ÄNTLIGEN idag kom den: tidningen SPORTHOJ

Davva

Medlem
Gick med
12 Aug 2005
Hoj
Crf 1000 Africa Twin -16
Observera att det finns två reklamfilmer med bland extramaterialet - Honda CBR 1000 RR Fireblade och Honda CB 1000 R - riktigt proffsiga produktioner. Vi har också med McRF:s bromsfilm "Tvärnit" bland extramaterialet, också en snygg produktion.

visst observerade jag att de var två reklamfilmer men dem kan väl inte motorad ta åt sig äran över produktionen... vad de gäller bromsfilmen kanske ni var med på.... de vet jag inte... men hur som helst så var de bra att ha med de andra filmerna med erat eget mtrl. jag tycker INTE er film var dålig, o jag vill se en till...de jag poängterade var att de är svårt att få till en bra film med små medel, de är ändå tidningen jag VILL ha för att kunna sitta o njuta av exakt vart jag vill... själva tidningskänslan är viktig.:tummenupp

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
skrev iof i en av dom andra trådarna, men den verkar död så jag tar det även här...

49 kr kostade min tidning och det priset var den definitivt värd... även om det var lite "det bästa från Motorrad" över den (dvs i vissa fall lite sammanfattning av vad jag redan läst)

Då jag i någon tidigare tråd gnällt direkt till Gerry ang tidigare Masterbike så får jag säga att denna DVD kändes betydligt mindre tramsig än tidigare DVD, (fast så värst informativ känns den inte så jag hoppas att den inte kostar särskilt många kronor att tillverka, men den dög till att slänga bort nån kvart-halvtimme på)

I stort blir det tummen upp :tummenupp

Gick med
21 Oct 2007
Hoj
Yamaha MT-09 SP och KTM 1290 Super Duke R
visst observerade jag att de var två reklamfilmer men dem kan väl inte motorad ta åt sig äran över produktionen... vad de gäller bromsfilmen kanske ni var med på.... de vet jag inte... men hur som helst så var de bra att ha med de andra filmerna med erat eget mtrl. jag tycker INTE er film var dålig, o jag vill se en till...de jag poängterade var att de är svårt att få till en bra film med små medel, de är ändå tidningen jag VILL ha för att kunna sitta o njuta av exakt vart jag vill... själva tidningskänslan är viktig.:tummenupp

Helt rätt, vi kan bara "ta åt oss äran" över MasterBike-produktionen :D

Extramaterialet producerades av Honda respektive McRF.

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
VTR1000F, NSR125R
Jag tycker både tidningen och dvd:n var bra, för 49 spänn. Jag prenumererar inte på någon tidning och brukar heller inte köpa lösnummer så för mig var artiklarna och testerna nya, och var bra gjorda.

DiscoDuck IV

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
R1M -17
Jag tycker tidningen var bra.
Underbart att slippa betala för tester av kromslädar :tummenupp
Ser väl dvd´n som en bonus, det var tidningen jag var ute efter och förväntade mig ingen superdvd.
Tycker inte att man kan begära mkt mer för 49 spänn.

Kan bara hålla med.

En kompakt sammanställning av det man har ett intresse i, kan inte bli bättre :tummenupp .

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Tack för era synpunkter :) DVD-produktionen har vi tyvärr ingen riktig kontroll över, vi tycker själva att den går att göra bättre, hoppas ni ser den som en liten bonus till tidningen. Vi tar till oss kritiken.

Vi var noga med att inte repetera något material i tidningen (något som annars är vanligt när så kallade "one shots" produceras). Allt text är nyskriven. Ett tiotal artilkar är helt nya, och årets sporthojar gås igenom med nyskriven text mot bakgrund av de tester de figurerat i tidigare under året.

Lite tidigt att ha med 09:eek:rna i test nu :)

Du som förbeställt Sporthojen kommer inom kort att få ett frågeformulär där du kan hjälpa tlll att förbättra tidningen. Då är du med i en tävling och kan vinna en av tre helt nya Arai RX-7 GP, (som sponsras av Arai-importören).

Tack för att ni läser Sporthojen!

Hälsning

Gerry Nordström

Bra tidning, är dessutom lycklig nog att få vara med och tävla om hjälmarna!! Men vilken kod ska jag slå in för att komma in?? Finns bara en ean-kod i sifferformat på min tidning och den hjälper föga för att logga in med!!
Jag vill in och vinna en hjälm så jag kan kasta min ett år gamla shoei som jag är grymt missnöjd med.

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Koden som står lodrät bredvid "Tidsam", längst ned till höger

Lycka till!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Och jag har inte fått min än, och kommer den så vägrar jag att betala för den.

Är tidningen försedd med returadress?

Jag nappade på erbjudandet om att prenumerera på Svensk Motorsport, det tog 4 månader innan första nummret dök upp och då hade jag redan köpt det som lösnummer och konstaterat att det var samma gamla skit i ny förpackning.

Det blir ingen förlängning där heller!

Gick med
21 Oct 2007
Hoj
Och jag har inte fått min än, och kommer den så vägrar jag att betala för den.

Är tidningen försedd med returadress?

Jag nappade på erbjudandet om att prenumerera på Svensk Motorsport, det tog 4 månader innan första nummret dök upp och då hade jag redan köpt det som lösnummer och konstaterat att det var samma gamla skit i ny förpackning.

Det blir ingen förlängning där heller!

Hej! Tråkigt om du inte fått tidningen. Inte heller Svensk Motorsport... här kanske man man börja misstänka att något inte är rätt. Ibland försvinner tidningar på vägen, om någon mindre nogräknad motorcykelintresserad jobbar i leverantörskedjan. Du kanske borde klaga hos dit postkontor. Först bör du dock kontakta mig per mail och ange ditt namn och adress, så att vi kan kolla upp att din beställning finns med och att den gått iväg. Hälsning Gerry Nordström

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hej! Tråkigt om du inte fått tidningen. Inte heller Svensk Motorsport... här kanske man man börja misstänka att något inte är rätt. Ibland försvinner tidningar på vägen, om någon mindre nogräknad motorcykelintresserad jobbar i leverantörskedjan. Du kanske borde klaga hos dit postkontor. Först bör du dock kontakta mig per mail och ange ditt namn och adress, så att vi kan kolla upp att din beställning finns med och att den gått iväg. Hälsning Gerry Nordström

Nja, jag tror nog den kommer, det gjorde ju den andra tidningen, efter fyra månader började den komma och jag fick rätt antal utan att behöva kontakata er så där låg felet hos er.

Men en tidning som kommer en vecka efter den finns ute i butik känns ju inte som någon förmån precis.
Nu var det ju bara ett nummer den här gången, så det kan jag väl betala för, men sur är jag.

Skuggan

Guest
Om det nu skall göras en tidning om sporthojar, ta med lite äldre hojar då oxå, som tex repotaget om Rettan, alla kör ju inte splitt nya hojar, tex så kan det ju vara kul att läsa om hur några 00:eek:r funkar på bana och gata när dom är 8 år gamla och har rullat några tusen mil. Det är ju risk att det blir lite tjatigt med dessa tester av årets maskiner, speciellt när vi är i slutet av september och väntar på 09:eek:r...

När det gäller repotaget från Banköringen i Karlskoga, jätte bra, men det kändes som att man klämde in lite bilder och text på ett uppslag bara för att.. Utveckla gärna, likaså Ringenkörningen, Persbrandt var med och bidrog med synpunkter, vilka då? Samma sak här, ett repotage inklämt på ett uppslag.

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Hmm, jag har inte heller fått mitt nummer :5sure

Är sugen på att köpa den i butik eftersom den redan finns ute men har avvaktat med tanke på att den kanske dimper ner i lådan.
Har ju inte behov av två upplagor :rolleyes:

Vad göra :confused:

Dr.Bike

Guest
Masterbike-DVD,n har ju hittills varit pinsam. De måste vara obegripligt ironiska med hela produktionen, och dessutom har de ju fått massvis med kritik tidigare år, då på Bikes forum.
Men, då har jag ju inte missat något iallafall. :)

Det har du verkligen inte!
En kalkonrulle fullt i klass med Mördartomaterna anfaller!
Sicket skit. Ärligt talat.
Till att börja med vill man höra MOTORLJUDET från de eventuella köp-kandidaterna, i full volym dessutom, inte som nu, något mutat fjös i bakgrunden. Man vill se mer skarpa bilder, inte stiliserat flimmer (som väl ska verka konstnärligt/actionbetonat/reklambyråfjolla/overdone/stroboscopeeffect shit...)
Inga fullödiga tekniska specar eller fakta finns, bara Jerker (antar att det var Jerkers röst?) som berättar lite om intrycken för varje hoj, vilket ju är bra, men inte stringent då inte samma fakta tas upp för respektive hoj, utan det skjuts lite från höften, samt att massor med (för mig) viktig fakta utelämnas.
Jag vill ju veta: Vad skiljer denna variant från föregångaren.

I detalj.

D.v.s har gaffelvinkeln ändrats o,25 grader? Och isf, vad gav det för resultat.
Har de ploppat i titanventiler, andra fjädrar i toppen, och hur mycket påverkade det rödstreckets placering.

