Ännu en olycka!!! på Rapsgatan....

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
spätta på en blackbird
Ur UNT 22/3-03 sida16

"MC-förare skadades i krock

Trafikolycka En motorcykelförare kolliderade på fredagskvällen med en personbil i korsningen Rapsgatan --
Stångjärnsgatan i Boländerna i Uppsala. Motorcykelföraren kastades av ekipaget och fick föras i ambulans till Akademiska sjukhuset.
Enligt vakthavande befärl vid polisen unkom mannen utan svårare skador. Föraren, som var spekulant på motorcykeln,
hade just lämnat mc.firman för en provtur. Motorcykeln blev totalförstörd. Ingen person i bilen skadades."

Kör försiktigt där ute!!!!

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
"...unkom mannen utan svårare skador"! Uppskrapade armar efterssom han antagligen inte hade ställ på sig, samt knäckta handleder + en bruten fot?... Jag har ingen aning efterssom jag inte vet någonting om olyckan, men personen i fråga kommer nog inte köra på ett tag. Bilar ÄR hårda! Bilförare ser oss inte! :mad:

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
.....även att tänka på är att bilisterna inte vant sig vid oss Motorcyklister riktigt än. Det tar ett tag och vänja in dem...bäst att köra åt alla andra i trafiken oxå och inte bara åt sig själv.

Lemon

,,,,,,
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -08
JoS skrev:
"...unkom mannen utan svårare skador"! Uppskrapade armar efterssom han antagligen inte hade ställ på sig, samt knäckta handleder + en bruten fot?... Jag har ingen aning efterssom jag inte vet någonting om olyckan, men personen i fråga kommer nog inte köra på ett tag. Bilar ÄR hårda! Bilförare ser oss inte! :mad:

mc föraren var på lördagen tillbaks på firman
han var spekulant på en blå Triumph tiger....

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
JoS skrev:
Varför hade han "antagligen" inte ställ? Jag har alltid ställ när jag provkör hojar, det skulle förvåna mig om inte åtminstone vissa firmor krävde det, folk utan ställ = antagligen hyffsat oseriösa köpare.

Tur att det gick bra. Lär ju ha varit ganska olustigt att knalla tillbaka till butiken, "tjenamoss, här är jag som totalkvaddade tigern, kan jag provköra en ducati nu?" :D

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
SupraLemon skrev:
mc föraren var på lördagen tillbaks på firman
han var spekulant på en blå Triumph tiger....

Var det Tiger som smällde?! :eek:

Eller ville han köpa Tigern efter smällen? Om det sista stämmer så förstår jag honom. Har man en Tiger så tittar man nämligen ner på sina medtrafikanter... Man har bra överblick :D

Edit: Tur i oturen att han var uppe o knallade efter smällen. Då var det nog inte så farligt.

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...