ske på ideell basis till ARC ´s skada, det vill säga får vi inte del av kakan skall vi inte bistå med ingredienserna. Man skall inte köra en deltävling och eventuellt göra en vinst på vår bekostnad. Vi uppmanar härmed Er som får förfrågan att hjälpa till den aktuella helgen att tacka nej och hänvisa till styrelsen.
____________________________

Jag HOPPAS att vi inte kommer få problem pga detta med exempelvis tidtagning och så vidare. Pinsamt pinsamt.


Tidtagningen sköts av Alex Möller, det kommer inte att vara nåt problem. Arrangemanget kommer att fungera det är jag övertygad om.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top