Ännu än Mc-firma som måste dra åt svångremmen....

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Yamaha-Center Göteborg säljer sina lokaler.....

Pressmeddelande från VD´n

"Viktig information till alla våra Kunder
Gällande att vi har våra fastigheter är till salu.

Det stämmer att jag har valt att lägga ut våra fastigheter till försäljning.
Att jag tagit detta beslut beror på att det har varit ett antal år av vikande försäljning, (detta gäller givetvis inte enbart i vår bransch, utan det gäller de flesta branscher), vilket har medfört att det har varit svårt att få lönsamhet i rörelsen.
Där av har jag varit tvingad att se över våra kostnader, för att kunna fortsätta att driva företaget vidare.

Jag kan lugna alla med att vi kommer enbart att sälja våra fastigheter, företaget kommer att fortsätta, men vi kommer att anpassa oss i andra lokaler.
Vid en eventuell försäljning så kommer vi att tidigast att kunna flytta till sommaren 2014.

Vart vi kommer att flytta kan jag inte berätta just nu, men jag kommer att informera er alla löpande om vad som händer.

Hoppas att detta ger lugnande besked till alla våra vänner.

Rolf Unsgaard
VD
Yamaha Center Zäta – Motor AB"

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Har anat detta. Det enda man verkar ha hemma är textilställ med knallgula inlägg.
Hoppas det nya stället går bättre att nå via kollektivtrafiken.
I dagens anal-göteborg där man inte vill ta bilen till jobbet pga P-platsbrist och trängselskatter vore det fina fisken ifall man kunde frakta sig dit lite lättare.

Eller om de ville bli granne med t.ex Jula i Partilletrakten. Det vore något.
I kombination med helgöppet och grejer till Rettan på lager. Till ungefär samma priser som eBay.

Men: alla handlare i GBG-trakten verkar ha ungefär samma deppiga uppsyn.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Nu känner jag inte till den specifika mc-butiken, men det är tufft just nu för många butiker, inte bara i mc-branschen utan rent allmänt. Bara att önska dem lycka till och att deras strategi att sälja befintliga fastigheter och anpassa lokalutrymmen kommer att ge den utdelning de hoppas på.

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Tråkigt som fasen för gamla "Zäta-motor" - Sen tyckte jag det var skitfräckt att åka till friggagatan (bikestreet) då det begav sig och handla motorcyklar och prylar, det blev tyvärr mindre personligt med de nya lokalerna och det "nya" tänket. Men vet såklart inte om det hade blivit så här ändå. Ronny Hultberg är i alla fall kvar, en ikon i hojkretsar.

Fan vad fräckt det var när man köpt hoj av honom och han gick igenom detaljerna med en cigg i munnen. det var ju liksom en grej bara det, som man har fått uppleva ett par gånger.

Nostalgisk ?......jo lite

Redigerar lite - nu lät det ju på mig som om firman gått i konken, så är det ju inte såklart. Det var bara lite gamla minnen som sköljde över mig.

Önskar självklart att det ordnar upp sig med ekonomin.

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hojförsälningen har ju vänt upp i Sverige i år? Men det är klart, det är säkert många hojsäljare som lider av dålig ekonomi från när det envist gick neråt, och det är antagligen inte direkt någon lukrativ bransch nu ändå.

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Hoj
08 CBR 1000 RR
kanske inte jättemärkligt när det är svårare och svårare för ungdomar att få körkort för tung mc..

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Hojförsälningen har ju vänt upp i Sverige i år? Men det är klart, det är säkert många hojsäljare som lider av dålig ekonomi från när det envist gick neråt, och det är antagligen inte direkt någon lukrativ bransch nu ändå.

Jag har hört att det är de europeiska märkena som ökar.
Det förvånar mig egentligen inte, varför köpa en 20kg tyngre maskin med dåligt påkostade fjädringskomponenter när man kan få annat för samma pengar?
MT-09 är väl det första intressanta som kommit från Japan på länge?

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy