Äntligen !!!! :kär

kogi04

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Hoj
Yamaha MT-07 -14, Suzuki SV650S -00
Det finns gott om begagnade MT-07 som bara är ett år eller två gamla som ligger mellan 10-18k billigare än helt ny. Jag hade helt klart kört på det istället. Har handlat nytt en gång och efter jag sålt den två år senare så bestämde jag mig för att aldrig köpa helt ny igen. Blir en saftig värdeminskning på väldigt kort tid.

Har haft MC-körkort i 5½år nu och har hunnit äga 5 olika hojar. Den fjärde och femte äger jag fortfarande, den femte är just en MT-07. Nu kanske inte alla känner behov av att byta hoj lika ofta som mig, men det finns en anledning till varför många uppmanar dig att köpa begagnat.

Lycka till!

Last edited:

Tommy.exe

Världens bästa virus.
Gick med
12 Apr 2013
Hoj
Oooooolika.
Vad i hela helvete?

DET HÄÄÄR ÄÄÄÄR SPOOOORTHOOOJ!

(Tänk: THIS IS SPAAAARTAAAAAAA!)

En 1000cc radfyra är vad du vill ha. Du kommer att bli frånåkt när det svänger, så bra om du har pulver att komma ikapp på rakorna. ;)

En GSXR-1000, är det du behöver. Det är som en R1, fast bättre. Mycket bättre.

Fast ja, nu är jag ju rätt gammal, och tycker att leksaker köper man för pengar man har, inte för pengar man lånar. Jävulskt dålig ekonomi att köpa en flång ny båge som övningskörningshoj.

Men vet du. Det är ditt liv, lev det som du vill, och skit i vad jag tycker. :)

Sen som jämställdist, så vill jag passa på att skälla på sporthojskollektivet för att killar nya på hoj, aldrig får denna typ av pepp.

X11Rider

Eldsvärd
Gick med
8 Aug 2007
Hoj
2006, Yamaha, FZ1-S
Om du känner att det är en ny hoj du vill ha så kör på det! Men... För att slippa fundera på om du skulle valt en MT09 ist föreslår jag att du köper en sådan på dirren ist :)

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Vill du ha en MT-07 så ska du köpa en!
Efter ett år inser du att du har "växt" ur den, gnäller lite på den låga effekten, att hojen känns som en moppe...
Du köper en superduper literklubba, toknöjd, skryter lite om effekten men glömmer att nämna att du är livrädd varje gång varvräknaren vandrar över 6000 rpm.

Ett år senare inser du att din första MT-07 hade tillräckligt med effekt, egentligen hade du faktiskt roligare på den.

Köp en MT-07, suverän hoj som räcker till det mesta, går att hitta lätt beggade för 50 tkr med ytterligare 3 års fabriksgaranti kvar, prisvärt!

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC