Äntligen, en riktig stunthoj!

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Tomten kommer med hårda klappar i år. Kavasaki hakade på streetfightertrenden för ett tag sedan och räddade några sporthojar från att bli omskruvade till tyska customs. Nästa räddare i nöden är Yamaha som ska börja tillverka en BMX, fast med motor i, vad jag kan förstå av denna tråd.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=64870

Det glädjer mig mycket då jag under flera års tid mått fruktansvärt dåligt av att se sporthojar mosas sönder och samman av stuntåkare. Jag förstår att man tar det man har och om då blir det kanske en sporthoj som får plågas till döds av viiilis, ståpppis, high-five, hang-ten och var det nu heter. Men nu finns det ingen ursäkt längre för att använda en sporthoj till annant än den var byggd för, att färdas fort rakt fram med båda hjulen i backen. Den som vill stunta har nu bättre utgångsmaterial än någonsin och kan lämna sorthojen på banan och plocka ut BMX'en ur garaget när det är dags att stunta.

Tack Yamaha!
:tummenupp

Nu har du svurit i kyrkan igen, hos en del i varje fall.

Jag tycker Tricker Pro verkar etremt frän faktsikt och skulle mycket väl kunna tänka mig en sådan som depåmoppe.

jo som depåmoppe visst men har för mig att dom vägde rejält mycke för att vara en "bmx" hoj..en trial e no lättare o roligare :tummenupp

Lunda (flygfält utanför Uppsala) lär vara fullt av folk nästa år i augusti för SFF (Swedish Freestyle Festival) när Matti och grabbarna i SoH (Stuntoholics) kommer puttrande på varsin Tricker :rolleyes:

Varför skulle de börja använda en sån när de idag ej använder tex motard?

oscar skrev:
Varför skulle de börja använda en sån när de idag ej använder tex motard?

Sant, sant. Jag blev bara så lycklig över tanken på de sporthojar som skulle kunna skonas från ett liv i fångenskap på stuntbanan när jag läste om BMX'en så jag hade inte en tanke på det redan idag finns bra stuntmaterial. Men varför då, varför gör de på detta viset? Varför använda sporthojar till något som de inte är avsedda för och speciellt som det redan idag finns andra hojar som är bättre lämpade för stuntning? Jag förstår inte. Antagligen börjar jag bli gammal, en sådan där sur gubbe som inte gillar dunka dunka och inte förstår sig på dagens ungdom.

Eh, jo Swedie, jag saknar en sug-gubbe-smiley.

Teddy skrev:
Sant, sant. Jag blev bara så lycklig över tanken på de sporthojar som skulle kunna skonas från ett liv i fångenskap på stuntbanan när jag läste om BMX'en så jag hade inte en tanke på det redan idag finns bra stuntmaterial. Men varför då, varför gör de på detta viset? Varför använda sporthojar till något som de inte är avsedda för och speciellt som det redan idag finns andra hojar som är bättre lämpade för stuntning? Jag förstår inte. Antagligen börjar jag bli gammal, en sådan där sur gubbe som inte gillar dunka dunka och inte förstår sig på dagens ungdom.

Du är inte ensam om att inte förstå det där stuntandet....

/Sleven

Teddy skrev:
...sporthoj till annant än den var byggd för, att färdas fort rakt fram med båda hjulen i backen.

En sporthoj är väll snarare byggd för att gå fort på kurviga vägar :gnissla

Tricker är cool, men känns ändå mest som en liten leksak... Inget fel med det iofs....

sleven skrev:
Du är inte ensam om att inte förstå det där stuntandet....

/Sleven

Stunt utöver en najs slangning eller en fet stoppie är fånigt, och ¨stuntning¨ där det flaxas med armar och ben på pälsbeklädda hojar är lika töntigt som konstsimning!

oscar skrev:
Stunt utöver en najs slangning eller en fet stoppie är fånigt, och ¨stuntning¨ där det flaxas med armar och ben på pälsbeklädda hojar är lika töntigt som konstsimning!
Du är mig en tuff rackare! Och jäkligt rolig ibland :D

oscar skrev:

Word :fakta

tycker det är coolt med att stunta på en hoj som inte är gjord för det. det blir en häftig utmaning. hade jag velat ha en mopd att stunta med så hade jag köpt det men vem skulle vilja glo på det

Teddy skrev:

Herregud så löjligt. Sporthojar är väl konstruerade för att ha kul på, eller? Sen om man gillar att ha kul genom att stunta eller leka på en RR-bana är väl upp till var och en. Ni RR-asketer är rätt irriterande med era renlevnadsregler.

Antar att man stuntar med en sporthoj just för att det kanske inte är den lättaste saken i världen att göra det (därav man har set en viss person stunta med HD sportster :tungan ). Men för min del så hade jag gärna köpt en tricker, tycker den verkar skit kul :banana

*/ ?>
Nyheter
Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...