Äntligen besiktad!

Patlar

Utan GSXR, med stånka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF 426 -00, GSXR750-85, GSXR1100-92(Sålda)
Till slut innan sommaren är helt över så har jag fått min gammel besiktad.
Fick visserligen en 2:a, men jag får köra iallafall.

Vi syns snart :D

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
grattis!!
rörken på måndag antar jag ?
/z

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Fullgod skyddsutrustning och vi rekommenderar ryggskydd.

Patlar

Utan GSXR, med stånka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag tror jag nöjer mig med att komma och kolla in först.
Är det kl 18 ?

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
ca 17:55 börjar vi ta emot anmälningar och vi släpper första gruppen tidigast 18:00.
Fullt med folk brukar det vara redan vid 17:15

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Grattis Paltar! :tummenupp Jag började skriva lite om Rörken. Helt plötsligt blev det jättemycket! Orkar ni så läs på! :rodnar

Det börjar bli lite jobbigt detta. Att behöva komma till Rörken 17.00 för att vara säker på att åka...

Ni som jobbar på Rörken skall ha all heder, detta betyder ju att vi hojåkare värdesätter åkandet på Rörken högt! Rörken rockar.
Jag har själv blivit otroligt mycket bättre pilot efter jag började köra på gokartbanan. Den erfarenhet jag fått där har räddat mig mer än en gång från att ha gjort blunder på allmänna vägar. Detta innebär inte att jag hade kört för fort just då. :rolleyes: Erfarenheten + att ha lärt sig hur hojen funkar är guld värd.

Vad jag vill säga med detta flum är: Låt oss hojåkare få träna mera på skyddade områden. Vi vill ju det! Inte bara i Uppsala utan i resten av vårt land också. Varför skall t.ex. Stockholmarna behöva åka till U-a för att åka på något dom har i sitt närområde? Som det är nu får dom gärna komma till oss för att lära sig åka. Det främjar ju gemenskapen om inte annat, men ju mer åkare som kommer förlänger ju kötiden innan tröjutlämningen...

Tack SMC Uppsala!

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
JoS skrev:
Grattis Paltar! :tummenupp Jag började skriva lite om Rörken. Helt plötsligt blev det jättemycket! Orkar ni så läs på! :rodnar

Det börjar bli lite jobbigt detta. Att behöva komma till Rörken 17.00 för att vara säker på att åka...

Ni som jobbar på Rörken skall ha all heder, detta betyder ju att vi hojåkare värdesätter åkandet på Rörken högt! Rörken rockar.
Jag har själv blivit otroligt mycket bättre pilot efter jag började köra på gokartbanan. Den erfarenhet jag fått där har räddat mig mer än en gång från att ha gjort blunder på allmänna vägar. Detta innebär inte att jag hade kört för fort just då. :rolleyes: Erfarenheten + att ha lärt sig hur hojen funkar är guld värd.

Vad jag vill säga med detta flum är: Låt oss hojåkare få träna mera på skyddade områden. Vi vill ju det! Inte bara i Uppsala utan i resten av vårt land också. Varför skall t.ex. Stockholmarna behöva åka till U-a för att åka på något dom har i sitt närområde? Som det är nu får dom gärna komma till oss för att lära sig åka. Det främjar ju gemenskapen om inte annat, men ju mer åkare som kommer förlänger ju kötiden innan tröjutlämningen...

Tack SMC Uppsala!

WORD :fakta
Dessutom får de åka LÄNGRE och BETALA på Rörken, istf att SMC Sthlm kunde ordna ngt liknande.
Det är visserligen trevligt att de kommer till oss med, men man får nästan gå ner på deltid för att få en väst nu mera :D
Jag har lärt mig jättemkt på de ggr jag kört. Hur hojen beter sig när man gör si och när man gör så..

SMC Uppsala och alla ni eldsjälar, ni är verkligen värda er vikt i guld! :bow :rock

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Observera att jag tycker det är kul att ni Stockholmare kommer upp till oss! ;)

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Jag håller med JoS fullständigt. Underbart att ha Rörken, tror inte jag skulle ha så brinnande MC-intresse om inte Rörken fanns.
Om det finns möjlighet så kanske det skulle vara ett alternativ att ha möjlighet att köra en dag till per vecka.
Givetvis krävs det mer folk som ställer upp och jag är gärna en av dem.

Men för att anknyta lite till tråden, grattis till besiktningen. Antar att du haft vissa bekymmer med att få igenom hojjen.
Nu är det bara att hänga med ut och åka!

Patlar

Utan GSXR, med stånka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det skiter sig big time.

Just nu har jag det mesta rörande frambromsarna bortplockat.
Är det nån som har tips angående firma att handla stålomspunna slangar hos?

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Patlar skrev:
Är det nån som har tips angående firma att handla stålomspunna slangar hos?

Slangservice i Uppsala. De fixar snabbt slangar med banjokopplingar o.d.

Patlar

Utan GSXR, med stånka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fixade nya via slangservice, tyvärr löste det inte problemet!

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Avställd klassiker.
Patlar skrev:
Fixade nya via slangservice, tyvärr löste det inte problemet!

Vad är problemet..? Jag har nyligen rivit och renoverat allt i bromsväg fram på min 1100R så ett och annat tips har man ju samlat på sig....PM:a om du vill ha hjälp.

//B

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping