Äntligen dags för ny hoj. men vad?

Ruaro

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
NU R6-03 mina ex Zx9r-95 TL1000R 99, tl1000r 00 och en sp1a-00
Nu börjar abstinensen komma.. ingen hoj och bara 2 månader kvar till april. har jobbat häcken av mig och äntligen fått ihop lite slantar.. tyvärr alldeles för lite för att kunna köpa en dröm hoj. men måste ha en racer snart för hälsans skull:d ... jag måste ha tips på en riktigt sportig och snygg hoj minst 900cc men får bara kosta 30-40k 40k är absoluta taket.kan tänka mig att köpa en repig och halv skadad hoj sålänge jag inte kommer upp i mer än 40k när allt är klart på den. var lite sugen på en r-1a men dom är lite för dyra i försäkring tyvärr. annars ÄLSKAR jag v-twin haft en tl1000r och sp1. någon som har ett tips eller kanske till och med tänkt sälja er egen?.... vill ha en NU!!!!! :D

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Nu börjar abstinensen komma.. ingen hoj och bara 2 månader kvar till april. har jobbat häcken av mig och äntligen fått ihop lite slantar.. tyvärr alldeles för lite för att kunna köpa en dröm hoj. men måste ha en racer snart för hälsans skull:d ... jag måste ha tips på en riktigt sportig och snygg hoj minst 900cc men får bara kosta 30-40k 40k är absoluta taket.kan tänka mig att köpa en repig och halv skadad hoj sålänge jag inte kommer upp i mer än 40k när allt är klart på den. var lite sugen på en r-1a men dom är lite för dyra i försäkring tyvärr. annars ÄLSKAR jag v-twin haft en tl1000r och sp1. någon som har ett tips eller kanske till och med tänkt sälja er egen?.... vill ha en NU!!!!! :D

Ska sälja min egen snarast...faktiskt tänkt lägga upp annons nästa vecka :tummenupp
-96 fireblade. 3800 mil svart/grå m.m...pm om du e intresserad :)

Last edited:

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Intresserad av en suzuki gsx 750F?? svensksåld 04 en ägare 600 mil.

såg nu att du skulle ha minst 900 kubik

Last edited:

Ruaro

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
Aprilia Mille går att få skapligt billigt, minst lika bra motor som japs och det andra är Brembo/Showa så inga problem. :tummenupp

http://www.blocket.se/vi/10390499.htm

Den millen är ju riktigt intressant.. tackar för tipset. har mailat honnom nu . ska kolla om det går få ner den till strax under 40k.. då är det nästan klappat och klart i veckan.. vore ju riktigt kul att prova en aprilia. kör jag som den är ett tag sen blir det lite ny lack och godis. då kan jag ju ha den ett par säsonger utan att behöva byta upp mig :D

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Den millen är ju riktigt intressant.. tackar för tipset. har mailat honnom nu . ska kolla om det går få ner den till strax under 40k.. då är det nästan klappat och klart i veckan.. vore ju riktigt kul att prova en aprilia. kör jag som den är ett tag sen blir det lite ny lack och godis. då kan jag ju ha den ett par säsonger utan att behöva byta upp mig :D

Men du... Om du redan haft två sömniga v-twinnar att "övningsköra" på så kanske du är redo för en rad-4:a...? :D

MR.SPEED

Bromsen är fartens värsta fiende
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
Kawasaki Z1000 -06 Ktm EXC450 -08 Triumph Tiger -00
Skulle nog kollat mer på en japs, har hört att det är mycket krongel och svårt att få delar till aprilia

Ruaro

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
Skulle nog kollat mer på en japs, har hört att det är mycket krongel och svårt att få delar till aprilia

hmm är det något du har hört eller något du vet??

Men du... Om du redan haft två sömniga v-twinnar att "övningsköra" på så kanske du är redo för en rad-4:a...? :D

hahahahaha.. klart det kan vara kul att variera sig lite.. men jag blir ju knäsvag så fort jag hör ljudet från en v-twin .. det gör mycket i körglädjen :D sen är det ju fint vrid i dom med.. fast det är klart.. har faktiskt aldrig kört 1000cc rad4 än hehe. jag ahr ju alltid haft min twin och därför inte varit intreserad av att köra andra hojjar..så kanske är dags att prova..

Last edited:

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux

Mille behöver oftast inga delar eftersom de går och går bara utan att krångla...visst planterar du hojen ut i skogen så men då blir hojarna oftast inlöst av försökringsbolaget om man har helförsäkring. Men visst TMP i danmark är sämsta bolaget som finns enligt mitt tycke...och ja de är väldigt jobbiga att få delar ifrån. Jag har haft min mille sen den hade gått 960mil och nu har den gått 4400mil och jag har fortfarnade inte behövt någon del från TMP

Ruaro

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
Mille behöver oftast inga delar eftersom de går och går bara utan att krångla...visst planterar du hojen ut i skogen så men då blir hojarna oftast inlöst av försökringsbolaget om man har helförsäkring. Men visst TMP i danmark är sämsta bolaget som finns enligt mitt tycke...och ja de är väldigt jobbiga att få delar ifrån. Jag har haft min mille sen den hade gått 960mil och nu har den gått 4400mil och jag har fortfarnade inte behövt någon del från TMP

hmm. är tmp det enda företaget med delar till aprilia??

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Hoj
Yamaha R1 07

Leta efter en CBR 929 så kanske du har samma tur som mig, jag köpte min för 45 pannor och det är den defenitivt värd. Den står runt 50-60 beroende på utrustning. Fick med styrdämpare, Power commander, små vita mini blinkers och ett trim rör samt orginal. Leta vidare du och hoppas på ett mirakel. Dom finns kan jag säga med egen ärfarenhet. Men leta då på ställen dit folk inte orkar åka typ nordligaste sverige. Där gör du klipp.

Ruaro

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
Han sålde millen idag :( jag hann inte ..

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA