Ängelholm - Dakar - Ängelholm

_rills_

Guest
Hej!

Jag och min kompis Manne(han har också en tråd om sin vinter resa till norge) har ju bestämt oss för att göra en Resa till Dakar och tillbaka, jag kommer att uppdatera lite här men jag kommer att ha skriva mest i bloggen(rilles adventures)

Om ni har något att tillägga till alltså så får ni gärna skriva här eller i min blogg.

Mvh

Ricard

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99
Skitkul att ni ger er på ett sådant stort äventyr! När jag slutar slänga pengar på massa däck och andra raceprylar så vill jag med ut och åka långresor. Fast det lär nog dröja några år...

Bilder och uppdateringar kräves! Och här vill vi se dom! Inte på nån blogg. SH är STÄLLET! ;)

_rills_

Guest
Skitkul att ni ger er på ett sådant stort äventyr! När jag slutar slänga pengar på massa däck och andra raceprylar så vill jag med ut och åka långresor. Fast det lär nog dröja några år...

Bilder och uppdateringar kräves! Och här vill vi se dom! Inte på nån blogg. SH är STÄLLET! ;)

Uppdatering kommer att komma här fram till avresa, vi vet ju inte exakt hur internet kommer att fungera där nere, men kommer säkert upp lite bilder här med, kommer att skriva en reseberättelse sen och lägga upp när vi kommer hem =)

_rills_

Guest
Roligt att se att några från trakten ska ut på resa. :D

Vi ska göra ett försök i allafall :D kommer bli skitskoj i allafall, planeringen är i full gång.

VS: det kommer nog inte vara i klass med dina resereportage men jag ska göra ett försök i allafall :D

sideline

Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Var det du som bytte in din KTM 990 mot en Yamaha XT 660 Tenere på Lillemans i förra veckan?

Oavsett hoppas jag ni får en trevlig resa. :tummenupp

_rills_

Guest
Var det du som bytte in din KTM 990 mot en Yamaha XT 660 Tenere på Lillemans i förra veckan?

Oavsett hoppas jag ni får en trevlig resa. :tummenupp

Ja det var det, kände att 990in inte var riktigt rätt hoj för denna resa :) saknar redan den hojen :(

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
lycka till med nya hojen och äventyret - själv får man fortsätta drömma sig bort under färden fram o tillbaka från jobbet :hihi

Tips: Kabel för snabbladdning av batteriet - lite bökigt när det sitter under tanken..... :huvet

Mookachacka

Medlem
Gick med
20 Jan 2011
Hoj
RC51
Såg er rutt. Kan nog bli svårt att bli insläppta i Väst Sahara, så ni kanske får köra runtom (inom Algeriet)...något att tänka på!

manneman

Guest
Varför tror du att det skulle vara det?
Västsahara är ockuperat av Marocko sedan många år tillbaka och enligt alla de jag varit i kontakt med så är det inga som helst problem så länge man håller sig till kusten vilket vi ska.
Vad jag erfarit hittills så ska vi inte ha några problem med gränserna alls så länge vi har rätt papper och de är på G, även till Gambia & Algeriet om vi får för oss att välja annan väg hem.

Jag är därför väldigt intresserad av att veta vad du stödjer ditt uttalande på?

Last edited:

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Hoj
Yama SM
ni lär ju inte frysa som på den andra resan i alla fall :)

men låter spännande. lycka till!

Mookachacka

Medlem
Gick med
20 Jan 2011
Hoj
RC51
Varför tror du att det skulle vara det?
Västsahara är ockuperat av Marocko sedan många år tillbaka och enligt alla de jag varit i kontakt med så är det inga som helst problem så länge man håller sig till kusten vilket vi ska.
Vad jag erfarit hittills så ska vi inte ha några problem med gränserna alls så länge vi har rätt papper och de är på G, även till Gambia & Algeriet om vi får för oss att välja annan väg hem.

Jag är därför väldigt intresserad av att veta vad du stödjer ditt uttalande på?

Ja Västsahara har varit ockuperat av Maracko i ett par decenier nu, var väl just därför jag personligen skulle tagit ett annat håll, särskillt med tanke på oroheterna senaste året där. Men om du nog fått tummen upp från ambasad håll å annat så är det nog lugnt.

Vad för soppa har de i Afrika, 89-91 oktan eller?

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Hoj
Yama SM
hur går det här då? och vad hände med mannemannen egentligen?

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...