Ännu ett strå till stacken....

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
CBR954RR
Haloj allihop på Sporthoj!

Jag tänkte att nu när jag spikat kortet och dessutom fått sådan fason på hojen att den kom med i Sept. numret av MC nytt så är det väl dags att gå med det största svenska förum jag sett! Det kallnar ju snart och vart skall man då vända sig för att få snacka hoj och drömma bort sig från dubbdäck och kyla om inte här på sporthoj med alla likasinnade!?

Av en händelse så hakade jag på samåkningen från Mc D. i Väsby idag och det var sketskoj även om man nu inte vågar hålla tempot i dem blöta kurvorna med däck från 94. -Måste ju skylla på något:)
Hur som helst väldigt kul & lärorikt även om jag och polarn nu styrde mot Vaxholm tidigare än de flesta.
Förhoppningsvis kommer det fler dagar med väder som idag så man hinner med många mil innan vintern. Idag vart det runt 40mil totalt och 39av dem var roliga!

Jaha, och vem är jag då. Tjaa jag är singel(doh) och allmänt motorgalen 32årig kille som gillar att gasa, tycker att Bigblock's i vardagsrummet är konst, (eller varför inte en Ducati?), och klarar av att jetta en Holley förgasare med ena näven medans den andra förser anskitet med mat. Jag har varit inne på hojsvängen flertalet gånger innan men inte gått hela vägen då trimma V8 och hoj inte har gått ihop sig ekonomiskt och tidsmässigt. Hur det ska gå nu vet jag inte, men jag ångrar då ingenting! Styrketräningen kommer nog ta en del tid också framöver då man behöver komma i bätre form.
Det är skitsvårt att beskriva mig själv, men förhoppningsvis kommer många av oss ses ute på vägar och träffar och att vi då kan lära känna varann bättre och ha ännu mer kul! Om någon därute är tvåtakt tokig eller så, så är jag i behov av en mer slit och släng typ av hoj för tillfället. -Om nu någon byter tvåtaktare mot offroader nu för tiden:confused:

//Micke

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
CBR954RR
Det var som attans! Inte trodde jag att min fjöshoj skulle bli uppskattad av någon:) Tjaa...däck från -94 funkar bra än så länge, men i torsdags fick jag framhjulskas i typ 10km/t i korsning så optimala i regn är dem knappast.....eller överhuvud taget för den delen.
Vansinne att köra på...jag vet, men just nu har genomgång av hoj och hojkort/ BE kort kostat så kontot kvider....
Kvida mer lär det göra så fort jag får fatt i tillräckligt för en hoj till:tummenupp

/Micke

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Det var som attans! Inte trodde jag att min fjöshoj skulle bli uppskattad av någon:) Tjaa...däck från -94 funkar bra än så länge, men i torsdags fick jag framhjulskas i typ 10km/t i korsning så optimala i regn är dem knappast.....eller överhuvud taget för den delen.
Vansinne att köra på...jag vet, men just nu har genomgång av hoj och hojkort/ BE kort kostat så kontot kvider....
Kvida mer lär det göra så fort jag får fatt i tillräckligt för en hoj till:tummenupp

/Micke

Det är inte varje dag det kommer någon ny medlem med en 2-takts maskin :tummenupp
Hehe kan förstå det, något måste ha hänt med däcken efter ca 13 år :gnissla
Såg en bild i Stockholmsforumet på din hoj, såg ut att vara i mycket bra skick :tummenupp
Funderar faktiskt själv på att köpa en RD350 ibörjan av nästa sommar, men då hade jag tänkt välja halvkåpe-versionen :)

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
CBR954RR
Nej det är väl så att dem gamla 2taktarna näst intill är lika utdöda som dinosaurier. Då menar jag inte dem i Jurassic park:rolleyes:

Hur som helst sålde jag iväg den fina RD'n i Torsdags och är ju på jakt efter något annat. Jag vill åka mer...NU!
Frågorna som snurrar i skallen är dock inte så enkla att besvara....köpa nytt budgetsport nu...vänta till nya 08or...köpa gammalt skit eller en ren pendlarhoj och spara ihop till en bamburaket?
Hur som helst lär det lösa sig då jag och pengar i fickan brukar fungera lika bra
ihop som Guinnes och hallontårta.

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
CBR954RR
Känns lite meningslöst att lägga upp bilder nu när hojjen är såld.
Det är egentligen bara en dålig ursäkt för att imageshack suger och jag inste har bytt till någon hosting som faktiskt fungerar....

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...