Ändringar i Superbike Chal. reglemente?

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Precis när man beställt bromspump & QS så får man höra att reglementet kanske ändras så man inte får använda dessa grejer nästa år? Nån som kan bekräfta eller dementera?
 

sandstream

Guest
Risken finns att reglementet kommer att ändras och köras enligt FIM Superstock.
Återkommer när jag vet mer.
 

sandstream

Guest
Den eventuella förändringen i Superbike-reglementet har med EM att göra och kan komma att enbart gälla förare mellan 16-27 år. De över 27 år kommer isf att köra enligt dagens Nordic Superbike reglement.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Svenska SBK - Klassen som inte kan ha enhetligt reglement?

Vad är det nu? 4 olika reglement nästa år beroende på vilken hoj och hur gammal man är osv?
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Den eventuella förändringen i Superbike-reglementet har med EM att göra och kan komma att enbart gälla förare mellan 16-27 år. De över 27 år kommer isf att köra enligt dagens Nordic Superbike reglement.

Så om man är en "knatte" så får man inte köra med samma förutsättningar?:va
 

sandstream

Guest
Så om man är en "knatte" så får man inte köra med samma förutsättningar?:va
Precis den frågan jag ställde till Lodnert men jag har inte fått svar ännu. Som jag förstod styrs det av UEM. Passade även på att fråga om 16-27 gällde även om man inte var intresserad av EM.
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Ahmen så jäkla dumt. Ämnar man att köra EM så får man väl åka på en hoj som passar EM om man vill. För alla andra kan vi väl köra vidare med samma reglemente.
 

sandstream

Guest
Förare från 16 till och med 27 år MÅSTE köra hojar enligt Superstock reglementet.

- Varför skruvar du av din quickshifter?
- Jag är bara 26 år.

:näsblod
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Hoppas det blir skillnad på Pro superbike och challenge!
Så att Prokillarna måste bygga om för att köra challenge :tummenupp
 

Preppen

Vill men kan inte
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
Gixxer 750 -07, 1098S
:confused: vill ni inte ha motstånd så kör Superstock lär inte bli många i den rsultatlistan.

Som jag har fattat det så får den som vill köra superstock men dom förarna som är mellan 16-24 år hamnar i resultat listan till kval för Em finalen.

Om inte alla som vill får köra Superstock, hur många tror du då kommer att köra Em kval tävlingen i Kga -08.
 

ciwigawa

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2007
Ort
Newmill
Hoj
Nsf100,Burgman
Men !! Kan det inte va så att Lodnert ser något som vi andra inte ser,en klass till, full med 16-24 åringar som inte måste köpa en bromspump till -08 !
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Det här är ju så typiskt Svemo. Aldrig kan förarna lita på vad som sagts eller känna säkerhet bakom sina stora ekonomiska beslut. Det är alltid intill SISTA SEKUND att att få reda på vad som är tillåtet. Vi har varken datum, reglemente eller något på plats inför 2008.
 

ciwigawa

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2007
Ort
Newmill
Hoj
Nsf100,Burgman
Jag ska villigt erkänna att jag inte är så påläst om varför den här ålders kategorin inte åker Em, men då förstår jag att om man inte behöver köpa kabelstam och cdi box så är det bara för alla 16-24 åringar från Nordic att köra Em. Coolt !

Nu fick man något att tänka på.
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Det här är ju så typiskt Svemo. Aldrig kan förarna lita på vad som sagts eller känna säkerhet bakom sina stora ekonomiska beslut. Det är alltid intill SISTA SEKUND att att få reda på vad som är tillåtet. Vi har varken datum, reglemente eller något på plats inför 2008.

:tummenupp De har kanske jobbat inom politiken innan eller chef inom det kommunala :rolleyes:
 

sandstream

Guest
Det är 16-27 år, inte 16-24 som skrivs ovan.

Hoppas det blir skillnad på Pro superbike och challenge! Så att Prokillarna måste bygga om för att köra challenge :tummenupp
Man kommer att ändra vissa saker även i Pro Superbike, vad vet jag dock inte.
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top