Masterbike-DVD,n har ju hittills varit pinsam. De måste vara obegripligt ironiska med hela produktionen, och dessutom har de ju fått massvis med kritik tidigare år, då på Bikes forum.
Men, då har jag ju inte missat något iallafall.
Det har du verkligen inte!
En kalkonrulle fullt i klass med Mördartomaterna anfaller!
Sicket skit. Ärligt talat.
Till att börja med vill man höra MOTORLJUDET från de eventuella köp-kandidaterna, i full volym dessutom, inte som nu, något mutat fjös i bakgrunden. Man vill se mer
skarpa bilder, inte stiliserat flimmer (som väl ska verka konstnärligt/actionbetonat/reklambyråfjolla/overdone/stroboscopeeffect shit...)
Inga fullödiga tekniska specar eller fakta finns, bara Jerker (antar att det var Jerkers röst?) som berättar lite om intrycken för varje hoj, vilket ju är bra, men inte stringent då inte samma fakta tas upp för respektive hoj, utan det skjuts lite från höften, samt att massor med (för mig) viktig fakta utelämnas.
Jag vill ju veta: Vad skiljer denna variant från föregångaren.
I detalj.
D.v.s har gaffelvinkeln ändrats o,25 grader? Och isf, vad gav det för resultat.
Har de ploppat i titanventiler, andra fjädrar i toppen, och hur mycket påverkade det rödstreckets placering.
Så lite mer tekniknördgrejer helt enkelt. Sånt som fabrikerna själva tillhandahåller på era provkörningar, men sällan hamnar ens i tidningarna.
För att se i en tabell vilken hoj som var snabbast (MED PROFFSFÖRARE MÄRK VÄL!) kan alla läsa sig till, och det går ändå inte på ett rättvist sätt att förmedla
känslan i varje hoj verbalt eller i text.
Sen det värsta av allt: Ta bort porrfilmsmusiken!