Grattis Paltar!
Jag började skriva lite om Rörken. Helt plötsligt blev det jättemycket! Orkar ni så läs på!
Det börjar bli lite jobbigt detta. Att behöva komma till Rörken 17.00 för att vara säker på att åka...
Ni som jobbar på Rörken skall ha all heder, detta betyder ju att vi hojåkare värdesätter åkandet på Rörken högt! Rörken rockar.
Jag har själv blivit otroligt mycket bättre pilot efter jag började köra på gokartbanan. Den erfarenhet jag fått där har räddat mig mer än en gång från att ha gjort blunder på allmänna vägar. Detta innebär inte att jag hade kört för fort just då.
Erfarenheten + att ha lärt sig hur hojen funkar är guld värd.
Vad jag vill säga med detta flum är: Låt oss hojåkare få träna mera på skyddade områden. Vi vill ju det! Inte bara i Uppsala utan i resten av vårt land också. Varför skall t.ex. Stockholmarna behöva åka till U-a för att åka på något dom har i sitt närområde? Som det är nu får dom gärna komma till oss för att lära sig åka. Det främjar ju gemenskapen om inte annat, men ju mer åkare som kommer förlänger ju kötiden innan tröjutlämningen...
Tack SMC Uppsala!