Så lite mer tekniknördgrejer helt enkelt. Sånt som fabrikerna själva tillhandahåller på era provkörningar, men sällan hamnar ens i tidningarna.
För att se i en tabell vilken hoj som var snabbast (MED PROFFSFÖRARE MÄRK VÄL!) kan alla läsa sig till, och det går ändå inte på ett rättvist sätt att förmedla känslan i varje hoj verbalt eller i text.

Sen det värsta av allt: Ta bort porrfilmsmusiken!

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Bra tidning, är dessutom lycklig nog att få vara med och tävla om hjälmarna!! Men vilken kod ska jag slå in för att komma in?? Finns bara en ean-kod i sifferformat på min tidning och den hjälper föga för att logga in med!!
Jag vill in och vinna en hjälm så jag kan kasta min ett år gamla shoei som jag är grymt missnöjd med.

Alla med en mailadress iskriven på SH fick den oerhörda chansen att vinna dendär hjälmen, så hoppas inte på för mkt :rolleyes: ..
Men dendär shoein den kan ja ta om du nu vinner :D

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Fick min nu med. Jevvla trevlig blaska. Skönt att slippa 3/4 av en tidning med reklam för fransjackor och dream-catchers.

Skulle vara kul nu när ni har en hel tidning på er att avhandla sporthojar om ni kunde köra lite tester mellan äldre hojar Orgonal/Fullsystem, pc3, mm eller om ni kunde köra en vs mellan en äldre hoj, typ K1 med fullsystem, luftfilter, pc3, uppgraderade dämpare och bromsar mot en K5-K7 bara för att se lite vad det rör sig om.

Nya hojar i all ära men allt handlar ju inte bara om hojköp utan till största delen hojägande och jag tror många vill läsa sådant som rör dom själva.

Bra tidning i övrigt!:tummenupp

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Utveckla gärna, likaså Ringenkörningen, Persbrandt var med och bidrog med synpunkter, vilka då? Samma sak här, ett repotage inklämt på ett uppslag.

Det hade man, för min del gärna kunnat skippa. Känns som ett jävligt uttjatat koncept, hur många gånger har man inte läst om detta?? Gör något nytt på temat isåfall. Finns det inga andra kändisar än MP som gillar att åka bana?

Slip-on testet sen, vilken kalkon... Hur många åker runt med db-killers i, egentligen?? Det skulle ju varit bänkning med fritt flås och lite ljudbeskrivning om det skulle varit läsvärt.

Korrekturläsningen blir sedan hemläxa, och layouten ser ju bitvis inte klok ut.

Men för all del, ett lovvärt initiativ, och mycket som var skoj att läsa, men lite mer lekfullhet skulle varit på sin plats!

Nån som tänkt på Jan Leeks krönika och flertalet MC-testbilder?? Fånigt eller??

Om det nu skall göras en tidning om sporthojar, ta med lite äldre hojar då oxå, som tex repotaget om Rettan, alla kör ju inte splitt nya hojar, tex så kan det ju vara kul att läsa om hur några 00:eek:r funkar på bana och gata när dom är 8 år gamla och har rullat några tusen mil.

Lysande ide:tummenupp Stort plus till tidningen för långtesterna, det är mycket intressant läsning! (tian som testades är väl ändå ingen nollsexa??skärpning.)

Last edited:
Gick med
21 Oct 2007
Hoj
Samma här bara tidningen, det var skivan jag ville ha

Hej!

Jag har ingen förklaring till varför enbart tidningen har gått ut till ett fåtal, med klisteretikett på baksidan. :confused: Den ska alltså komma inplastad, med DVD-skiva och med inbetalningskort. Jag håller på och utreder det hela med de som skött utskicket och hoppas på att kunna ge besked snart.

Har ännu ingen riktig förklaring, men det ser ut som att vissa så kallade "efteradresser" dvs sent beställda tidningar, gått ut med klisterlapp på baksidan av misstag. Nu ser det ut som att de är utskickade igen, inplastade med DVD och inbetalningskort. Givetis behöver ni som fått dubbla tidningar bara betala för en tidning.

Hälsning Gerry Nordström

Last edited:

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Slip-on testet sen, vilken kalkon... Hur många åker runt med db-killers i, egentligen?? Det skulle ju varit bänkning med fritt flås och lite ljudbeskrivning om det skulle varit läsvärt.

Kalkon? Det var ett starkt ord, hur ser du på världen egentligen? Är glaset halvtomt eller halvfullt? ;) :tungan

Jag såg det som en överblick av vad som finns på marknaden ifråga om pris/kvalitetsintryck etc. Betraktat ur den vinkeln så tyckte jag att det var oerhört användbart och bra! Sparar många timmars surfning på användarovänliga webshoppar där det alltid står "ring för pris".

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år